Így ment meg a légzsák

Így ment meg a légzsák

- Kategória: Ajánló, Baleset-megelőzés, Cikkek, Hírek
3

Már nem csak az autósokat, hanem a motorosokat is védi a balesetnél felrobbanó lufi. Így működik éles használat közben a szerkezet.

A Ducati és a Dainese közösen mutatta be a Multistrada 1200 S Touring D|Air modellt. A motor központi vezérlőegysége – a szenzorok felől érkező jelekből – érzékeli, ha baleset történik, és aktiválja a motoros kabátjába integrált légzsákokat. Fontos újítás, hogy vezetékek nélkül, a másodperc törtrésze alatt teszi mindezt:

Lényeges hogy így már nem kell “bedrótozni” magunkat, hiszen így egyszerűbb a ruha használata, de azt érdemes tudni, hogy maga a légzsákos motoroskabát valójában magyar fejlesztés, Straub Tamás már több évtizeddel ezelőtt szabadalmaztatta saját tervezésű védelmi ruházatát. A feltaláló egy 2011-es interjúban részletesen mesélt arról, miként is született meg – messze megelőzve nyugati riválisait – a hazai készítésű motoroskabát.

  • csokabi

    Nem rossz. Azért én még megvárnám a vásárlással, hogy a végtagok is megkapják a védelmet. A nyakat miért hagyták ki?!
    Egyébként mennyire intelligens a cucc agya? Különbséget tud tenni a baleset és mondjuk egy sóderos parkolóból elindulás közbeni elcsúszás között?

    • sixflat

      Gondolom ezt megoldották. A GoldWing beépített zsákja is akkor robban, ha a teleszkópok szenzorai mind bejeleznek.