Teszt: Sportos túrázó – Spyke RR-41

Teszt: Sportos túrázó – Spyke RR-41

- Kategória: Teszt

Megfizethető, sportos kesztyű az egyik legjobb gyártótól, mely – némi fenntartással – bátran ajánlható sport- és túrasportmotorokra is…

 

Lassan ötödik szezonjába lépett a sokat nyúzott, majdnem ötvenezer kilométert futott Alpinestars kesztyűm, ideje volt hát utódról gondoskodni. Sok, egymásnak látszólag ellentmondó feltételt kellett teljesítenie a kiszemeltnek, ugyanis mindenképpen egy vékony, jól szellőző kesztyűt szerettem volna, mely egyben a hosszabb túrákon is helytáll, vagyis a hegyekben nyáron is gyakori, 10-12 fokos körülmények között ugyanúgy bizonyítania kell, mint a legnagyobb nyári melegben.

Összetett megoldás a Spyke-tól

Több eltérő típust is felpróbáltam, jóllehet, a kimondottan túrázóknak megálmodott, kissé vaskos fazonok eleve esélytelenül indultak, így végül a Hevik sportosabb, illetve a Spyke egyszerűbb, illetve kissé összetettebb modelljeit – a Robotic-ot, valamint az RR-41-et – szemeltem ki, mint lehetséges győztesek.

Kicsi, könnyen befér a legszűkebb ülés alatti rekeszbe is, ugyanakkor túrázáshoz is bátran ajánlható - igazi univerzális darab
Kicsi, könnyen befér a legszűkebb ülés alatti rekeszbe is, ugyanakkor túrázáshoz is bátran ajánlható – igazi univerzális darab

Végül – hosszas vívódás után – a Spyke RR-41-re voksoltam, mégpedig a sportos, egyszersmind kényelmes kialakítás, továbbá a sok ponton megerősített, első ránézésre is strapabíró protektorok miatt. Az öröm nem volt felhőtlen, ugyanis az XL-es méretű kimondottan nagy volt, míg az L-es kinyújtott ujjakkal szinte tökéletesen állt, azonban a kormányt megmarkolva több helyen is kellemetlenül vágott, szorított – néhány perc használat után határozott, vöröses csíkok mutatták az ujjaimon, hol is feszül az anyag.

spyke-rr41-gloves-test
Az elszabott hüvelykujj sok bonyodalmat okozott az első pár órában … Remélem, a használat és a cipőtágításnál már bevált technika megoldja a furcsa szabás okozta galibát.

Egy, a cipőkhöz kifejlesztett bőrtágító spray-vel segítettem a dolgon – két permetezés, egy óra motorozás, majd ugyanez megismételve, s a kesztyű, mintha csak rám öntötték volna, tényleg szinte minden ponton tökéletesen követte a kéz formáját, leszámítva egy apróságot. A hüvelykujj ugyanis – érthetetlen okokból – meglehetősen rövid, így  a kormányt megfogva az összes többi ujj éppen csak kitölti a kesztyűt, míg a hüvelykujj egy-két óra motorozás után kissé zsibbad a rövidke és szűk helyen. Elsőre azt gondoltam, biztosan csak engem áldott meg a sors egy-egy túlméretezett stoppolóujjal, azonban a motoros kollégának átadva a kesztyűt, ő is egyből ezt vágta rá: penge, nagyon jó kesztyű, és jól is néz ki, de miért ilyen rövid a hüvelykujja? – pedig előtte egy szót sem beszéltünk erről a hiányosságról…

Ezek a párhuzamosok nem csak a végtelenben találkoznak... Igazán kár a kritikán aluli varrásért, mert ezt leszámítva egészen jó a kidolgozás minősége.
Ezek a párhuzamosok nem csak a végtelenben találkoznak… Igazán kár a kritikán aluli varrásért, mert ezt leszámítva egészen jó a kidolgozás minősége.

Lassan ezer kilométerhez közelítek az új Spyke-ban, mi tagadás, kedvelem, s nem mellesleg az egyik legjobb kesztyűm, amit valaha hordtam, de hosszú távon muszáj lesz valamit kezdenem a furcsa szabás okozta problémával. Nem mellesleg a “jól is néz ki” valóban helytálló, impozáns darab, de lehetőleg csak fél méter távolságból mutassuk, amikor dicsekedünk vele, mert az árkategóriában sajnos már megszokott, korántsem párhuzamos varrások jellemzik – sajnos a húszezres árszint magában hordozza ennek a lehetőségét is.

A Fuel Racing nem sokáig húzta... Bízom benne, hogy az RR-41 nem adja fel a harcot egy-két szezon után.
A Spyke Fuel Racing nem sokáig húzta… Bízom benne, hogy az RR-41 nem adja fel a harcot egy-két szezon után.

S ha már a varrásoknál tartunk: kíváncsian várom, milyen tartós is lesz az új szerzemény, mivel Barbi alig két szezont futott, szintén Spyke gyártmányú, de Fuel Racing típusú kesztyűje éppen a minap adta meg magát – jókora helyen engedte el a varrás egyszerű túrázás közben… Nem éppen biztató előjel, de reménykedjünk benne, hogy az csak egy hétfői munkadarab volt (tényleg, tud valaki ajánlani olyan varrónőt, aki javít ilyen finom árukat? – Barbi), s az RR-41 az elődjéhez hasonlóan legalább négy-öt szezont kibír majd.

A Sypke RR-41 kesztyű elérhető a hazai forgalmazónál, az EUROMOTOR KFT.-nél.

Tesztek - Spyke RR-41
Kidolgozás minősége
Ár/érték arány
Formaterv
Kezelhetőség
Szabás
Szellőzés
Szélvédelem
Summary
Összességében egy meglepően könnyen kezelhető, remekül szellőző, mégis 10-12 fokos hidegben is hosszú távon használható kesztyűt ismerhettünk meg a Spyke RR-41 személyében. Feltétlenül megéri az árát, bátran ajánlható, csupán a nem éppen szerencsés szabás, valamint a Fuel Racinggel szerzett negatív tapasztalatok árnyékolják be a jó értékelést - a tartósság dönti el, hogy egyszerűen jó ajánlat lesz-e vagy a szegmens kiemelkedő darabja.
79 %
Sportos túrázó
Az olvasók értékelése alapján : 4.2 (3 votes)
Continental 2019

Facebook Comments

1 Comment

  1. Döbbenet! Húsz-harmincezer forint és így néz ki két év után?! Az enyém se húz többet, viszont az nyolcrugós retek, nem is várok tőle többet.
    Mondjuk az RR nagyon b…szósan néz ki, de kétszer meggondolom, hogy ennyit adjak érte…

Válasz