Olvasói: nyurga vagyok, de sportmotort szeretnék

Olvasói: nyurga vagyok, de sportmotort szeretnék

- Kategória: Ajánló, Cikkek, Karbantartás
12

Közel kétméteres magasságra szeretne sportmotort, és ez ráadásul csak a probléma egyik fele… Íme, egy hasznos alkalmazás neki és mindenkinek: elég megadnod a magasságod, és megmutatja, mennyire lesz kényelmes – vagy kényelmetlen – a vas.

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]

Sziasztok!
Sportmotor kérdésben szeretném a segítségeteket kérni! Egyre többet játszom a gondolattal, hogy kéne egy vagány motor levezetni a gőzt néha. A “probléma”, hogy nem tudom milyen motorok háza táján nézelődjek, ha kb. 195 centire, és 90-95 kg-ra sikerült cseperedjek. Ajánljatok légyszíves néhány szóba jöhető vasat! Tapasztalatok hasonló gondokkal küzdőktől, átalakítós megoldások is érdekelnek. 

Hogy tovább bonyolítsam, nem első számú gép lesz – van egy túramotorom, ez csak második vasnak, rövid távra, kikapcsolódásra, mókázásra kell, ennek megfelelő kialakítással és költségekkel, ami nagyjából 600 ezer forintot jelent.


Köszönöm előre is a segítséget! Széles utat, vigyázzatok magatokra!

Termo Menyét

A képre kattintva egy hasznos alkalmazás nyílik - ennek segítségével bárki előre kiszámolhatja, hogy miként is fog ülni egy adott motoron
A képre kattintva egy hasznos alkalmazás nyílik – ennek segítségével bárki előre kiszámolhatja, hogy miként is fog ülni egy adott motoron

Drága Menyét, jómagam az összes 176 centimmel nem küzdök ilyen gondokkal, ugyanakkor az átalakítás terén szolgálhatok jó tanácsokkal. Hosszú évek óta mindegyik sportos motorom kormánymagasítóval és ún. superbike-kormánnyal felszerelt, ami nagy-nagy mozgásteret ad a testreszabásban. Régebbi, hatszázas sportmotorokhoz használtan már 40-60 euróért is akad ilyen szett, plusz a kapcsolódó átalakítások (fékcső, bowden stb)

Ezen túlmenően egy átalakított, magasabb üléssel sokat nyerhetsz, s ha ez sem elég, akkor a lábtartóhoz is vehetsz módosított, esetleg állítható konzolokat – ezek általában százeurós összegbe fájnak újonnan. Ha ezeket összeadod, máris kijön az a nagyjából 15-20 centis különbség, ami az átlagos testmagasság és a Te méreteid között van, vagyis szinte szabadon választhatsz gépet magadnak.

Az pedig, hogy melyik vas a legjobb ilyen célra? Jómagam egy könnyű hatszázasra voksolnék, ezeket már félmillió körül megtalálod a hirdetésekben, és mivel második motornak kell, az is szóba jöhet, hogy egy rendszám nélküli, pályaidomos gépet szemelj ki, amit azután pályanapokon kergetsz – na az tökéletes “gőzlevezetésre”, ahogy írod…

Kedves Olvasók! Várjuk a Ti véleményeteket is – milyen könnyű sportmotort ajánlanátok magas testalkatra, illetve van-e tapasztalatotok a fentiekhez hasonló átalakításokkal, amivel kényelmesebbé tehető a gép?