BMW-től a Yamaháig – Közösen dolgoznak a nagy motorgyárak, cél a biztonság növelése

BMW-től a Yamaháig – Közösen dolgoznak a nagy motorgyárak, cél a biztonság növelése

- Kategória: Hírek

Hiába vetélytársak, a közös célért összefogtak a nagy márkák, név szerint a BMW Motorrad, a Honda Motor co., a KTM AG, a Suzuki, a Triumph és a Yamaha Motor. Szövetségük a Connected Motorcycle Consortium (CMC) nevet viseli, és azért jött létre, hogy közösen fejlesszék a két- és négykerekűek biztonsági felszereléseit, valamint vezetéssegítő rendszereit.

Néhány héttel ezelőtt született megállapodás arról, hogy a hat vállalat együtt küzd a jövőben a minél hatékonyabb vezetéssegítő rendszerek fejlesztéséért. Ez már csak azért is életbevágó, mert elképzelhető, hogy a nem is olyan távoli jövőben jórészt önvezető autók között kell közlekednünk, vagyis azon múlhat a biztonságunk, hogy milyen hatékonyan észlelik és kerülik el az önállóan sávot váltó autók a karcsú motorokat.

Közösen dolgoznak a nagy motorgyárak

A Connected Motorcycle Consortium tagjai szeretnék elérni, hogy az autókba épített ADAS (Advanced Driver Assistance System) ugyanolyan hatékonyan alkalmazkodjon a fürge és nehezebben észlelhető motorokhoz, mint ahogy a forgalomban résztvevő autók, furgonok stb. mozgására reagál.

Nem csoda, hogy a BMW most is a biztonság élharcosa, hiszen a német cég elsőként szerelte fel motorjait ABS-szel, és tavaly elsők között jelent meg olyan modelljük, mely automatikusan tartja a követési távolságot (adaptív tempomat, BMW R 1250 RT)

Nem kérdés, hogy akkor lenne igazán gyümölcsöző az együttműködés, ha a világ összes fontos vállalata csatlakozna a CMC-hez, ezért a hat alapító arra biztatja az autó- és motorgyártókat, illetve a beszállítókat, hogy társuljanak velük és küzdjenek közösen a sérülékeny motorosok biztonságáért.

 

A jelenlegi tervek szerint azzal lehet teljesen felszámolni az autós-motoros karambolokat, ha tömegesen elterjed a V2X rendszer (melyben a jármű más járművekkel és forgalomtechnikai eszközökkel is kommunikál). Így a motorunk előbb tud majd a várható balesetről, minthogy a vezető egyáltalán megpillantaná a takarásból közeledő autót, vagyis még a veszélyes helyzet kialakulása előtt megelőzheti a bajt.

Continental 2019