Korlátoznák a járművek és az alkatrészek szabad kereskedelmét

Korlátoznák a járművek és az alkatrészek szabad kereskedelmét

- Kategória: Hírek
20

A nemrégiben bejelentett javaslatok szerint megszüntetnék a tíz évnél idősebb járművek importját, egyben megtiltanák, hogy bizonyos alkatrészeket (pl. fékbetétet) szabadon vásárolhassanak a tulajdonosok.

A lízingszövetség és a Gémosz szerint a külföldről behozott járműveknél meg kell követelni legalább az Euro 4-es, azaz a magyar szabályok szerint legalább 9-es környezetvédelmi osztályjelzést. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy az 1-2 évnél idősebb motorok és 2005 előtt gyártott autók már “túl öregnek” minősülnek ahhoz, hogy hazánkba importáljuk és forgalomba helyezzük őket. 

Maga a környezetszennyezés - a kétezres évek elején született autók már nem csúsznának át a rostán...
Maga a környezetszennyezés – a kétezres évek elején született autók már nem csúsznának át a rostán…

A szövetség döntése mögött az állhat, hogy amíg az itthoni új járművek piaca csak kismértékben nő, addig a használt gépek csak úgy özönlenek: tavaly 122 ezer használt autót és hat-hétezer nagymotort helyeztek forgalomba Magyarországon.

fekbetetcsere
Az otthoni fékbetétcserét is elfelejthetjük, ha sikerül keresztülvinni a javaslatot. Más kérdés, hogy attól az eBay és az Aliexpress ugyanúgy elérhető lesz tele motoralkatrészekkel…

A másik javaslat az MGE sajtótájékoztatóján hangzott el, mely alapján – egyes háztartási gépekhez hasonlóan – nem vehetne szabadon a tulajdonos például fékbetétet vagy fontosabb fődarabot a motorjához – ez innentől a szakszervizek előjoga lenne. Az intézkedéssel a feketén működő műhelyeket és az otthoni barkácsolást szeretnék felszámolni, hogy jobb állapotú, biztonságosabb autók és motorok közlekedjenek az utakon.

4sr HUngary