Crutchlow megkapta egy körre Eddie Lawson NSR500-asát

Crutchlow megkapta egy körre Eddie Lawson NSR500-asát

- Kategória: Hírek
0

Vicces autó- és motorversenyek tarkították a Honda immáron hagyományos „Hála napját”, ahol több mint 17 ezer rajongóját látta vendégül a japán társaság.

Éppen hatvan éve, 1959-ben kapcsolódott be a Honda a két- és négykerekű világversenyekbe, ezt ünnepelték a hétvégén Motegiben, ahol a cég leghíresebb pilótái, autói és motorjai vonultak fel. Ez egy világszinten is egyedülálló esemény, mivel nincs más olyan gyártó, ami annyi autó- vagy motorbajnokságban venne részt, mint a Honda; a Formula 1-től a MotoGP-ig, az IndyCartól a World Touring Carig, a Superbike-tól az Endurance vb-ig, az MXGP-től a triálig, valamint a Japán Super GT-től a Super Formula sorozatig.

Crutchlow megkapta Lawson Honda NSR500-át

Nem kevesebb, mint két tucatnyian vettek részt a Honda legjobb autó- és motorversenyzői közül a rendezvényen, közöttük a Red Bull Toro Rosso Honda F1-pilótája Daniil Kyvat, az Indy 500 győztes Takuma Sato vagy éppen a MotoGP-pilóta Cal Crutchlow és Takaaki Nakagami.

A legfontosabb momentum kétséget kizáróan a kissé hektikusra sikerült gokartverseny volt, ahol vegyes csapatokat alakítottak ki és kombinálták az autó-, illetve motorversenyeket, méghozzá egy-egy pit-stoppal megspékelve. Az összecsapást az utolsó körben brillírozó Crutchlow (MotoGP) nyerte meg, akinek társa a Super GT-versenyző Hideki Mutoh volt. A második helyen Mutoh csapattársa, Daisuke Nakajima ért célba, akit az All-Japan Superbike tagjával, Takumi Takahashival állítottak párba. A bronzérmet a Kyvat-Ogawa (HRC Trial) nyerte el.

A Gromok (MSX125) versenyében a Honda Team Asia Moto3-pilótája, Ai Ogura lett az első

A hasonlóan őrült volt a Grom-verseny, melynek végén a Honda Team Asia Moto3-versenyzője, Ai Ogura emelhette magasba a trófeát. A második az F.C.C TSR Honda France EWC pilótája, Mike Di Meglio lett, szorosan maga mögött a harmadikként végző Crutchlow-val, aki csak pár centiméterrel maradt csak le a két pilótától.

Crutchlow és Nakagami végzett az élen a pilóták gokartversenyén

A rajongók legnagyobb örömére Takuma Satónak jutott a megtiszteltetés, hogy vezetheti a legendás McLaren Honda MP4/4-et, amellyel Ayrton Senna 1988-ban megszerezte az F1-világbajnoki címet. Mindeközben Crutchlow (Honda LCR Castrol) a villámgyors Honda NSR500 nyergében ült, azon, amellyel Eddie Lawson 1989-ben fényes győzelmet aratott a világbajnokság 500 cm3-es géposztályában.

Lawson egykori Honda NSR500-a, immáron Crutchlow-val a nyeregben

– Hihetetlen és valódi kiváltság az NSR vezetése! – mosolygott a 34 éves brit, aki három MotoGP-verseny győztese volt a Honda RC213V-vel. – Úgy nőttem föl, hogy figyeltem, ahogy a srácok az 500-asokkal versenyeznek. Ezek a motorok azóta is lélegzetelállítóak, de nem tudom elképzelni, milyen érzés lehetett 1989-ban rajthoz állni velük – mesélte lelkesen Crutchlow az NSR500 nyergében megtett körök után.

Continental 2019