Pajzs a résen

Pajzs a résen

- Kategória: Cikkek, Kiemelt cikk, Teszt
19

A csupasz motorok leginkább fürgeségükkel, sportosságukkal és persze kényelmes üléspozíciójukkal hódítanak. Aki először, vagy  idomos gép után ül nakedre, annak hamar feltűnik, hogy a Homo Erectus testtartásból és a burkolat hiányából adódóan jócskán meg kell küzdeni a széllel. Magasabb sebességtartományban, illetve hosszútávon ez igen zavaró lehet – kiderítettük hát, hatékony-e a fejidomra szerelt szélterelő…

Kezdetek

“Kislány vagy, ha plekót teszel fel!” – jegyezte meg egyik motoros társam, mikor megpendítettem, hogy szélvédelem kerül a gépre, hiszen a keményeknek nincs szükségük ilyesmire.  Ennek ellenére továbbra is eltántoríthatatlan voltam kockáztatva azt, hogy a későbbiekben esetleg ülve fogom elvégezni a dolgomat két sör után.

A weben több gyártó termékét is megszakértettem az ősi ránézéses módszerrel, míg végül a Puig mellett döntöttem. A spanyol székhelyű, motoros kiegészítők gyártására szakosodott manufaktúra honlapján rengeteg motortípusra kínál szélvédőt. A plexit egy szép nagy dobozban kaptam, és a kicsomagolás után konstatáltam, hogy ez legalább olyan jól mutat élőben mint a képeken. Konzolos kialakítása végett  nem kellett fúrni a fejidomot. A light-smoke verzió kétszínű kialakítása, a jelzés szinten elhelyezett matricák, és a konzol alsó lapjába lézerezett típusjelzés mind az igényes kialakítás jelei.

Hajrá, pattintsuk fel!

A felszerelés nem volt nagy kihívás, a tartó alsó lapján lévő két furat tökéletesen illeszkedett  a kormány stucnihoz, a műanyag palást pedig szépen felfeküdt a fejidomra.

Pajzs a resen - plexiteszt
Az összeszerelés folyamata - mindent együttvéve tíz percnél nem volt több

Két imbusz csavart és hozzájuk tartozó távtartókat mellékelt a gyártó, ezeket applikáltuk a gyári kötőelemek helyére. A rezgéscsillapító gumialátétekbe ékelt, oldalsó csavarok meghúzásával végeztünk is a munkálatokkal.  Az összkép igen ütős, kinézetre karakteres és sármos lett a kis Z.

Pajzs a résen - plexiteszt
Fejben ott van, indulásra kész

Jöhet a menetpróba!

A gyári Z750-en úgy 110 km/h-ig szinte alig érezni a szelet, 130-tól kezdve erősödik a nyomás egészen 180-ig, ahol már keményen kell küzdeni, hogy megmaradjunk a gépen. Ilyenkor sajnos a látás sem tökéletes már, hiszen a légáramlat folyamatosan tereli a bukót különböző irányokba.

A felszerelést követően útnak eredve, alacsonyabb sebességgel haladva nem tapasztaltam különösebb változást, mivel nem is volt nagyon mit érezni. Az igazi haszon akkor jött, mikor feljebb kapcsoltam. Az eddigi kényelmetlenebb tartományokban jelentősen csökkent a rám nehezedő szélnyomás, tempósabb menetnél tartósan sem jelentett problémát az erősödő légáramlat. Persze itt már magasságomból adódóan be kellett hajolnom a szélterelő mögé – akár egy szupersport motoron -, de teljesen kontrollálható maradt a gép, és a zavaró sisakdobálás is megszűnt. Ezt követően egy gyors próba erejéig a pajzsnak köszönhetően még a német autópályás “magaslatok” is elérhetővé váltak.

Összegezve, a Puig verseny-plexije egy szépen kidolgozott, stílusos darab, mely nem csak díszként szolgál a motoron, hanem tényleges funkcionalitásánál fogva hatékonyan segíti a pilótát.

Pajzs a résen - plexiteszt
A zöld társ nyomába eredve sem jelentett akadályt a menetszél

Köszönjük a plexit az Aquaman Bt.-nek, a Puig termékek hivatalos, magyarországi forgalmazójának!

Közvetlen tel.szám: 06-1-240-6860