Háromezeré’ megállok

Háromezeré’ megállok

- Kategória: Ajánló

– Szia, motorkerékpár alkatrészt is árultok? – Igen, természetesen. Miben segíthetek?

 

– Van egy Kawasakim, egy hatszázas. Első fékbetétet szeretnék hozzá.

– Utcára, vagy pályára való betét kell?

– Utcára, valami olcsó.

– Ok, itt van a Brembo, ami hétezer forint, mi is ezzel járunk. Reggelre meg tudom hozatni.

– Ööö… valami olcsóbb?

– Létezik olcsóbb, de azt nem javasolnám egy ilyen motorhoz, ami veled együtt három mázsa, és 220-ról kell megállni vele… Inkább ebből kapsz egy kis kedvezményt, megáll 5-6 ezer között – jó úgy?

– Ok, igazad van, és köszönöm. Reggel jövök érte.

– Ok, várunk.

Ne csak a tárcsák és betétek állapotát, de a kuplung- és fékfolyadékot is ellenőrizd ilyenkor!

— fél óra múlva —

– Szia, le szeretném mondani a rendelést, ha lehet.

– Lemondani már nem tudom, de majd visszaküldöm. Mi a baj?

– Nincs baj, de találtam máshol háromezeré’, jó lesz ebbe az is…

– Te tudod.

– Most miért, szerinted az szar?

– Nem tudom, én nem használtam még olyat. És nem is fogok – ne ötezer forinton múljon, hogy meg tudok -e állni, érted. Főleg ne egy háromévente cserélt alkatrésznél.

– Ááá… Én nem szoktam úgy hajtani. Nekem (elbizonytalanodik) talán az is jó lesz.

– Ok, ahogy gondolod.

– Ööö…akkor szia.

– Szia.

Olcsó fékbetét? Csak annyit költs rá, amennyit az életed ér, mikor nem jön ki a féktáv…

Innen volt: Anomáliák a pult túloldaláról – mindennapi hozzá nem értésünk

_

Continental 2019

Facebook Comments

14 Comments

  1. énishozzászólok

    Ez a téma sokkal fontosabb annál, minthogy ennyivel elintézzük…
    Ha a téma volt annyira “kritikus és érdekes”, hogy ide kerüljön, mindannyiunk okulására tessék egy picit a szakmai részbe is belemenni! (mert valóban, nem múlhat 3, 5, de 15, 25eFt-on sem, a fékberendezés üzembiztonsága, jósága)

    Ugye kiindulási alap a gyári első szerelésű féktárcsa/fékbetét párosítás. Ez már egy ésszerű kompromisszum eredménye, ami nem feltétlenül a legjobb, de valószínűleg egy kiváló fékhatást, gazdaságos, optimális élettartamot biztosító együttes.
    Fontos: gyári cikkszámok, gyártói egyezőségek, jóváhagyások, (ajánlások) esetén, a különféle gyártók termékeiből úgy válasszunk, hogy legalább olyan, vagy jobb legyen az újonnan beépített fékbetéttel a fékhatás, mint volt. Vegyük figyelembe az új fejlesztéseket. A fékszerkezeteket is szokás tuningolni, érdemes az erre szakosodott cégeket felkeresni, tanácsukat kikérni, megfontolni. Kifejezetten igaz, a drágább a jobb, ezen spórolni nem szabad (minden esetben bebizonyosodik, az olcsóbb választás lesz utólag a drágább: pl aránytalanul kisebb futásteljesítmény alatt, hamarabb elkoptatja a féktárcsát)!
    Nagyon fontos: a fékbetétek párban cserélendők! Minden esetben megnézni, megmérni a féktárcsák vastagságát! (szükség szerint ezeket is párban cserélni) Sérült, görbe/hullámos féktárcsa általában nem javítható, újat kell beszerezni. Ilyenkor célszerű, de max 2 évente szükséges a fékfolyadékot cserélni. Fém-, gumifékcsövek állapotát ellenőrizni, szükség szerint cserélni. Szivárgás, olajnedvedzés sehol nem megengedhető!

    A fékszerkezet szerelése/javítása bizonyos fokú felkészültséget, jártasságot kíván, amatőrködés, gányolás nem megengedett! A fékfolyadék kiválasztása gépkönyv szerint (és óvatosan, ugyanis maró hatású).

    Végül: (új féktárcsák feltétlen pl. féktisztító sprével tisztítandók), új fékbetétek a beszerelés után az első fékezésekkor, ill. az első párszor tíz km-en rendkívül körültekintően, óvatosan, de egyre határozottabban összekoptatandók! Ekkor lesz kiváló a fékhatás.

    Amennyiben nem érzékelünk javulást, netán rosszabb lett, mint a beavatkozás előtt volt, FELTÉTLEN FORDULJUNK SZAKEMBERHEZ!

  2. Én mindig szintereset veszek, nekem megéri.

  3. Jose, ha XX-ed van, akkor azon gyárilag is az volt. 🙂 Manapság már a robogókon és a choppereken kívül minden szintereset kap gyárilag. De abból is van többféle. Az utcai és a verseny között többféle fokozatban.

  4. Erre az “olcsó legyen és jóra” én azt válaszolnám, hogy ebből, 1-et vegyél el.

  5. @akos696:Igen XX-m van, de nem gyárit veszek bele, lopom én a pénzt???! :mrgreen:

  6. manapság, mindenki úgy akar b@szni, hogy közben szűz is maradjon. sok embernek meg kellene végre érteni, hogy ha motorral közlekedik, akkor az milyen költségekkel jár. illetve azt, hogy lehet venni “annak látszó” dolgokat, de nem érdemes. az egyik legfontosabb dolog a fék, illetve a gumi. sokan ezen próbálnak spórolni, miközben jóval többet költenek nevetséges “factory replica” dizájnokra. jól néz ki, jól néz ki, csak éppen semmivel nem lesz nagyobb élmény vele motorozni.
    nekem az SMR-be, a magura elsőfékbetét 18ezer/pár. 40üzemóránként csere, viszont cserébe kapok olyan fékhatást, hogy a legtöbb motoros a gatyájába élvezne, ha ilyenben lenne része! (néha még én is!)

  7. ott a pont. 😉
    jelzem, nekem is a nagy ZZR az első motorom, ahol erős létjogosultsága van a blokkolásgátlónak – a többi vason is megfelelő/jó/erős fék volt, de ez valami csoda.

  8. Na, erre most nem is tudok mit írni, fogalmam nincs, milyen fékbetét van a motoromban – olyan, amilyet az előző szerelőm beletett 27 ezer kilométerrel ezelőtt, gondoltam, csak tudja, mit csinál 😳 Sose mertem hozzányúlni magam a fékekhez, ritkán használom, de akkor kell…
    Egyébként megvannak a brembók, amiket akkor kiszedett, szerintem marha sok anyag van még rajtuk, de hát cserélte alattuk az elgörbült tárcsát, oszt a rend kedvéért ezeket is. Pedig talán nem is a tárcsát kellett volna, mert a felni lett kátyús, és az új tárcsa is feszült rajta… ezt műhibának minősítettem, az új szerelőm viszont helyrerakta jól. Na, azóta kawasaki felni van rajta hozzá való tárcsával, de az oldal és az átmérő stimmel, a fék pedig végre szép egyenletesen fog :mrgreen:

  9. Én sem szart veszek, csak valamivel olcsóbb mint a Honda gyári betétje, de a tapasztalatom alapján nem rosszabb.Ráadásul az XX-n dual fék van és az nagyon baba! 😀

  10. Nembaj, rakja csak bele az olcsó fékbetétet. Kell az alkatrész és a szervpiacra is forrás.

  11. Ha a motorboltos azt mondja “Brembo, ami hétezer forint, mi is ezzel járunk”, akkor ki az a barom szervdonor, aki ezután is ilyen faszarági?! Amúgy is lehetett beszélni még kedvezményről is, de akinek nem csillanik fel a szeme a Brembo hallatán ennyiért, akkor…
    Lassan olyanok lesznek az emberek kis hazánkban is, mint pl. az Indiaiak – Szarból építenek várat és bár a szagát elviselik, de nagyon fáj nekik amikor rájuk dől. 😕
    Nem ismerheti mindenki a minőségek közti különbséget, de az ne szégyeljen véleményt kérni, mert “Nem az a hülye, aki kérdez, hanem aki NEM!”

  12. Ehhez nem kell Indonéziáig menni, én is találkoztam már olyan motorossal, aki ilyet használt…
    (a “gyári BMW betét” tényleg jó vicc. nem is tudtam, hogy már fékbetétet is gyártanak a müncheniek 🙂

  13. “Csak annyit költs rá, amennyit az életed ér…”
    Mi ez? Túsztárgyalás vagy alkatrész vásárlás?
    Ilyet a kereskedők meg a laikusok mondanak.

    Aki ért hozzá az meg tudja találni az olcsó és jó alkatrészeket, a hülyék meg fizessenek.

Válasz