Ducati Diavel – ne fesd a falra!

Ducati Diavel – ne fesd a falra!

- Kategória: Cikkek, Kiemelt cikk, Teszt
6

A Ducati a Diavellel egy eddig járatlan ösvényre lépett, új típust és új utat teremtvén  a motorozás élvezetéhez. Ehhez minden összetevő rendelkezésre áll: a kinézet, az üléspozíció, a teljesítmény és a hang.

A Diavel a Multistrada alapvázába tuszkolt négyszelepes, 90 fokos, 1200 köbös V2-es erőforrással rendelkezik.  De ami még fontosabb, hogy ez a modell olyan minőséget és hatékonyságot képvisel, ami egyedülálló a  Ducati termékei között.

A Diavel minden szempontból egy lenyűgöző motorkerékpár. Az egész gépezet profilja egyedülálló, hiszen ez a küldetése: rendkívül izmos stílus, előre koncentrált tömeg, karcsú far és kövér hátsó gumi. Olyan mint egy amerikai futball csapat hátvédje, aki kész a bevetésre: széles vállak, előre feszülő sisak és masszív combok.

Ducati Diavel
Ducati Diavel - gonosz és szép

A szabad kezet kapott mérnökök nem csak a dizájnban törekedtek az agresszió megjelenítésére, az acélos fizikumot egy 162 lovas erőforrás biztosítja, mely a maximális teljesítményt  9250-es fordulaton adja le. A nyomaték 127Nm – a gumisok dörzsölhetik a tenyerüket, hiszen a méretes hátsó kerék egy szezon alatt többször is cserés lesz ilyen értékek mellett…

A brutális erő leadását egy speciálisan megtervezett, hydroform eljárással kialakított, meglehetősen bonyolult 2-1 kipufogó rendszer segíti. Hasonlóképpen a hatékonyságot szolgálják a dinamikus légbeömlők is.

A rendelkezésre álló teljesítmény  az,  amit a Diavelnél nem egykönnyen lehet elfogyasztani. Közelről félelmet kelt a zord külső, de nyeregbe pattanva szinte üdvözölve érezhetjük magunkat, köszönhetően az alacsony ülésnek és a jól beállított kormánynak. Egy egyfajta kényelmes, egyenes testhelyzetű lovagló testtartást kapunk a motoron helyet foglalva.

Ducati Diavel egyenes
Klasszikus "lovag" pozíció

Hidegindítás után a blokk gyorsan stabilizálódik az 1ezer fordulatos alapjáraton, miközben a tipikus Ducati ritmust játssza egy kicsit hangosabb és karcosabb stílusban, de a szokásos csörgés elmarad, köszönhetően a forgattyúház hangelnyelő borításának.

Ducati Diavel
Az orr-emelgetés alaptulajdonság

A motor hihetetlenül erős, félelmetes a gyorsulása, és a 160-as jelzés a kilométer órán nevetségesen könnyen elérhető. Autópályán a gép üdítő élményt nyújt, az egész tízezres fordulati tartományban nagyvonalúan gazdálkodik az összes rendelkezésre álló erővel. Az itt jelentkező – nakedekre jellemző – szélnyomás több mint elfogadható, 130 km/órás utazási sebesség megtartása így egyszerű feladat. A kormányon három felhasználási módozat kapcsolható a pilóta igényei szerint: városi, túra és sport. A kipörgésgátló nyolc választható szintje közül választhatunk, így a módozatkapcsolóval együtt számtalan variációban hangolhatjuk kedvünk – vagy tudásunk szerint – a gépet.

Gyári beállítással a hátsó felfüggesztés egy kemény kigyorsításnál hajlamos összeülni, de megemelve a gép farát (pár könnyen kivitelezhető kattintással a rugóstagon) tökéletesen orvosolja a problémát. Ezután a motor pengeélesen fordul és követi a kijelölt vonalat, többé nem vándorol le az ívről.

Ducati Diavel kanyar
Betapadva - kigyorsításnál vigyázni!

A gyári első Marzocchi villa megbízható és jól hangolt darab. a hátsó Pirelli abroncs érdemel még külön említést, mert kiválóan teljesít még a hideg aszfalton is.

A Ducati a Diavellel egy powercruiser-lelkű sportmotort alkotott minden jóval felruházva, ami egy ilyen atlétának kijár, beleértve a radiális brembo monoblokk első fékeket, ami az egyik legjobb negatív gyorsulást biztosítja a szegmensben.

  • cigo

    asszem megvan a Csótány utódja!

  • thebear

    ja, nekem is egy ilyen lesz a következő a B-king után…… 😈

  • ebay-en már van egy akciós, 3,6-ért… 😉

  • Jani55

    Nagyon tetszik, szeretnék is egy ilyet magamnak, de azt hiszem, az utcai motorok királya helyett, inkább három-négy(!) Vara egymás után (ugyanannyi pénzért).

  • Papajohn

    Ez a motor döbbenetes. Ami hasonló az a Vmax. nagyonkéne