Újabb autópálya éri el az országhatárt és folytatódik az M4 építése, de a vidékieknek sokkal fontosabb hír, hogy nagyszabású fejlesztési program indul – cél az alsóbbrendű utak felújítása.
Megkezdődik az Esztergomba vezető gyorsforgalmi út kivitelezése, folytatódik az M4 autópálya építése, és – ami a legnagyobb horderejű hír – idén 200 milliárd forintot tervez elkölteni a kormány a vidéki úthálózat korszerűsítésére.
200 milliárd forintból újítják fel a vidéki úthálózatot
Az M4-es Abony és Törökszentmiklós közötti szakaszával folytatódik a kelet-nyugati irányú építkezés, emellett az M44-es Tiszakürt és Lakitelek közötti részét is megépítik a tervek szerint. Még nyáron elérheti az országhatárt az M30-as, vagyis átadják a Miskolc és Tornyosnémeti közötti részt. Ez utóbbi azért fontos, mert így befejeződik hazánkban a Via Carpatia közlekedési folyosó építése.

Érvényes szerződés van az M6-os autópálya hiányzó, Bóly és Ivándárda közötti, országhatárig érő gyorsforgalmi szakaszára, a Kalocsa és Paks közötti Duna-híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat esetében pedig már a munkaterület átadása is megtörtént. A vidéki infrastrukturális fejlesztések keretében a jászberényi elkerülő szakasz harmadik üteme mellett a 471-es főút és a 37-es út Szerencs és Miskolc közötti négynyomúsítása szintén már megkezdődött – adta hírül a Világgazdaság.

Jó hír az Esztergom környékieknek, hogy a M0-s nyugati elkerülőjének alternatívájaként emlegetett M100-as autót megkapta a kiviteli tervet, s ha a közbeszerzés sikeres lesz, még idén elindulhat ez a beruházás is.