Kerékpársávok Budapesten: hogyan (nem) használhatod motorral?

Kerékpársávok Budapesten: hogyan (nem) használhatod motorral?

- Kategória: Baleset-megelőzés, Cikkek

Társadalmi egyeztetés indult az új, budapesti, ideiglenes bringasávokról. Arra kíváncsiak a kérdőív készítői, hogy a nem vagy csak részben kerékpárral járók mennyire tartják jó ötletnek a kétsávos utak megosztását, illetve a Kreszprofesszor azt is elmondja, miként használhatóak ezek a sávok.

 

Most Te is beleszólhatsz, hogy mi legyen a sorsa a fővárosban kialakított, ideiglenes bringasávoknak. A BKK indított online felmérést, hogy miként vélekednek a közlekedők az utóbbi hetekben felfestett sávokról. Ha Te is kitöltenéd, itt találod a linket, csak két perc az egész.

Nyitott és zárt kerékpársáv – miként közlekedhetsz rajta?

Persze az is gondot jelenthet, hogy ez nem egy gyakori tábla, és úgy fest, hogy néhányan nincsenek is tisztában a jelentésével, valamint a pontos szabályokkal. Ráadásul a bringasáv miatt felére csökkent az autóval, motorral használható sávok száma, azaz feleakkora a szakasz forgalomáteresztő képessége is, így torlódáskor „adja magát”, hogy motorral, robogóval jobbról kikerüld az egysávosítás miatt keletkezett dugót.

Mintha nem lenne összhangban a szabályokkal/elhangzottakkal az 5:17-nél látható felfestés... (közvetlen jobbra kanyarodás lehetősége a belső sávból)

A Kreszprofesszor segít elmagyarázni, hogy milyen bringasávokkal találkozhatsz a városban, és melyikre milyen szabályok vonatkoznak – érdemes meghallgatni, hogy ne a rendőrtől tudd meg: a segédmotoros kerékpárnak sincs keresnivalója itt.

Nyitókép:  Mónus Márton/MTI

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz