Miért érnéd be kevesebbel?

Miért érnéd be kevesebbel?

- Kategória: Karbantartás, Kiemelt cikk, Teszt
0

A vasadra elköltötted jó pár havi fizudat, a sisakod árából pedig vagy hússzor teletankolhattad volna a motort. Persze, minden fillér megérte, de akkor miért pont a kényelmeden spórolsz?

Tavasszal, talán még emlékeztek, hosszasan és hangosan gondolkoztunk azon, miként is lehetne túraképessé tenni az egyébként igencsak sportos motorokat. Felmerült mindenféle barkácsmegoldás, míg végül ez esetben is be kellett látnunk, hogy érdemesebb a profikra bízni a dolgot, s megbíztuk a TommoT szakembereit, hogy szabják ránk a motorokat.

Magyar precizitás, keleti kényelem

Ahogy arról beszámoltunk, a nyergek elkészültek, mi pedig útra keltünk, hogy hegyen-völgyön motorozva teszteljük, mit is tudnak az egyedi kanapék. Kell-e mondanom, hogy szembeötlő változásokat tapasztaltunk már az első kilométereken is, hiszen nem csak a vas kényelme, de irányíthatósága is javult az új alkatrésszel.

Leáttételezett varrógép speciális léptető motorral és spéci tűvel. Lassú munka, öltésről öltésre, mert hiába a pazar német alapanyag, ha nem gondos kezek öltik...
Leáttételezett varrógép speciális léptető motorral és spéci tűvel. Lassú munka, öltésről öltésre, mert hiába a pazar német alapanyag, ha nem gondos kezek öltik…

A passzentos deréktámasz megtart intenzív gyorsítás közben, ezért a karok lazák maradnak, feszítse bármennyi ló is a láncot, vagyis a laza kormánykezeléshez immáron nem kell combbal behorpasztani a tankot. További előny, hogy az alacsonyabb üléspozícióval biztosabbá vált a talajfogás, s egyben a súlypont is lejjebb került, a testalkathoz igazított forma pedig sokat segít, hogy ne kormánnyal, hanem csípővel, lábbal irányítsuk  a motort. Ez így mind szép és jó, de a valódi cél elérése, a kényelem növelése vajon miként sikerült?

Csodák márpedig nincsenek…

Sajnos el kell keserítsem a szenzációra éhes olvasókat, ugyanis a TommoT nyergeken is el tudja ülni a fenekét az ember. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a napi 7-800 kilométeres túrákon most már bőven elég kétóránként megállni, s átmozgatni magunkat, melyre – ha autópályán hajtjuk a gépeket – a tankolás miatt egyébként is szükség van. A sokadik kiállás után észrevehető csak, hogy 40-60 perc folyamatos motorozás után megindul a hangyatánc az alfelünkön, de egy apró pozícióváltással újra kényelmesé válik az utazás.

Talán ezen a Ducatin látszik leginkább, milyen esztétikai és kényelmi előnyökkel jár egy személyre szabott nyereg. Gyönyörű munka.
Talán ezen a Ducatin látszik leginkább, milyen esztétikai és kényelmi előnyökkel jár egy személyre szabott nyereg. Gyönyörű munka.

Ráadásul ha nem egyenesen haladunk, hanem a több testmozgást igénylő szerpentineken faljuk a kilométereket, ez a jelenség gyakorlatilag nem jelentkezik – csak a kedvünk és a látnivalók sűrűsége miatt kell leszállnunk a motorról.

Aki majmot tart, tartson banánt is!

Persze a motor egységét nem bonthatjuk meg büntetlenül, s igaz ez az ülés cseréjére is. Az alacsonyabb súlyponttal közelebb kerültek a lábtartók is a nyereghez, mely az egyébként is sok kalandot és balesetet látott bal lábamat érzékenyen érintette.

tommot-motorules
Nem pályára készült, de itt is hasznát vettük… Nagy könnyebbség, hogy a deréktámasz miatt a karok gyorsítás közben is lazák, így a teligázas szakaszokon is pontos marad az irányítás

Ezért a módosított üléshez egy ugyanennyivel eltolt lábtartót is rendeltem, hogy ne változzon az ülés-kormány-lábtartó háromszög, jóllehet, ez inkább a korábbi sérülések miatt volt szükséges. A motorral hosszútávon túrázó, hasonló testi adottságú barátunk nem számolt be efféle kellemetlenségről, igaz, könnyű neki: még soha nem maradt a vádlija egy két méter magasról leeső quad alatt…

Egyszóval megérte a beruházás, hiszen a motor árának nagyjából öt százalékáért szinte egy másik járgányt kaptam vissza a TommoT csapatától, mely egy fokkal kezesebb és összehasonlíthatatlanul kényelmesebb, mint a gyári változat.

Az igazi eredmény a nagyobb komfort és a jobb kezelhetőség. Nem olcsó beruházás egy ilyen nyereg, de tényleg minden fillért megér, ha sokat motorozik az ember...
Az igazi eredmény a nagyobb komfort és a jobb kezelhetőség. Nem olcsó beruházás egy ilyen nyereg, de tényleg minden fillért megér, ha sokat motorozik az ember…

Arról nem beszélve, hogy ez a beruházás nem öncélú, hiszen legkésőbb a vas újbóli eladásakor értéknövelő tényezőként jelentkezik, vagyis a rászánt forintok egy része egyszerű befektetésnek is tekinthető. Ez már csak azért is igaz, mert a TommoT – egyedülálló módon – öt év (!) garanciát vállal az elkészült nyergekre, vagyis akár a későbbi tulajdonos is bátran fordulhat hozzájuk, ha bármilyen problémája akad.