Olvasói: büntethetnek az eltérő gumik miatt?

Olvasói: büntethetnek az eltérő gumik miatt?

- Kategória: Ajánló, Cikkek, Karbantartás

Kezdő motoros vagyok, ezért nem tudom, szabályos-e, ha ilyen felemás módon oldom meg a dolgot?

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]

Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni gumivásárlás ügyében.

Viszonylag kezdő motorosként (1 éves jogsi, kb 10 000 km) nem nagyon tudom, hogy szabályos-e ha az első illetve a hátsó gumi mintázata eltér egymástól. Ez azért érdekel, mert hamarosan gumit kéne cserélnem,de mivel a hátsó van csak elkopva,az első még jó, anyagi szempontból felvetődött bennem, hogy csak a hátsót cserélném. Konkrétan egy 600-as Banditról volna szó. Jelenleg elől-hátul Diablo Rosso II gumi van rajta.

Előre is köszönöm a választ!

Laci

z1000-hatso-gumi-dunlop

Szia Laci!

A törvény egyelőre nem tiltja, vagyis felteheted, nem büntetnek érte. Az viszont okozhat meglepetéseket, ha a két gumi nem azonos profilú (eltérő márkánál, típusnál ez gyakran megesik), plusz az elsőn – ha mintázata van is – valószínűleg már látszik egy kis autópályaél, vagyis nem lesz olyan harmonikus a vas mozgása, mintha a hátsóval együtt cserélted volna.

Egyszóval lehet, de jobb megoldás, ha párban cseréled, esetleg egy puhább elsőt választva a hátsóhoz, hogy egyszerre kopjanak el legközelebb. Hogy miért is fontos a hasonló vagy azonos első-hátsó abroncs használata, és egyáltalán mire kell figyelni a kerekek kapcsán? A gyakorlati tapasztalatokról és a vonatkozó szabályokról részletesen olvashatsz a Gumis tanácsai sorozatunk első, illetve második részében.

Continental 2019

Facebook Comments

1 Comment

  1. Gergő Velekey

    Én próbáltam a különböző abroncsokat. Úgy gondoltam hogy egy sportosabb első és egy túrásabb hátsó jó párosítás. Elöl Supercorsa volt hátul pedig Angyalka. Szezon elején jó volt. Frankón tapadt elöl és kellően stabil volt hátul továbbá egyformán kopott a kettő. Azonban mikor megjött a meleg elkezdett nagyon vegyesen viselkedni a rendszer. A nahéz gép miatt az eleje érzésre instabil lett és hirtelen elkezdett kopni. Ennek eredményeként eltolódott a hegye jobbra mivel a helyi kanyargós szakaszon a bal kanyar sokkal jobban terhelte a kerekeket mint a jobbosok. Annyira eltolódott (Nagyjából 0,5-1 centivel hogy már az egyenes futása is fura volt.) Jó gondolatnak tűnt az ötlet de végül nem jött be.

Válasz