Honda Monkey tuning

Honda Monkey tuning

- Kategória: Cikkek, Őrületek

A japánok által tervezett kisméretű jármű a nagyra nőtt gyerekek mulatságát is kiszolgálja, persze nem árt egy kis tunninggal rásegíteni.

Szórakoztató, dinamikus fun-pitbike lett az 50 köbcentis benzinvérű majomból.

honda monkey tuning pitbike

A Francia származású Hadrien Le Flanchec átépítette a Monkey-t, nem kevesebb, mint nyolc hónap alatt, mindezt egy ötödik emeleti párizsi lakásban… Nem a szokásos, 50 köbcentis motor dohog az apró motorkerékpár szíveként, ugyanis Le Flanchec rádobott egy 124 köbcentis, úgynevezett ”Superhead+R” bővítőkészletet a Takegawától. A váltó 5-sebességes, száraz kuplunggal szerelt, mely működtetéséről hidraulikus munkahenger gondoskodik. A Monkey kemény legény, banán helyett benzinnel eteti egy Keihin CR26 karburátor, a gázok pedig egy egyedi japán kipufogón keresztül távoznak, ránézésre elég recsegősen.

honda monkey 125ccm pitbike tuning

A négyütemű motor kb 20 lovat ad gazdája alá, ez talán nem hangzik soknak, de ha összevetjük a 75 kilogrammos súllyal – ami azt jelenti, teljesítmény-tömeg arány 0,2-re jön ki, azaz minden egyes kilogrammra 0,27 lóerő jut -, akkor ez az erő nagyjából megegyezi a 400 köbcentis Kawasakim fojtatlan változatának arányával. Ennek vonzata is van, az apróság korlátlan jogosítvánnyal vezethető csak, annak ellenére, hogy csak 125 köbcentis.

honda monkey 125ccm pitbike tuning

A blokkon kívül is felső kategóriás alkatrészek találhatóak, a kerekek Kitaco gyártmányok, a fékek a Beringer és a Brembo polcáról kerültek összeszerelésre, a hátsó G-Craft Alpha gyermeke. Az üzemanyagtartály egy igazi Honda elem, festése azonos az 1969-es CB750 Candy Red színével, a logók a CB750 K2-ről kerültek át.

honda monkey 125ccm tuning pitbike
Nem sok jót ígér a szomszédnak a kipufogódob ásítozó torka. Az égési sérülések elkerülésére egy karbon borítást el tudnék képzelni...

 

honda monkey 125ccm pitbike tuning
Szárazkupung, mart, hidraulikus kuplung munkahengerrel

 

Continental 2019

Facebook Comments

2 Comments

  1. A teljesítmény-tömeg arány kb egyezik, de a nyomaték nagyon nem (tehát, a gyakorlatban a menetdinamika egészen más).
    Szerintem a kipufogó zajterhelése határértéken belül van, el tudom képzelni kellően mély hanggal.
    Légszűrőt mindenképpen szereltem volna (és akkor a torokhang is kisebb lenne, de lehet, az is fontos).

  2. Egy légszűrő mindenképpen elférne, viszont az nem nézne ki ilyen jól.

Válasz