Átírási illeték 2012: csökkentés, ami drágulást hoz

Átírási illeték 2012: csökkentés, ami drágulást hoz

- Kategória: Cikkek

Hát megtörtént: az utolsó napok hajrájában megszavazta a Parlament a 2012-es átírási illeték szabályokat – ők elvégezték a munkát, mi készíthetjük a pénztárcánkat.

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]
.

Tessék megnézni a kiválasztott motor teljesítményét, és már lehet is számolni: kilowattonként ennyivel kell szorozni, hogy megkapjuk az illeték összegét.

Átírási illeték (Ft/kW) a jármű életkorától (év) függően

kW 0-3 év 4-8 év 8+ év
0-40 550 450 300
41-80 650 550 450
81-120 750 650 550
120- 850 750 650

A 110 lóerőnél keményebb autók/motorok gazdái szopóágon: ha öreg a gép, és semmit nem ér, akkor is hatszámjegyű összeg lesz az átírás…

A táblázatból jól látszik, hogy az eredetileg számolt 200 000 forintos átírási költség túlzó, helyette “csak” 150-170 000 -be kerül majd a legerősebb, három év alatti sportmotorok átíratása. A legnagyobb érvágás azonban nem ez, hanem a kisebb teljesítményű és öregebb motorok kategóriái, ahol az eredeti számokhoz alig-alig nyúltak, vagyis a 3-400 ezret érő youngtimerek  átírása az eddigi ötvenezres tételről nagyjából százezerre ugrik, lehetetlenné téve a korosodó motorok eladását.

Continental 2019

Facebook Comments

9 Comments

  1. Ez sávosan összegző, vagy az adott ccm-re kompletten kell számolni attól függően, melyikhez tartozik?
    pl 62kw = 40*ccm*(év_első_sor)+22*ccm*(év_második_sor),
    vagy 62*ccm*(év_második_sor)?

    Gondolom nem a kisebb, de ez nagyon szemét…

  2. A függőleges oszlop a teljesítményt a vízszintes a motor korát mutatja szerintem. Ahol keresztez ott az érték, amit a forgalmidban szereplő KW értékkel kell szorozni.
    A köbcenti már nem játszik a 62KW után max. 40ezret kell csengetni plusz egyéb költségek.

  3. Max 100-120LE, inkább nyomatékmotort fogok választani… (pl Vara, bőségesen elég mindig, mindenhol, minden helyzetben)
    Igen, szép új magyarország…
    Az utolsó mondatodban van a lényeg: A végén mi fizethetünk, hogy a korosodó kedvenc gépeinktől megszabaduljunk. Ha eladhatatlan, a közterheitől (lóadó, kgfb) csak bontási igazolás ellenében szabadulhatunk.

  4. Erősen megvámolják a teljesítményt. Ha a saját motoromat nézem (37kW, tavasszal lesz 8 éves), akkor az illeték nem vágna földhöz, bár, be kell valljam, zöld lövésem sincs, a mostani szabályok szerint mennyi lenne.

    Az viszont látszik, hogy engem, túrázót és praktikus használót határozottan terelnének a minél kisebb teljesítmény fele. Bár talán inkább azt remélik, hogy akik a lóerők szerelmesei, azok érzelmi alapont majd befizetik ezt is ugyanúgy.

  5. @alvaro:
    úgy emlékszem, jelenleg 24Ft/köbcenti, vagyis nagyon öregnek és szinte mozgásképtelennek kell lennie a motornak ahhoz, h csökkenjen az intézkedéssel az összeg…

  6. Hm…
    Most: 24*652 = 15648 huf
    Jövő január (“7” éves): 37*450 = 16650 huf
    Jövő április (betölti a 8-at, jól értelmeztem a határt?): 37*300 = 1100 huf

    Yeah 😀 Gondolom, mozgásképes marad addig. Mondjuk nem akarok megint jégre futni, mint a múlt héten.

    Megjegyzem, tisztában vagyok vele, hogy nem ez a szokásos literteljesítmény mostanában.

  7. Olyan kormányt kell választani amely nem a közlekedők zsebében kíván turkálni.
    Hogy melyik az? Eddig mind ezt tette, bár csak kettőből lehetett választani.

Válasz