Motorostúra: a csodálatos Erdély

- Kategória: Események, Túra

“Ez a túra úgy indult, hogy még véletlenül sem kerestem utána részletesen merre érdemes menni, merre nem. Annyit tudtunk, hogy Transzfogaras a cél, és hogy valahol a 7A út mellett akarunk megszállni.” Csík Zsolt túraleírása egy fantasztikus célpontról.

Az első nagymotoromtól, egy Kawa ER5-től nem volt szívem megszabadulni, plusz egy nagyon jó ajándékötletnek tűnt Édesapáméknak, hátha anyuval rákapnak a túrázásra… Veszprémben élünk, a sárga ER5 Gyomán van, így adott volt, hogy ezzel a motorral induljunk útnak, mivel egy viszonylag jól málházható, megbízható igásló. Minden adott, indulhatunk! Az első nap térképe ITT ELÉRHETŐ.

Júniusban még számolni kell a hóval és a fagyos hőmérséklettel

Odafelé a határtól nem messze találkoztunk egy szeghalmi csapattal, 1200GS és egy 600-as naked Honda, intettünk egymásnak, kiderült egy irányba megyünk nagyjából, így Szászsebes felé immáron három motorral mentünk együtt.

A videót szándékosan nem idő szerint vágtam, de van benne egy blokk, ami a legrosszabb utakat mutatja be, melyeket bejártunk. Ergo ennél rosszabb út nincs az útvonalon, mint amit ott láthattok, vagyis nem kell tőle megijedni. Ugyanakkor résen kell lenni, mert bármikor vége lehet – átmenetileg – az útnak, a “világ legjobb útja” hirtelen át tudott csapni “nincs út, csak sziklák”-ba, így volt nem egy vészfékezés, majd kátyúkba berongyolás, de parás szituk nem igazán akadtak.

Az egyik legszebb európai hágó

A Transalpinát, mint kiderült, nem motoroztuk végig, mert délre még folytatódott volna, de úgy biztosan nem csaptunk volna le ugyanarra a fantasztikus vendégházra, ami Málaháza mellett van, gyönyörű kilátással. (Pensione Alpina) Szinte zavarba ejtően kedves vendégszeretet, a tulaj legalább három nyelven beszélt folyékonyan (román, angol, német), mindezt 100 lej/2fő /éjszaka, azaz 3500Ft/fő (!) Érdemes a weboldalukon foglalni, biztosan olcsóbb, mint a Booking vagy társai…

A mosoly - akárcsak az időjárás - felhőtlen: a Transzfogaras varázslatos hely
A mosoly – akárcsak az időjárás – felhőtlen: a Transzfogaras varázslatos hely

Transzfogaras? Július elsejéig zárva az alagút, így északról támadtuk fel-le. A túrán végig harminc fok körül volt a hőmérséklet, de fent kilenc fok várt ránk, gyönyörű napsütés, és a fagyott Bálea-tó. Fél órát időztünk ott, fantasztikus kilátással, nagyon élveztük…
Onnan hazafelé beértük a másik két motorost, akik a tónál foglaltak szállást, így együtt mentünk Torockóra, mely ékszerdobozt már valószínűleg nem kell bemutatni a magyar motorosoknak. A távolabbról érkezőknek itt érdemes megaludni, de mi siettünk haza, ezért a királyhágót megmászva nagy tempóban hazafelé sprinteltünk. Erős tempónk révén hamar hazaértünk, igaz, végig úgy mentünk, ahogy az út csak engedte.

Fantasztikus túra volt, júliusban újra megyünk – de akkor már az S4R-es Monsterrel -, és jönnek barátok is Multistradával, Streetfighterrel, egyéb Monsterekkel. Mindenképpen ajánlom, olcsó, fantasztikusan szép utak, olcsó szállás, a szebb utakon is gyér a forgalom – igazi motorosparadicsom!

Continental 2019

Facebook Comments

2 Comments

1. Batori Laszlo

Bizony érdemes Novaci-ig lemenni, arrafelé nagyon klassz az út. Én délről fölfelé mentem két hete a Fogarason meg északról dél felé. 🙂