Motorgumi: használtat vagy újat?

Motorgumi: használtat vagy újat?

- Kategória: Ajánló, Cikkek, Karbantartás
8

Bence kezdőmotornak vette a Suzuki SV650-et, mellyel van egy kis gond… Ha még jó a minta, de repedezett a gumi, az már cserés? Érdemes hasonlóan öreg abroncsra költeni vagy csak az új jöhet szóba?

Sziasztok Hegylakók!
Azzal a kérdéssel fordulnék Hozzatok, hogy kezdő motorosként SV650-nel mi a teendőm, ha alapvetően jó állapotúak a gumik, melyekkel megvettem, de nagyon öregek, ezért cserélni szeretném, amint lesz pénzem, de nem tudom, hogy mire is kéne…

– Mennyi az esélye, hogy jó állapotú és biztonságosan használható abroncsot találok másodkézből?

– Kisebb túrák, munkába járás, ilyen célok lebegnek előttem – milyen márkát ajánlotok az “utca egyszerű motorosának”?

Köszönöm,

Bence

Az újabb típus könnyen felismerhető szögletes első fényszóróiról

Kedves Bence!

Az új gumi mindig, minden szempontból jobb, mint a használt. Biztos, hogy nincs sehol él rajta, nem kopott kockásra, élvezetesebb motorozni vele és a vízelvezetése is jobb az új fejlesztések és a nagyobb mintamélység révén. Másrészt ez is használt gumi lesz, hiszen a szezon végén még ugyanez lesz a gépeden, vagyis nem ördögtől való a fiatal, szép állapotú abroncs. Persze arra kicsi az esély, hogy egy valóban fiatal – legfeljebb egy-két éves -, szépen, egyenletesen koptatott gumit találsz, hiszen azokat rendszerint maguk a tulajdonosok is szívesen használják még…
Változatos körülményekre főként többkomponensű, vízen is jól tapadó túragumit javasolunk, mint például a Michelin Pilot Road 4 szériája. Ez ugyan némileg drágább, mint néhány konkurense, de a magasabb futásteljesítmény okán mégis olcsóbban jössz ki, mintha egy kevesebbe kerülő, de rövidebb életű típusra voksolsz. Ráadásul most a Pilot Road 4 vásárlása esetén hatezer forintot visszakapsz, ha párban vásárolod meg a gumikat.

Continental 2019