Az utak démona: Rapom V8

Az utak démona: Rapom V8

- Kategória: Cikkek, Kiemelt cikk, Őrületek
5

Ha számodra a motorfaragás kimerül egy sportkipufogóban és kormánylengés-csillapítóban felni csíkkal, akkor ezt jól nézd meg . A motort Rapom V8-nak nevezte el Nick Argyle. Tiszta alkohollal és kompresszorral az ereje több mint 1000 lóerő. Ugyan nehezebb, mint 500 kg, de még akkor is, teljesítmény-tömeg arány kétszerese, mint egy GSX-R1000 vagy a ZX-10R-nek. A kezelhetőségét jótékony homály fedi…

Ha összefutnátok a jelzőlámpánál, ne próbálj versenyre kelni vele – a Rapom nulláról 100 km/h-ra kevesebb, mint három másodperc alatt gyorsul, negyed mérföldet kevesebb, mint hét másodperc alatt tesz meg.

rapom v8 mopar engine ice racing drag 1200 horse power fuel dragbike
Rapom V8: Közúti drag, 1.000 - 1.200Hp 8.193 cm3 V8-as Mopar engine, 0 - 100 km/h: 3,0 s, Vmax: 355 km/h
rapom v8 mopar engine ice racing drag 1200 horse power fuel dragbike
Kitámasztóra nincs szükség, ha nem tartaná meg állva a hatalmas hátsó kerék, a kipufogó nem hagyja feldőlni a motort! Hogy lehet ezzel kanyarodni?
rapom v8 mopar engine ice racing drag 1200 horse power fuel dragbike
„Akartam venni egy új motort, de a feleségem azt mondta, ott áll a garázsban egy motorblokk, kezdj vele valamit. Mérete ellenére azt mondtam, miért is ne? '"
rapom v8 mopar engine ice racing drag 1200 horse power fuel dragbike
Kormányteleszkóp, mart villahidak, egyszemélyes ülés, tank egy körre elegendő a környéken, elől - a leírással ellentétben - egy féknyereg , fényszóró hiánycikk, és a kérdés: a lánc hogy bírja ki ezt az iszonyú terhelést?
rapom v8 mopar engine ice racing drag 1200 horse power fuel dragbike
Innen egész furcsa hasonlóság figyelhető meg az MV Agusta F4-gyel, csak azon nem ilyen úthenger van. Remélem kötött a pasas valami durva életbiztosítást!

Motor:
8193cc Mopar big block – ICE Racing által hangolva
Töltőkompresszor:
8,71 Littlefield blower
Teljesítmény:
1000 – 1200 Lóerő a felhasznált üzemanyag és a kompresszor függvényében
Sebességváltó:
2 sebesség + hátramenet  API Racing sebességváltók
Váz:
32mm átmérőjű acél cső
Kerekek:
Első 15 x 5,5 Prostar, gumi:  Metzeler Marathon 180×70
Hátsó 15 x 15 Prostar, gumi: Micky Thompson Sportsman Pro 29×18.5
Fékek:
Elöl: 2 x Harrison Billet ‘Big’ 6 dugattyús féknyereg
Hátsó :Harrison Billet ‘Mini’ 6-dugattyús féknyereg
Idomok:
MV Agusta F4 és Suzuki Hayabusa ivadéka
Egyéb
95% saját munka
Építő:
Nick Argyle

  • cigo

    akarok egy ilyet!!!

  • Jani55

    Ez a gép kifejezetten a “megmotorozhatatlan” kategória!
    Csak a szemnek készült…

    Műszakilag teljesen lehetetlenség és nem csak a műszaki adatai miatt:
    Egy ekkora gép kb 6-7q!!! A motorban csak a főtengely 2q… (Szerintem csak szumóknak, de nekik sem való.) Tehát örülhet az ipse, ha álló helyzetben függőlegesen megtartja, nemhogy be is indítsa:
    Egy ekkora motor olyan bődületes teljesítménnyel (és nyomatékkal) rendelkezik, hogy ha az indítást meg is tartotta a pilóta, az alapjáratot talán még bírja, de fordulatra nem tudja vinni. Ugyanis ez a hatalmas nyomaték a hatás-ellenhatás fizikai törvénynek engedelmeskedve, amekkora nyomatékot ad le, ugyanolyan nyomatékkal billenti magát a gépet! (ez a hatás már komolyan számbaveendő pl egy ezerkettes boxer BMW-nél, a gyakorlatban komolyan jelentkezik: kanyarba/ból, húzatva/motorfékkel teljesen másképp “dönti” a gépet, nagyon szokni kell!)
    Ha a pilóta húzna egy kövérebbet, a kompresszor (nem turbó, nincs turbólyuk) azonnal a legnagyobb teljesítményre nyomja a motort, garantált az oldalrabillenés!!! (bármelyik személyautóban érezhető billenést mutat az 50LE-s motorja is) A gyorsulás pedig emiatt kizárt, tehát a 0-100-ra 3s csak max becsült adat, soha senki ki nem próbálhatta…
    Hogy mennyire nem való közlekedésre, nem csak a kitámasztóként funkcionáló kipufogó, a kifejezetten gyenge lánc, hanem a hangtompító hiánya, a fékszerkezet silány alulméretezése, kicsinysége utal: pl F1: önsúly ugyanekkora, teljesítmény kb ugyanitt (de lényegesen kisebb és feltöltő nélküli motorral) mekkora fékek vannak??? És itt kamionnyi nyomaték is van a kb ötször akkora lökettérfogathoz!!! (ez kb Babettafék a ZX1000-en)

    Összegzés: nyugodtan kiállnék a Varámmal, én megcsinálom a 3-3,5 s-os sprintet, ez meg sem mozdul!

  • Igazából ez egy közúti drag. Amit nem értek, hogy hogy a rossebbe nem tépi el a láncot? Állítólag szokott vele tolni egy rövid karikát valahol, a lakóhelyén, videót nem találtam sajnos róla.

  • Jani55

    Max egyeneset, mert kanyarodni sem lehet vele (bedönteni nem lehet, mert leér a kipufogó), max 100LE-re nyit a fojtószelep (akkor talán nincs akkora nyomaték, hogy felborítsa és akkor még nem szakad el a lánc, meg mondjuk méltó fék sincs), valamint a félméteres 70-es nyitott kidörrentők talán még csak ágyúlövésnyi hangsorozattal vannak (V8, hengerenként 1000cm3!!!), tehát nem hal bele senki…
    Igazából azért nincs video, mert halott dolog ez… (vedd észre, nem véletlen, hogy keresztben építik be a motorokat, sohasem hosszában)
    Miért nem tudom képekkel illusztrálni?

  • Szabics

    Aztaaaa…. Az 1100-as Bt-men hátul van 70×180-as gumi 😂