Café racert építek – mi lesz a műszakin?

Café racert építek – mi lesz a műszakin?

- Kategória: Ajánló, Cikkek, Karbantartás
7

Kovács Tamás egy sokakat érintő problémával keresett meg minket. Pironkodunk, de muszáj leírnunk: hivatalosan nem fog boldogulni, de egy kis rafkóval sikerülhet… Mutatjuk, hogyan.

Sziasztok Hegylakók! Tavasszal-nyáron szeretnék magamnak építeni egy café racert második motornak. A házunktól kb. 200 méterre kínálnak eladásra egy Kawasaki Gpz 305-öt, mely szerintem jó kiindulási alapnak tűnik. Viszont itt kezdődnek a gondok. A motornak osztrák papírjai vannak. A kérdésem az lenne, hogy bátran építsem át, úgy is megkapja a magyar rendszámot, vagy először patika állapotba kell hoznom a motort, hogy aztán szétszedhessem?


Válaszotokat köszönöm!

kawasaki-cafe-racer-parts-kawasaki-gpz-550-12161

Kedves Tamás!

Először is gratulálok a választáshoz, a kis GPz már csak a szíjhajtás és a karakteres erőforrás okán is jó választás. Ugyanakkor a hazai szabályok nem éppen rugalmasak az átépített gépekkel kapcsolatban, vagyis mindenképpen előbb le kell vizsgáztatnod a gépet közel gyári állapotban, majd utána építeni.

Ezzel azonban nincs vége, mert felmerülhet a kérdés, hogy mi lesz két év múlva, amikor lejár a műszaki? Nos, a hazai környezetet ismerve azt kell mondjam, minden bizonnyal találsz majd olyan vizsgaállomást, ahol egy nem szétflexelt, E-jelű lámpákkal felszerelt, valóban jó állapotú, igényes motort átengednek a műszakin, még ha azon akad is 1-2 alkatrész, ami nem gyárilag került rá. Egyébként meg – a biztonság kedvéért – mindent csavarozható, visszaállítható állapotban tartanék meg, azaz úgy, hogy kétévente pár óra munkával ismét gyári kinézetűre faraghasd a gépet, és így már tényleg nem lesz mitől tartanod a műszakin.

Jó munkát és sok-sok ihletet kívánunk az építéshez, s ha elkészül, mindenképpen kérünk egy-két képet róla!