A csupasz motorok leginkább fürgeségükkel, sportosságukkal és persze kényelmes üléspozíciójukkal hódítanak. Aki először, vagy idomos gép után ül nakedre, annak hamar feltűnik, hogy a Homo Erectus testtartásból és a burkolat hiányából adódóan jócskán meg kell küzdeni a széllel. Magasabb sebességtartományban, illetve hosszútávon ez igen zavaró lehet – kiderítettük hát, hatékony-e a fejidomra szerelt szélterelő…
Kezdetek
“Kislány vagy, ha plekót teszel fel!” – jegyezte meg egyik motoros társam, mikor megpendítettem, hogy szélvédelem kerül a gépre, hiszen a keményeknek nincs szükségük ilyesmire. Ennek ellenére továbbra is eltántoríthatatlan voltam kockáztatva azt, hogy a későbbiekben esetleg ülve fogom elvégezni a dolgomat két sör után.
A weben több gyártó termékét is megszakértettem az ősi ránézéses módszerrel, míg végül a Puig mellett döntöttem. A spanyol székhelyű, motoros kiegészítők gyártására szakosodott manufaktúra honlapján rengeteg motortípusra kínál szélvédőt. A plexit egy szép nagy dobozban kaptam, és a kicsomagolás után konstatáltam, hogy ez legalább olyan jól mutat élőben mint a képeken. Konzolos kialakítása végett nem kellett fúrni a fejidomot. A light-smoke verzió kétszínű kialakítása, a jelzés szinten elhelyezett matricák, és a konzol alsó lapjába lézerezett típusjelzés mind az igényes kialakítás jelei.
Hajrá, pattintsuk fel!
A felszerelés nem volt nagy kihívás, a tartó alsó lapján lévő két furat tökéletesen illeszkedett a kormány stucnihoz, a műanyag palást pedig szépen felfeküdt a fejidomra.
Két imbusz csavart és hozzájuk tartozó távtartókat mellékelt a gyártó, ezeket applikáltuk a gyári kötőelemek helyére. A rezgéscsillapító gumialátétekbe ékelt, oldalsó csavarok meghúzásával végeztünk is a munkálatokkal. Az összkép igen ütős, kinézetre karakteres és sármos lett a kis Z.
Jöhet a menetpróba!
A gyári Z750-en úgy 110 km/h-ig szinte alig érezni a szelet, 130-tól kezdve erősödik a nyomás egészen 180-ig, ahol már keményen kell küzdeni, hogy megmaradjunk a gépen. Ilyenkor sajnos a látás sem tökéletes már, hiszen a légáramlat folyamatosan tereli a bukót különböző irányokba.
A felszerelést követően útnak eredve, alacsonyabb sebességgel haladva nem tapasztaltam különösebb változást, mivel nem is volt nagyon mit érezni. Az igazi haszon akkor jött, mikor feljebb kapcsoltam. Az eddigi kényelmetlenebb tartományokban jelentősen csökkent a rám nehezedő szélnyomás, tempósabb menetnél tartósan sem jelentett problémát az erősödő légáramlat. Persze itt már magasságomból adódóan be kellett hajolnom a szélterelő mögé – akár egy szupersport motoron -, de teljesen kontrollálható maradt a gép, és a zavaró sisakdobálás is megszűnt. Ezt követően egy gyors próba erejéig a pajzsnak köszönhetően még a német autópályás “magaslatok” is elérhetővé váltak.
Összegezve, a Puig verseny-plexije egy szépen kidolgozott, stílusos darab, mely nem csak díszként szolgál a motoron, hanem tényleges funkcionalitásánál fogva hatékonyan segíti a pilótát.
Köszönjük a plexit az Aquaman Bt.-nek, a Puig termékek hivatalos, magyarországi forgalmazójának!
Közvetlen tel.szám: 06-1-240-6860
Human-T
Köszönöm a cikket, nem mertem bevállalni eddig a plexit… Milyen magas vagy és mennyire kellett bekuporodni?
duB
🙂 örülök, ha segítettem.
187cm magas vagyok, sebesség fügvényében ment a kuporodás. ahol már jobban éreztem a terhelést, ott kicsit lejjebb mentem. a kapaszkodós intervallumban meg már rendesen tankrahajolva. de még így is volt a plekóban tartalék 😉
Human-T
Nagy királyság! Akkor az én 192-mel sem lesz gond, csak valami szépet kell találni… (’07es z750- a puig plexie nem tetszik, a Givi kicsi, a Barracuda pedig akkora, hogy akár cruserre is lehetne tenni) 😕
duB
ami a képen van nem tetszik? akkor most megsértődöm
Human-T
De, ez az egyetlen valamirevaló! Csak vajon az új fejidomra is felpattan?! 5
duB
jaja, egy fontos info: ez ’07-’10 szériára való. mivel a ’04-’06 gyártásával (fejidom fúrós verzió) leálltak, ez került fel.
Human-T
😀 mennyi az annyi?
duB
nem akarok hülyeséget mondani, cikk alján megtalálod a forgalmazó kontaktját, egy telefont vagy emilt megér. de olyan huszas körül kell gondolkodni 😉
Human-T
Köcsögöm, székem!
duB
Rendicsek!
Human-T
Egy nagyon kedves hölggyel sikerült beszélnem, 25K az ár. fekete-víztiszta, zöld-víztiszta… Olcsó,szép, és a cikk alapján még jó is! Tényleg köszönöm. 🙂
duB
örülök, várom a tapasztalataidat 🙂
Human-T
mindenképpen megosztom majd, de ez leghamarabb a jövő hónapban lesz. 🙁
duB
nem sietünk. fejleszteni való meg mindig lesz 🙂
Jakuza
Óóóóóhhh de szép is az a ződség’ ottan!
kutya
no majd a korzikai szellőben meglengettjük jövőre azt a csodaplexit! 🙂
üdv mindenkinek!
Harlequin
Én egy horneten találkoztam egy hasonló darabbal, azon nem sokat ért.
duB
@Harlequin: akkor az nem volt hasonló 😉
duB
Jaku, elsőosztályú háttér 😆