Café racert építek – mi lesz a műszakin?

Café racert építek – mi lesz a műszakin?

- Kategória: Ajánló, Cikkek, Karbantartás

Kovács Tamás egy sokakat érintő problémával keresett meg minket. Pironkodunk, de muszáj leírnunk: hivatalosan nem fog boldogulni, de egy kis rafkóval sikerülhet… Mutatjuk, hogyan.

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]

Sziasztok Hegylakók! Tavasszal-nyáron szeretnék magamnak építeni egy café racert második motornak. A házunktól kb. 200 méterre kínálnak eladásra egy Kawasaki Gpz 305-öt, mely szerintem jó kiindulási alapnak tűnik. Viszont itt kezdődnek a gondok. A motornak osztrák papírjai vannak. A kérdésem az lenne, hogy bátran építsem át, úgy is megkapja a magyar rendszámot, vagy először patika állapotba kell hoznom a motort, hogy aztán szétszedhessem?


Válaszotokat köszönöm!

kawasaki-cafe-racer-parts-kawasaki-gpz-550-12161

Kedves Tamás!

Először is gratulálok a választáshoz, a kis GPz már csak a szíjhajtás és a karakteres erőforrás okán is jó választás. Ugyanakkor a hazai szabályok nem éppen rugalmasak az átépített gépekkel kapcsolatban, vagyis mindenképpen előbb le kell vizsgáztatnod a gépet közel gyári állapotban, majd utána építeni.

Ezzel azonban nincs vége, mert felmerülhet a kérdés, hogy mi lesz két év múlva, amikor lejár a műszaki? Nos, a hazai környezetet ismerve azt kell mondjam, minden bizonnyal találsz majd olyan vizsgaállomást, ahol egy nem szétflexelt, E-jelű lámpákkal felszerelt, valóban jó állapotú, igényes motort átengednek a műszakin, még ha azon akad is 1-2 alkatrész, ami nem gyárilag került rá. Egyébként meg – a biztonság kedvéért – mindent csavarozható, visszaállítható állapotban tartanék meg, azaz úgy, hogy kétévente pár óra munkával ismét gyári kinézetűre faraghasd a gépet, és így már tényleg nem lesz mitől tartanod a műszakin.

Jó munkát és sok-sok ihletet kívánunk az építéshez, s ha elkészül, mindenképpen kérünk egy-két képet róla!

Continental 2019

Facebook Comments

7 Comments

  1. Ez így komoly? Ennyi? Vizsgáztassunk havernál, meg két műszaki közt oda-vissza építgessük a motort? 🙁 Azt hittem, most megtudom, hogy lehet normálisan csinálni a dolgokat…
    Szomorú, hogy nincs erre egy járható hivatalos út, mégha némi többletköltséggel is járna… 🙁 Nem tudom elhinni, hogy az NKH-nál nincs egy szaki, aki meg tudná nézni, hogy mik a közúti forgalomban való részvétel feltételei, azt leellenőrizni egy bármilyen egyedi járművön, és kiadni egy papírt róla, hogy megfelel vagy nem.
    Már csak azért is, mert ha az átépítés nem merül ki mondjuk egy púpos ülés felrakásában, hanem az illető vázat vág, villaszöget módosít stb., azt nemigen lehet fel-le csavarozós módon megoldani.

    NKH honlapján amúgy találtam ilyeneket, hogy “átalakítási engedély”, meg “egyedi járműgyártási engedély”, ezek nem megoldások az ilyen esetekre? Vagy ezeket magánembernek nem adják ki, csak az OCC szintű motorépítő műhelyeknek? A honlapon semmi infó nincs szinte…

    1. Sajnos egyelőre az a legfontosabb infó, hogy ne ess neki kalapáccsal, ne vágd szét, hogy vissza tudd alakítani. Az NKH-nál kérhető átalakítási engedély létező, de ritkán használt lehetőség… Hogy a konkrét esetnél maradjunk, nem valószínű, hogy egy olcsó, 6-800 eurós GPz305-re bárki TÜV-engedélyes, több százezer forintba kerülő idomokat, kormányokat és kerekeket venne, anélkül pedig – Józsi bácsi műhelyében esztergált kormánykiemelővel – nem kapod meg az engedélyt.
      Itthon MINDEN átalakítás, még a típushoz jóváhagyott sportdob vagy kényelmesebb kormány felszerelése is, amit elvileg a forgalmiba kéne jegyeztetned cserekor. Szerinted ezután egy másik lábtartó, ülés vagy felni, ne adja ég, villaszög módosítás mivel járna? 😉

    2. LastNomad Jam Blask Wulkanów

      Nincs hát! Csak baszogatni tudják az embert…….ez Magyarország….Nehogy ki merd cserélni a kormányt, nehogy LEDes lámpát rakj fel…..mert megbukik a vizsgán……meg büntetnek aaz megy….

    3. Regisztrált járműgépész által készített tervek kellenek az ilyen átalakításhoz, és még akkor is szarakodnak.
      Amúgy van sokkal jobb megoldás. Szlovákoknál vagy tőlünk nyugatabbra, kell forgalomba helyezni átalakítás után, ott nem szórakoznak ilyenekkel, majd úgy behozni, mert amit az unióban engedtek, az már nálunk is mehet.

  2. LastNomad Jam Blask Wulkanów

    Asszony mociját olaszból hozattuk…….ki volt benn feküdve a motor, hoztam másikat. Totál szétszedtem a vasat, teljesen fel lett újitva, még a váz is le lett homokoltatva és újrafestve. Viszont faragva lett a vas rendesen….kormánycsere HD óra, ültetés, egyedi hátsó sárvédő a faragás miatt….széles tank előretolt lábtartók stb. Mindez természetesen igényesen megvalósitva……nna én igy vittem el kpm vizsgára!!!!! Első forgalombahelyezésre stb. Egyedül a kipuffba kötöttek bele mert hangos volt a vizsgáztató szerint aki kb 3200as fordulat helyett szabályzáson mérte a db értéket…..125 körül volt…….na ezt vittem le kb 98 ra szabályzáson szintén!!!!!!! Igy átment az első vizsgáján!!!! Ennyit a nagy magyar vizsgáztatásról meg a gyári állapotról……….természetesen E jel volt mindenben….

  3. Én most nemrég építettem át egy Yamaha Bt1100-at, ami caferacer-Bobber stílust ötvözi, és az a véleményem róla, ha mindenen amit ráraksz rajta van a bűvös E betű, és normális helyre viszed műszakira, akkor bizony megkapja a müszakit. Legalábbis az enyémet átengedték simán.

    1. Nekem a CB-met azért akarták meghúzni mert a régi Tomaselli kormány nem eredeti Honda…aztán végülis megmutattam a netről levadászott képeken, hogy volt gyárilag is teló szorítós kormánnyal. Szóval talált mást amiért meghúzhatja 😀 Megjegyzem 20 éven át egy vizsgán sem kifogásolták ezeket a dolgokat, és szinte mindig a Mozaikban vizsgáztatom, soha nem volt gondom, csak most ilyen csókát fogtam ki.

Válasz