Milyen sportmotort javasoltok alacsony hölgynek?

Milyen sportmotort javasoltok alacsony hölgynek?

- Kategória: Vélemény

Zsófi problémája nem egyedi, ezért kivételesen itt is megosztjuk tanácsunkat, hogy más is okulhasson belőle.

Sziasztok! Jogsiszerzés előtt állok, korlátlan A kategóriát szerzek hamarosan, és gondban vagyok a motorválasztással. Elég alacsonyra nőttem, 154 centimmel nem igazán találok megfelelő gépet. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen sportmotorokat ajánlotok, ami ilyen magassággal is vezethető?

Üdvözlettel,

Zsófi

 

Kedves Zsófi!

Sajnos 154 centivel a legtöbb – 600-as vagy annál nagyobb – sportgép kiesik, és nem is a magassága, hanem a szélessége miatt.

Javaslom, ne is ülésmagasság, hanem a sokkal beszédesebb „terpeszívhossz” alapján keress magadnak motort!

Ugyanis gyakran előfordul, hogy a keskeny építésű, de magas gépről könnyebben leér a láb, mint az alacsonyabb, de nagyobb terpeszt igénylő típusról. Legutóbb éppen az Africa Twin tesztjén szembesültünk ezzel: az új 1100-as (a keskenyebb vázkialakításnak köszönhetően) gyárilag is jobban kiadta a talajérintést a 172 centis tesztelőnek, mint a régebbi ezres, pedig utóbbin már 30 millimétert süllyesztettek a tulajdonos kedvéért.

Milyen sportmotort javasoltok alacsony hölgynek?

Konkrét típust nem javaslok hát, de az támpontként elmondható, hogy kétféle építésű motor jöhet szóba márkától függetlenül:

– Keskeny egyhengeres és V2-es, mely nem kényszeríti terpeszbe a pilótát (pl. Yamaha SZR660, Suzuki Gladius stb.)

– Olyan típus, melyhez könnyen elérhető ültetőszett (kutyacsont vagy bármilyen más megoldás egy alacsonyabb nyereggel társítva)

Hidd el, a puszta ülésmagasságnál sokkal fontosabb, hogy mennyire keskeny/széles a motor, illetve milyen kormánnyal szerelték fel

Vagyis érdemes sokféle motoron üléspróbát venned, amire jó vadászterület lehet a használtmotor-szalonok valamelyike (pl. Red baron), ahol többfélét is összehasonlíthatsz. Végül pedig egy jótanács: a sportmotorok általában csutkakormánnyal felszereltek, ami sokat ront az alacsony pilóták komfort- és biztonságélményén. Ez abból fakad, hogy ha előrehajolnak, hogy elérjék, akkor nyújtózkodniuk kell, és máris kevésbé érnek talajt.

Arról nem beszélve, hogy így nem tudnak csak karból kormányozni, muszáj a testüket, vállukat is fordítani, ami azzal jár, hogy szűk fordulókban darabossá válhat a mozgás és bizonytalanabb az ívtartás.

Ezért feltétlenül azt javaslom, hogy klasszikus motorkormánnyal felszerelt modellt válassz vagy olyat, amihez beszerezhető az átépítőszett csutkáról a magasabb, egyszersmind hozzád közelebb eső kormányra.

Sok sikert kívánunk a vizsgához és persze a motorválasztáshoz is!

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz