Húsz éves a ZZR

Húsz éves a ZZR

- Kategória: Ajánló, Cikkek, Kiemelt cikk, Teszt

„1972. Tombol a teljesítmény- és a sebességhajsza, a motorgyárak egymást túllicitálva hozzák ki sportos gépeiket, melyek – szakítva a korábbi hagyományokkal – immáron négyhengeres, négyütemű erőforrással készülnek. Megszületik a ma is meghatározó 750-es, illetve ezres kategória, és létrejön az a motor, mely az összes, jelenleg gyártott, sornégyes Kawasaki őse: a Z1 900.

 

A legendás Z nagyjából fél évtizedet szolgál, majd a hetvenes évek második felében átadja a helyét a változó divat miatt szögletesebbre faragott Z1R-nek (Z1000-nek), melyet később a fél- (GPz1100) és teljesidomos (GPz900, GPz1000RX, ZX-10) típusok követtek. Közel két évtized telt el, és a Kawasaki vezetői újra kiadták az utasítást: alkossák meg a világ leggyorsabb szériamotorját! 1990 – megszületett ZZR család.”

kakucsring
Pályán is megállja a helyét, bár igazából vérbeli túrasportmotor. A ZZR1400 méltán a Kawasaki egyik legnépszerűbb modellje, mely használtan ma már 1,2-1,5 millió forintért elérhető

Sok víz lefolyt már a vén Dunán azóta, hiszen újabb húsz évvel vagyunk túl az első ZZR bemutatásán, s ennek apropóján nagyszabású szervezésbe kezdtünk. Az volt a célunk, hogy kiderüljön, egy ilyen kis országban vajon össze lehet-e trombitálni egy helyre valamennyi ZZR variánst? Jelentem sikerrel jártunk, elkészült az egyedülálló tabló, s nem mellesleg – ha már ennyi büszke tulajdonos összegyűlt -, azt is megbeszéltük, milyen pozitív és negatív tulajdonságok jellemzik a ZZR família egyes tagjait. Az eseményről készült részletes beszámolónkat ITT OLVASHATOD, míg a márka ékkövéről szóló használtmotor-tesztet EZEN A LINKEN találod.

Amennyiben Te is éppen egy ZZR-t használsz vagy volt ilyen motorod, kérlek, egy hozzászólás erejéig mesélj a típussal barátkozó leendő tulajdonosoknak, hogy tájékozottabban vághassanak bele a motorkeresésbe. Köszönjük!

Continental 2019

Facebook Comments

15 Comments

  1. Németh Péter

    Sajnos Én már eladtam a ZZR-250-esemet 🙁
    Remélem ezért nem leszek kizárva a klubból?
    Az volt a harmadik gépem, Suzuki GT50 -essel kezdtem majd egy Honda
    NS125F és végül a Kawa.
    Sárváron volt a Győri Reál motor centrum egy kisebb boltja és sokat jártam oda.
    Egy alkalommal említették hoznak egy ZZR-t.
    Gondoltam megnézem és odafele sétálva megláttam ki volt állítva a
    gyönyörű szép bordó metál csoda.
    Abban a pillanatban bele szerettem és pár napon belül el is hozhattam.
    Nagyon szerettem, vele lerövidültek a távok, tetszett, szépen be volt
    (csomagolva) burkolva a motor az indexek (elöl-hátul) áramvonalasan
    beépítve, szép fekete alapon piros számozású műszerfal és gyönyörű
    motorhang, dupla kipufogóval ötvözve.
    Sokan mondták alakítsam át egy dobosra de nem volt szívem elcsúfítani.
    Én nagyon is megvoltam elégedve vele annak ellenére, hogy az első
    teleszkópok kicsit kotyogtak (bár ezt olvastam fórumokban, előforduló
    hibái közt).
    Legközelebbi motorom is ZZR lesz!

  2. Balog Zoltán

    Sziasztok.
    Gyerekkori álmom volt.Azért szerettem meg,mert egy hatalmas
    erőt sugárzó motor volt.Amikor megvettem akkor jöttem rá,hogy nem csak
    sugározta hanem egy igazi vadállat.Én az 1100-met gyári állapotban
    vettem,és nem szeretném átalakítani mert így csodaszép számomra.A
    motorral tökéletesen megvagyok elégedve.Ha lecserélném akkor a ZZR
    1400-ra,mert én bizok ebben a márkában.

  3. Prikril Gábor

    Sziasztok!

    Néhány mondatban akkor én is leírom hogy miért is zzr: gyerek korom óta motorozom, kisebb nagyobb gépekkel. Volt egy pár év szünet amikor a főiskolára jártam majd kb 5 évvel ezelőtt újra nem bírtam tovább és motor utánn néztem.
    Pénzem akkor sem volt túl sok erre a hobbira, de elkezdtem keresgélni, adott volt az összeg adott volt hogy minimum 400 cm3 és adott volt, hogy a lehető legjobb motor. A különböző hirdető oldalak szűrőin keresztül különböző típusok kerültek a szemem elé, de meglepő módon a zzr-ek valahogy mindíg bele bele kerültek különböző áron évjáratban stb.. A lényeg, hogy ekkor hasított belém a gondolat, hogy zzr, nem is véletlenül, mert hogy a típus 90-óta őrzi többé kevésbé a formáját, leszámítva a 90-es évek közepén történt némi kis változtatást a karosszérián illetve a blokk finomításán. Az ár egy régebbi motor esetén igen csak elfogadható volt és vehettem egy motort ami 400 cm3 de a formáját tekintve hozzáértőket és nem hozzáértőket is megtéveszthet hogy mekkora 400 vagy 600, évjáratban is csak a hozzáértők tudnak számokat mondani, mivel még a 2006-ban gyártott motorok is hasonló felépítésűek, ez a forma öröknek mondható, ellentétben a suzuki, yamaha, stb motorokkal amiken a régebbi típusok esetén igencsak látszik a koruk.
    Mondhatni bejártam az egész országot, több darabot is megnéztem, majd Budán a villanegyedben rátaláltam álmaim motorjára. 1990-es évjárat, az első szériából, fekete ami a kedvenc színem motor és autó esetén, 400 cm3 ami a kis szünet után elégnek is tűnt, tehát minden szempontból ideális motor, valamint nem utolsó szempont hogy a műszaki állapota jó pár évvel fiatalabb társait is megszégyenítő volt.
    Megszerettem hazavittem és az elmúlt öt évben nagyon sok boldog órát szerzett nekem és a feleségemnek is akivel együtt szoktunk túrázni, nem beszélve a remek társaságról akiket a sportmotor/zzr fórumon keresztül ismerhettem meg “ez a reklám helye :-)”.
    A MOTOR igen így nagybetűkkel a szvíem csücske lett, a szükséges olajcseréken és kopó alkatrészeken kívül szinte semmit nem kellett rá költeni. Idén tavasszal öt év után volt egy nagyobb szervizen Dunaújvárosban, a Quicksteel szervizben ( ), akiket ugyancsak ajánlani tudok minden zzr tulajdonosnak, ott kapott egy nagyobb szervizt a motor ( teleszkópolaj és szimeringek cseréje, hengerfej és szelepek felújítása, kuplung ellenőrzés, olaj és olajszűrő csere, vezérműszíj cssere ). Összességében ez a nagyobb szerviz és a 6000 km-enkénti olajcsere volt összessen amit a motorra szükségesen költeni kellett. Átalakítani lehetett volna a típus-egyezzés miatt akár 600-as -ra meg lehetett volna még a fékeken finomítani radiális munkahengerrel, fémfékcsővel, másfajta betétekkel. A fék átalakítások rá is férnek a zzr-ekre, mert szinte tökéletesen kitalált motor, de talán az egyetlen hibájuk, hogy gyárilag a fékek egy kicsit kevesek még a 400-as megállításához is, melyet utcai használatnál nem is annyira veszünk észre, de menjünk csak fel a Hringre egy kawasaki nap kapcsán és máris észrevesszük, hogy féktávon igencsak odavernek azok akiknek zx-ük vagy újabb típusuk, vagy zzr-ük van kicsit feltuningolt fékekkel.
    Összeségében nagyon nagyon meg voltam elégedve a kis 400-as-al minden kilóméterét élveztem a vele töltött túráknak, a céltalan gurulásoknak a környéken és természetesen a kawasaki által szervezett kawasaki napoknak a hungarorringen, hogy miért is beszélek múlt időben… merthogy a motortól megváltam két hete, nem mintha nem lettem volna vele megelégedve, szomorúan is láttam mikor az új tulaj gurult vele tovább az úton hazafele, viszont kinőttem egy kicsit a 400-ast.
    Hogy részemről mi mutatja, hogy mennyire jó ez a típus és mennyire szerethető az nem más minthogy szinte biztos az hogy a következő motorom egy zzr600-as lesz melyet már komoly erőfeszítésekkel keresek.
    ZZR FOREVER, száguldunk és félünk 🙂

  4. Ezelőtt GPz 1100-am volt, béke poraira. Most ZX9, ez marad is örökre, legfeljebb, ha már nagyon nyugdíjas lesz, veszek mellé valamit. Nem tudom mit, csak abban vagyok biztos, hogy mi lesz a tankra írva 🙂
    &Rash, hanyagolod a blogot! 🙂 (hapsi)

  5. nekem egy nálam okosabb ember aszonta, hogy ” a ZIZI jó! ÉÉRTEM? hát lehet erre nemet mondani? megvettem.

  6. Menjünk sorba? Kawasaki ZZR 400
    Vezérműlánc csere, komplett hengerfej felújitás -szelepülék csiszolása, szelepek becsiszolása, szelepszárszimmeringek, szelephézag, sikolás – karburátor ultrahangos tisztitása, időszakos karburátor szinkronizálások, első teleszkóp darabokra szedése, olaj és szimmering csere, kuplung bowden csere -javító készletet ne használjatok tartósan- km spirál csere, fém fékcső, akkumulátor töltés mérő, traffipax védelem 🙂
    Szinterezés: váz, lengőkar, teleszkóp, villahidak, kormánycsutkák, hőálló szinter a leömlőkre.
    Harmadik akkumulátort fogyasztom, egy akkumulátor elgyengült, egyet pedig kinyírt a fesszabályzó, jelenleg egy ZZR1100 aksija van bent.
    Kapott bukógombát és generátorfedél borítást karbonból, de érik a bukókeret 😀
    Idomokat itt-ott hegeszteni kellett.
    Felújítás óta 12.000Km-t mentem, mondhatom hogy gond nélkül.
    Menetteljesítménye számomra egyenlőre megfelelő, két személlyel előzésekkor már kicsit kevés, nagy súlya először szokatlan volt, egy mozgalmasabb motorozásba elfáraszt. Az első fék nem valami erős, első kerékre még nem sikerült emelni, egykerékre már véletlen emeltem. Kakucs óta lábtartó karcolás függő lettem, Zizi is társ ebben.
    Kezdésnek bőven elég volt, sikeresen túléltük az első szezont, ami egy nagyobb motorral lehet nem sikerült volna.
    A maga 50 lóerejével használható az egész fordulatszám tartomány, lakott területen simán felkapcsolok 5-6ig ha csorogni támad kedvem, megindul innen is még ha nem is olyan fürgén.
    1994ben kitalálták a formáját, mondhatom azóta is helyt áll a gömbölyű formáival, integrált indexekkel, szép és használható tükrökkel, dupla kipufogójával, melyet ha kinyitunk, nehéz nem meg hallani.
    Amit még faragnék rajta, az komolyabb első és hátsó futómű volna, kormányteleszkóppal és harapósabb fékekkel, esetleg hidraulikus kuplunggal.
    Mellesleg a kuplung mozgató szerkezet elég elcseszett helyen van, jobbra dőléskor simán elreped a deknin lévő kiugró vacaknál, és máris szétfolyt 3,5 liter fekete olaj. Ezért kell nekem egy bukókeret, pofára esés után hadd menjek már tovább ha tudok.

  7. Jámbor Géza

    Sziasztok!
    Egy 1991-es zzr600 D típusú motor boldog tulajdonosa lettem 2006-ban. Első nagyobb köbcentis motorom volt, előtte egy 125 TS Mz-m volt, szerelési alapnak, és a motorozás alapkövetelményeit elsajátítani tökéletes gép volt, aztán gyökeresen megváltozott az életem. Elkövettem azt a hibát hogy nem vittem magammal szakértőt a vásárláshoz, így egy elég rossz vételt sikerült kifogni, mint utólag kiderült, de a múlttal ugye nem szabad sokáig foglalkozni…
    Tehát megvettük a motort, nagy volt a boldogság, egészen az első 1000km-ig.
    Egyik győri utamból hazafele ugyanis szörnyű hangokat kezdett kiadni magából a blokk, így japán motor szervizelési ismeretek hiányában, bízva a szakértelemben,és a jóindulatban elvittem a győri kawasaki márkaszervízbe. Nah ez volt a második hibám. Közölték h főtengelycsapágyas a motor. NAh bumm. Mit lehet ilyenkor tenni? Mondták 250e HUF egy főtengely, mert ugye az is megkopott. Hát mondom az kizárt, hogy a vételár feléért vegyek meg egy főtengelyt, így nekiálltam kutakodni bontott alkatrész után. Eger mellett sikerült is találnom egyet, 80e Huf-ért, hajtókarokkal, csapágyakkal, így hát elindultam érte. Ott helyben huzták szét a blokkott előttem, megrángattuk a hajtókarokat, és nagyon örültem hogy hamarosan megint nyeregben lehetek. Elvittem a szervízbe, megnézegették, mondták h jólesz, így nyugodtan mentem haza. Másnap telefon, szervízből, sejtettem, hogy itt vmi már megint nincs rendben… Mondták, hogy ez sem jó, ugyanaz a hajtókar csapágyas, nem értettem, hogy tegnap ez miért nem derült ki… Valószínűsíthetően a motorolaj tömített a csapágyban. Örültem. Milyen lehetőségek vannak még? Azt ajánlották hogy van egy csapágykészítő, és készíttessek vele túlméretes csapágyat. Itt a harmadik hiba… Nem érdeklődtem utána másnál, és ezek a “szakemberek” meg bíztattak rá, hogy csináltassak, mert elmennek azzal a motorok nagyon sokat… Ám legyen.
    Megcsináltattam, 7e Huf volt, 250e-hez képest nem is olyan rossz, első ránézésre… Összerakták, ment, nagyon jó reménykedtem én. Elindultam így hazafele, de aztán… Ismét nagy csörgő hangok, mindössze 1 hengerem ment, félúton Győr-Kisbér között. Gondolkodtam mit csináljak, flex, balta, vagy tűz… Ismét visszakerült a motor a szervízbe, kiderült hogy az egyik dúgattyú széttört, beleért ugyanis a hengerfejbe, így a hengerfej javíthatatlan, + a szelepek is szétmentek. Bontók vizsgálata, Majosházán van nagyon jó állapotú. Indíts akkor majosháza. 55e HUF-ért odaadták a hengerfejet + a 16 szelepet. (Elgondolkodtam, vajon hogy nem lehetett ezt észrevenni szétszedett blokknál, hogy beleér a dugó a hengerfejbe?)
    Ismét összerakás indulás Győrön belül egy kis kör, majd hazafele. MEgint valami történt megállt, semmi reagálás az indítózásra… El lehet képzelni, mennyire voltam már a plafonon… Hívom a szervízest este 8 körül, hogy mik a tünetek, azt mondta, a vákumos benzincsapot nézzem meg, eresszek le benyát és menjek be vele a szervízbe… (Ugye a vákumos csapnál van egy gomb, amit ha megnyomsz, engedi a benzint folyni, vákum nélkül is) Nem igazán fért a fejembe, hogy egy márkaszervízben ennyire sz*r munkát hogyan lehet csinálni, de visszamentem, a gombot begyorskötözőztük, így állandó lett a nafta ellátás, és irány haza. Az úton megfogadtam, hogy soha többet márkaszervíz, hiszen ők csak ahhoz értenek, hogy a hibás darabot kivegyék, és az újat beletegyék, mindenféle vizsgálat, költséghatékonyság, vagy bármiféle fogyasztóbarát magatartás tanusítása nélkül. Erről ennyit.
    Kutakodtam, telefonálgattam, és találtam többek között a ZZR-es fórumlakóknak köszönhetően egy Győr mellett, Csanakon egy privát szerelőt, akit nagyon dicsértek. Próbáljuk ki, ugyis műszaki előtt vagyunk.
    Elvittem, benzincsap javító kit megrendelve, kicserélve, első fékek, hátső fékek, olaj olajszűrő csere, hátsó jó állapotú gumi felszerelve, műszaki elintézve, mindezt egy hét alatt a motor bevitelétől, csak néztem és bámultam amikor hívott, egy az ár miatt, (kisebb volt mint amit kalkuláltam) kettő a rövid határidő miatt (a márkaszervízben 3 hónapot állt a motor…). Egyszoval nagyon elégedett voltam a szolgáltatással, korrekt ár, korrekt határidők, mi kell még? Persze azt is megtudtam, hogy ne számítsak sokra a készített csapággyal kapcsolatban, de hát a remény hal meg utoljára, ami meg is történt, úgy 800 km múlva…
    Győr belváros, győrújbaráti motoros találkozó, felvonulás rész, elkezdte ontani a vizet, kopogni zörögni, gondoltam itt a vég…
    Elvittük Vissza Csanakra, egyből mondták, hogy főtengelyes. KÉSZ. Nem voltam hajlandó erre a blokkra többet költeni! Hazavittük a motort, és nekiálltam másik blokkra vadászni.
    Egy szép napon aztán sikerült találni egy zzr600 E blokkot, ami belement az enyém helyére, német Ebay, 500 Euro, jutányos ár, 25e km-rel. Akkor vegyük meg. Kis levelezgetés, telefonálgatás, és már bent ültem egy kamionban, ami az adott városba ment, levizitáltam a blokkot, elbeszélgettem a tulajjal, nagoyn korrekt volt, és amikor odaadtam a vételárat, egy darab bankó formájában nagyot nézett, hívta asszonyt gyereket, mert ilyet még nem láttak, (hozzá teszem én sem) 500 Euros bankjegyet!
    Hazaérvén a blokkal másnap betettük, ilyet még nem csináltunk, el is ment rá vagy fél nap, de amikor beindítottuk minden fáradtságom elszállt. Ahogy a régiek mondják “pöcc röff” gyönyörű hang, semmi kopogás, egyenletes járás, Van Isten és már mentem is az első karikára… Motorikusan azóta semmi de semmi problémám nem volt (kopp kopp), a szükséges olaj szűrő stb elvégzése mellett.
    Motor kilőve, azt azért mindenki tudja hogy öreg vas, lehet egyéb probléma is, volt is de csak nagyon elenyészőek, azért leírom, hátha tudok vele segíteni.
    Elektronika: Kigyulladt az oljanyomásjelző, autópályán. Most milegyen? parkoló be, motor leáll, hívom akit lehet, be a szervízbe, Csanakra. Két nap múlva hív a szerelő mondja, hát ez jó kör volt, olajnyomás volt, csak a vezeték testelt le, és erre 2 napjuk ment rá hogy megtalálják a hibát. Istennek legyen hála hogy csak ez volt a baj!
    Gyújtáskapcsoló: Elkopott, természetes kopás, szétszedtem, felforrasztottam az érintkezőket, vezetékeket, megtanultam direktbe kötni, szükség is volt rá egyszer egy benzinkútnál…
    Gyújtásvezérlő elektronika: Veszprém belterületén pirosnál állva – furcsa hang, erő elvesztése, fordulatszámmérő meghalása – tünetek jelentkezése után kiderítettem hogy csak 2 henger megy… Kizártam minden egyes alaktrészt, gyertyák, vezetkékek, trafók, (ennyit rég nem sakkoztam) mire eljutottam a gyújtásboxig, nem vagyok vilamosmérnők, se villanyszerelő, így elkezdtem nézegetni megint az ebayt, illetve a bontókat, de sokalltam érte a 30-40 ezer forintot. Egyik ismerős ajánlott egy fiatal ambíziózus srácot, aki nagyon ért bármihez, amiben kering áram. Mondtam jolvan, nézzük mit tehetünk, elvittem kiméregette, az egyik jeladó tranzisztor ment szét (láthatóan már volt egyszer cserélve, és gyengébb volt a minősége mint a gyárinak). Be egy híradástechnikai boltba (mindenhol lehet motoralkatrész kapni), mondtam mi kell, mondták 700 HUF !!!!! lesz, és köv hétre megvan!!!
    “Akkor kettőt de rögvest! 35000 – 1400 = 33600 = 100L benzin = 1666km ezt nevezem, vállveregtés, beforrasztás, 500 HUF a fiatalembernek, (néztem is, hogy most akkor mivan, kikér manapság ennyit…) vissza a boxot a helyére, indítás és láss csodát minden tökéletes, szerintem még jobb is mint előtte!

    Ennyit tudok gondalataimban összeszedni a kis drágám hibáiról, a tanulság a következő:
    Ha vásárolsz, vigyél magaddal valakit, aki nagyon ért a motorokhoz!
    Ne vidd a motort szakszervízbe, hacsak nem garanciás, vagy ismerős dolgozik bent, mert én még jót ritkán hallottam róluk.
    Megéri telefonálgatni, és alternatív megoldásokat keresni…

    Az új blokkal azóta motoroztam 25e km-t, nincs semmi probléma, nagyon meg vagyok elégedve. Ajánlani tudom ezt a motort mindenkinek, aki:
    Szokott hosszabb távokra menni,
    Van, hogy száguldani szeretne, és van, hogy csak élvezni akarja a tájat 90-es tempónál,
    Van valaki, aki szeret vele együtt a hátsó ülésen motorozni!

    Még a típus mellett szól, a kedvező fenntartása is, nálam csuklótól függően evett 4,5-7 literig terjedő intervallumban, de átlagba 5,5-6 ra mondanám a fogyasztását, ami 100 pacitól nem is rossz ugye…
    Itthon lehet hozzá alkatrészt némi keresgélés után, utángyárottat, gyárit, használtat, szinte bármilyet, és a legfontosabb:
    Van egy ZZR-s fórum, ahol segítőkész emberek várnak és próbálnak segíteni a problémában, én is kaptam mnár jópár dolgot és információt innen, csak ajálani tudom ezt a közösséget!

  8. Kutya Bácsi!

    Én duplán véleményeznék, ha szabad.

    ZZR 250 (1996): Kiváló soros kéthengeres gép, meglepő teljesítménnyel, az idomok miatt szinte mindig nagyobbnak nézték, mint amekkora.

    Előnyök:
    – Olcsó fenntarthatóság (biztosítás és adók).
    – Kis súly.
    – Könnyű kezelhetőség.
    – Nem túl drága kopó, kötelező szerviz alkatrészek.

    Hátrányok:
    – Sok a szemtelenül fiatalított példány (itt nincsenek olyan egyből szembetűnő formai változások, mint a 400/600 modelleknél).
    – Sokszor a kopott alkatrészek miatt furcsa hibákat produkál, amiket jelentős pénzráfordításokkal lehet orvosolni (pl.: ingadozó alapjárat, olajtérbe szivárgó üzemanyag, stb.).
    – Jellemző hiba a nem, vagy hibásan működő vákuumos benzincsap, rozsdásodó tankbelső kombó.
    – Japán belpiacos, komolyabb alkatrészek itthon sokszor még bontottan sem kaphatók.

    ZZR 600 (2006): Kényelmes túragép két személlyel és csomagokkal is elegendő erő. Szép, időtálló formaterv.

    Előnyök:

    – Jó alkatrészellátás (bontott is).
    – Jó/kis fogyasztás.
    – Elegendő motorerő csomagokkal, utassal is.
    – Kényelmes üléspozíció.
    – Jól dobozolható, pakolható.

    Hátrányok:

    – Kisebb termetű motorosoknál probléma lehet a súlya.
    – 2003 –ig rozsdásodó kipufogó leömlő.
    – Nincs elakadásjelző.
    – Első gumi mérete (120/60 R17) nem túl célszerű, /70 –es pedig nem fér el.

    Amin változtatnék:

    – Világítás lehetne erősebb (nekem).
    – Hátsó rugóstagot gázosra cserélném.
    – Elakadásjelző pótlása.
    – Magasabb plexi szélvédelem miatt.

    A 600 –as ZZR -rel teljesen meg vagyok elégedve, amire használom (túrák, kirándulások, egy – két Kawa Esti) tökéletesen megfelel. A következő motorom kiválasztásánál biztos nagyobb hangsúlyt fog kapni a jobban állítható, pontosabb, sportosabb futómű.

  9. ZZR-250

    91-es évjárat az óra szerint cirka 50e kilométerrel (ami számomra hihetetlen). Ez volt az első közös szezonunk és eddig meg vagyok elégedve vele. Megvétel után sajnos hamar kicsinek éreztem de még nincs bennem akkora felelősség, hogy nagyobbra váltsak mert biztos összetörném magam.

    Előnyök:
    -időt álló formaterv max 10 évesnek nézték
    -megbízható a hasonló köbcentis sor 4-es motorokkal szemben
    -jó szélvédelem

    Hibák:
    -számomra az üzemanyag szintjelző hiányzik a legjobban ezt a mai napig nem tudom megszokni.
    -index kapcsoló elkopott és nem mindig érintkezik
    -benzincsap eltömődött
    -a vezérműlánc csere után nem volt alapjárat (itt természetesen mindenki arra gondol, hogy el lett rakva a vezérlés. Megjárt 2 szervizt köztük 1 márkaszervizt de mind csak a fejét vakarta sőt a márkaszervizes inkább elküldte de végül egy maszek szerelő átfúvókáztat és megoldódott a probléma. A mai napig nem értem mi lehetett a gond. Még most is 10.5-ös kompresszió van benne!

    Elégedett vagyok a kis Zizi-vel és nem kizárt, hogy a következő egy 600-as lesz.

  10. Nekem egy 2003-as ZZR 1200 mocim van,amit 2007 ben vettem használtan.Nagy álmom vált valóra vele,mert a 189cm magasságomhoz és 128kg össztömegemhez ez illik a legjobban.
    Ha túrázni megyek a lányommal,akkor kezes és 6L-elég neki,de ha akarom,akkor megy mint a rakéta,(alattam 292km/h).
    Ha valaha lecserélném ami szerintem felesleges akkor csak egy ZZR 1400 performance jöhetne szóba :-))

  11. KanyarBandi

    Miért ZZR?

    Kutya Barátom megkért, írjak pár sort arról a nehezen megmagyarázható vonzódásomról ( perverziómról?) ami a Kawasaki márkához azon belül is a ZZR típuscsaládhoz fűz. Mindezt 800 karakterben, nem egyszerű feladat, oldalakt tudnék írni… No de nézzük miért ZZR, és próbáljuk az érzelmi kötődést néhány ésszerű érvvel, száraz adattal alátámasztani.
    Azt hiszem rólam valóban elmondható kedvelem a ZZR-t. Első igazi „nagymotorom” egy ZZR 400 E modell volt 1993-ból, most pedig egy ’96-os ZZR 1100 D modell nyergében koptatom az aszfaltot, illetve koptatnám, így télvíz idején.
    A kis ZIZI vásárlásakor a következő szempontok alapján kerestem:
    maximum 400.000 Forintos vételár, két személy részére legyen kényelmes rövidebb túrákhoz ( rövidebb, haha jó vicc, de erről később ), megfeleljen kezdő motoros képességeimnek ( könnyű, jól irányítható ), és ha elveszíteném az önuralmamat ne akarjon mindenáron ledobni a hátáról, r-go a teljesítménye 50-60 LE-nél ne legyen több.
    Ha lenne egy olyan keresőnk amikbe ezeket így betudnánk táplálni, az eredmény csak egy motor típus lehetne KAWASAKI ZZR 400. Így ez el is dőlt 2009 nyarán, amikor megvásároltam az elsőt.
    Összesen több mint 10.000 km-ert tettünk meg közösen, főleg két személlyel, csomagokkal. Megjártuk a Tátrát, az Alpokat, a Dolomitokat, azonban mindamellett, hogy egy feszültség szabályzó hibát leszámítva hiba nélkül teljesített a motor, elérkezett a pillanat amikor világossá vált, a kis Zizi teljesítette feladatát, bevezetett a motorozás világába, de ideje tovább lépni, hiszen az 53 LE és a 37 Nm nyomaték gyakran kevésnek bizonyult a magas hágókon.
    A feltétel rendszer maradt a vételár változott 500.000 Ft-ra, illetve a henger űrtartalom alsó határa került most meghatározásra… 1100 ccm. Még leírni is borzongató, de merjünk nagyot álmodni!
    Képzeletbeli keresőnkbe ismét betáplálva az adatokat ismét csak egy választásunk maradt: KAWASAKI ZZR 1100. A forma továbbra is magával ragadó, a mai éles vonalak között is megállja a helyét, teljesítményét tekintve talán elég azt leírnom közel egy évtizedig volt a leggyorsabb utcai motorkerékpár cím büszke tulajdonosa. Számokban ez 147 LE-t és 110 Nm-es nyomatékot jelent amihez 265 Kg-os önsúly párosul. Elsőre soknak tűnik, de higgyék el kedves olvasók, a kifinomult futómű geometria ellensúlyozza ezt. Egyedül talán a fékrendszer tervezésére szenteltek a kobei (akashi-i?) mérnökök kevés időt. Egészen pontosan ugyan az a rendszer dolgozik a 264Kg-os nagy testvéren mint amelyik a 197 Kg-os kis tesót lassította.
    No de annyi baj legyen, finomítani mindent lehet utólag is, aztán jöhet 2011, irány Korzika, „ CSAK A ZZR” feliratú pólóban!

    Ui.: A végére több lett mint 800 karakter, de ilyen röviden tényleg nem lehet ezt a csodagépet jellemezni. Egyet értenek ugye?

  12. Jámbor Gézának !!!

    Megvan még a Motor ? Kisbéri vagy én Oroszlányon lakok a környéken nem sok zzrt látok. valamikor tavasszal gurulhatnánk egyet.

  13. Vági József

    Sziasztok !
    Egy , ZZR 1100. tulajdonosa vagyok ! A moci minden formában megfelel az elvárásoknak ,még az új modellek között is megállja a helyét ! Telesítmény , nyomaték , futómű , remek , a kanyarokat is imádja ! Kezelhetősége ,irámyíthatósága is kitünő !
    Nem adnám semmi pénzért ! 🙂

  14. Egy zzr 500.am van! 91-es! A véleményem csak annyi hogy a kawa tudja hogyan teremtsen mély kapcsolatot ember és gép között!!<3

  15. Jó ideje majd minden évben lecseréltem a motorjaim és kategóriát is váltottam, hogy mindent ki tudjak próbálni, tapasztalatokat szerezni.
    Nagy szerencsémre a vége felé hagytam a listámnak a ZZR1400-at, mert ez az a motor, amire az első pár ezer km után azt mondtam hogy biztosan nem cserélem le még évekig. Ha igen, kizárólag egy ugyan ilyenre.
    Azt hiszem ezzel elmondtam mindent amit a ZZR-ről tudni érdemes. <3 : )
    Sokan tartanak tőle a nagy teljesítménye és tömege miatt, de annyira kezes és barátságos a "szörny ", hogy bárki megbirkózik vele ha már van egy kis tapasztalata, és garantálom hogy utána többé nem akar leszállni róla.

Válasz