Milyen sportmotort javasoltok alacsony hölgynek?

Milyen sportmotort javasoltok alacsony hölgynek?

- Kategória: Vélemény

Zsófi problémája nem egyedi, ezért kivételesen itt is megosztjuk tanácsunkat, hogy más is okulhasson belőle.

Sziasztok! Jogsiszerzés előtt állok, korlátlan A kategóriát szerzek hamarosan, és gondban vagyok a motorválasztással. Elég alacsonyra nőttem, 154 centimmel nem igazán találok megfelelő gépet. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen sportmotorokat ajánlotok, ami ilyen magassággal is vezethető?

Üdvözlettel,

Zsófi

Harley 2020 11 Cikk

Kedves Zsófi!

Sajnos 154 centivel a legtöbb – 600-as vagy annál nagyobb – sportgép kiesik, és nem is a magassága, hanem a szélessége miatt.

Javaslom, ne is ülésmagasság, hanem a sokkal beszédesebb „terpeszívhossz” alapján keress magadnak motort!

Ugyanis gyakran előfordul, hogy a keskeny építésű, de magas gépről könnyebben leér a láb, mint az alacsonyabb, de nagyobb terpeszt igénylő típusról. Legutóbb éppen az Africa Twin tesztjén szembesültünk ezzel: az új 1100-as (a keskenyebb vázkialakításnak köszönhetően) gyárilag is jobban kiadta a talajérintést a 172 centis tesztelőnek, mint a régebbi ezres, pedig utóbbin már 30 millimétert süllyesztettek a tulajdonos kedvéért.

Milyen sportmotort javasoltok alacsony hölgynek?

Konkrét típust nem javaslok hát, de az támpontként elmondható, hogy kétféle építésű motor jöhet szóba márkától függetlenül:

– Keskeny egyhengeres és V2-es, mely nem kényszeríti terpeszbe a pilótát (pl. Yamaha SZR660, Suzuki Gladius stb.)

– Olyan típus, melyhez könnyen elérhető ültetőszett (kutyacsont vagy bármilyen más megoldás egy alacsonyabb nyereggel társítva)

Hidd el, a puszta ülésmagasságnál sokkal fontosabb, hogy mennyire keskeny/széles a motor, illetve milyen kormánnyal szerelték fel

Vagyis érdemes sokféle motoron üléspróbát venned, amire jó vadászterület lehet a használtmotor-szalonok valamelyike (pl. Red baron), ahol többfélét is összehasonlíthatsz. Végül pedig egy jótanács: a sportmotorok általában csutkakormánnyal felszereltek, ami sokat ront az alacsony pilóták komfort- és biztonságélményén. Ez abból fakad, hogy ha előrehajolnak, hogy elérjék, akkor nyújtózkodniuk kell, és máris kevésbé érnek talajt.

Arról nem beszélve, hogy így nem tudnak csak karból kormányozni, muszáj a testüket, vállukat is fordítani, ami azzal jár, hogy szűk fordulókban darabossá válhat a mozgás és bizonytalanabb az ívtartás.

Ezért feltétlenül azt javaslom, hogy klasszikus motorkormánnyal felszerelt modellt válassz vagy olyat, amihez beszerezhető az átépítőszett csutkáról a magasabb, egyszersmind hozzád közelebb eső kormányra.

Sok sikert kívánunk a vizsgához és persze a motorválasztáshoz is!

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz