Korlátoznák a járművek és az alkatrészek szabad kereskedelmét

Korlátoznák a járművek és az alkatrészek szabad kereskedelmét

- Kategória: Hírek

A nemrégiben bejelentett javaslatok szerint megszüntetnék a tíz évnél idősebb járművek importját, egyben megtiltanák, hogy bizonyos alkatrészeket (pl. fékbetétet) szabadon vásárolhassanak a tulajdonosok.

 

A lízingszövetség és a Gémosz szerint a külföldről behozott járműveknél meg kell követelni legalább az Euro 4-es, azaz a magyar szabályok szerint legalább 9-es környezetvédelmi osztályjelzést. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy az 1-2 évnél idősebb motorok és 2005 előtt gyártott autók már “túl öregnek” minősülnek ahhoz, hogy hazánkba importáljuk és forgalomba helyezzük őket. 

Maga a környezetszennyezés - a kétezres évek elején született autók már nem csúsznának át a rostán...
Maga a környezetszennyezés – a kétezres évek elején született autók már nem csúsznának át a rostán…

A szövetség döntése mögött az állhat, hogy amíg az itthoni új járművek piaca csak kismértékben nő, addig a használt gépek csak úgy özönlenek: tavaly 122 ezer használt autót és hat-hétezer nagymotort helyeztek forgalomba Magyarországon.

fekbetetcsere
Az otthoni fékbetétcserét is elfelejthetjük, ha sikerül keresztülvinni a javaslatot. Más kérdés, hogy attól az eBay és az Aliexpress ugyanúgy elérhető lesz tele motoralkatrészekkel…

A másik javaslat az MGE sajtótájékoztatóján hangzott el, mely alapján – egyes háztartási gépekhez hasonlóan – nem vehetne szabadon a tulajdonos például fékbetétet vagy fontosabb fődarabot a motorjához – ez innentől a szakszervizek előjoga lenne. Az intézkedéssel a feketén működő műhelyeket és az otthoni barkácsolást szeretnék felszámolni, hogy jobb állapotú, biztonságosabb autók és motorok közlekedjenek az utakon.

Continental 2019

Facebook Comments

20 Comments

  1. Szánalmas. Nem mennek az új autók és a szakszervizek, mert az embereknek jóformán ételre sem telik, és erre az szerintük a megoldás, hogy az elérhető árú megoldásokat is ellehetetlenítik.

    Csak szét ne feszítse az ész ezt a remek kis országot…

  2. Stukov Jokeph

    nem is volna ezzel semmi baj, ha a “szakszervizek” nem húznák le az embert mindenféle baromsággal….. de hát tisztelet a kivételnek…

  3. Stukov Jokeph

    azért, nehogy már ne bírjak kicserélni otthon pár fékbetétet…. ne nézzék már az embereket ennyire semmibe. mellesleg majd fellendül a fekete piac, egy ilyen intézkedés erre fog sarkallni mindenkit, nem mellesleg nőhet a járműlopások száma is. 🙁

  4. “Az intézkedéssel a feketén működő
    műhelyeket és az otthoni barkácsolást szeretnék felszámolni, hogy jobb
    állapotú, biztonságosabb autók és motorok közlekedjenek az utakon.” A micsoda??? A feketén működő műhelyeket még értem. Az otthoni “barkácsolást” már nem igazán tudom megérteni. Mire is való a 2 évenkénti műszaki vizsga?! Biztonságosabb? Mivan? Egy szájjbatekert fékbetétcseréhez mégis mekkora tudás kell? Ezentúl, vihetem a GSX-R-emet szervizbe, ha gyertyát / légszűrőt, olajat, fékbetétet akarok cserélni? Akkor minek is van szükség a gépjárművek műszakiellenőrzésére? Javaslom, hogy vezessék be biciklire, gördeszkára, babakocsira is ugyanezt a törvényt!

    1. Mondjuk egy rakás szerelő a csúszó mozgó felületeket amit összeragaszt stb a fékpor meg sem pucolják nem zsírozzák stb szóval azért van mire figyelni, amire otthon nem biztos, hogy gondol valaki.. stbstb..otthon hogyan tekered vissza a dugattyút szerszám nélkül.. ja majd a szervizes józsi ad kölcsön..

  5. Oké. Keressek (és MINDENKI KERESSEN) annyit, hogy ne kelljen “barkácsolnom”, utána ebben a nagy szabadelvű világban korlátozhatják pl a fékbetétek kereskedelmét.

    Valóban vannak hajmeresztő “sufnituning” megoldások, amikkel a járművek jobb, ha nem közlekednek… de szerintem nem ez a megoldás. Illetve ez nem is megoldás, pl. az ebay miatt.

    Import: 1-2 évnél idősebb motor? Mitől öreg??? A 12 éves Yamahám patika állapotban van 🙂 , miért lenne öreg? És a nagy európai szellemben miért kellene korlátozni az állampolgárokat abban, hogy vásároljanak, illetve amit vásároltak azt szigorú szabályok szerinte forgalomba helyezzék, és használják?

    Kb. ennyi

    Üdv!

  6. PapírCica

    Az mióta barkácsolás hogy otthon fékbetétet cserélek? Ne már, nő létemre magam csinálom, és nem is csak azért mert a szervíz olyan hű de sokat kérne el érte, hanem mert logisztikailag így az egyszerűbb… a szervízben ott kéne hagynom…

  7. Sárközi Antal

    Újabb nagyon okos magyar elképzelés, aminek semmi értelme! Egy külföldről behozott gépjármű tíz tízen x évesen még bőven jobb állapotban van mint egy hazai ugyan annyi idős. Persze ott is vannak tré járművek, de nem az az általános.
    Az alkatrész forgalmazás korlátozásával sem érnek el semmit mert csak a fekete kereskedelmet generálják, s a hazai kereskedők életét nehezítik! Nem vehetem meg a fékbetétet itthon, majd megveszem pl Ausztriában s akár a parkolóban is kicserélem

    1. Vagy ha azt se mindenre ott az eBay!

  8. Ez így egy nagy öngól már megint az alkatrészekkel! 😀 😀 😀

  9. Hirtelen milyen környezetbarát ország akarunk lenni 🙂
    Valakinek megint kevés amit a zsebébe raknak, egyre több a munkakerülő-más munkájából élő.

  10. Amúgy az az érdekes gondolatom támadt, – annak kapcsán, hogy mennyire nem életképes ez a törvény – hogy belegondolt már valaki, hogy akkor miért kell tisztában lennie bárkinek is azzal, hogy a fékek kopásának állapota, megfelelő szervizintervallum és egyéb műszaki paraméterekkel mi van? Pláne, minek készül ezen túl majd bármilyen járműhöz bármiféle user manual? Jó, hogy már egy guminyomásmérés miatt nem kell szakszervizbe vinni a járműveket a fentieket olvasva… Pofámleszakad!

    1. Mondjuk a guminyomás pont rossz példa mert a fos szenzorok miatt pont vinni kell allandoan.. 🙁

  11. Gogolák Csaba

    Ez egy teljesen jogos döntés és persze ehhez mérten 3-4 szeresére emelik a fizetést!Mert miért koszoljam be a kezem ha megtudom fizetni a szervizt ?!Na de ez ma Magyarországon egyenlő a legvadabb SCFI vel!!! Persze akik ezt kitalálják meg van hozzá a megfelelő fizetése is sok húgyagyúbaromelmehetnekajóbüdöspicsába.Azt mikor találják ki ,hogy csökkentsék az olyan sarcokat mint az eredetvizsga,amit nem tudok felfogni miért köbcentire mérnek,regisztrációs adó szintén köbcentire ,de a legjobban a baleseti adó veri ki a biztit. Fizetem a kötelező kötelezőjét.

  12. Salamon Ottó

    A gazemberek szaporodnak,ahogy a szegények is!
    Tényleg ennyire rabszolga lett a MAGYAR NEMZET?
    ELVESZIK A VELESZÜLETETT KREATÍVITÁS MARADÉKÁT IS.
    AMIT A DEBIL NYUGATIAK MEG SEM KÍSÉRELNEK,A MAGYAR ELME MEGVALÓSÍTJA!

  13. Motoralkatrész Thai

    Indul majd a feketepiac. Erre megalakul a NAV fékbetétkommandó, akik lecsapnak majd az illegális fékbetétekre.

  14. Ádám Graf Spee Márkus

    Miért kellene ez a korlátozás? Jah mert hogy tudtam venni 9 éve 150 ezerért egy régi ötös BMW-t mely 7 liter gázolajat evett 100-on? Persze, hogy nem mentem el az autókereskedőkhöz egy használt autóért és nem engedtem lehúzni magam? Vagy nem mentem be egy autószalonba és nem vettem új autót? (persze hitelre hogy aztán azzal is jól lehúzzanak)
    Jah bocsánat hogy azt az autót mivel még nem mindenféle hülye csavarokkal van összerakva egy krova készlettel magam is tudom javítani ha tudom mi a baja és meg tudom csinálni…

  15. Lumpen Stikli

    Ha valakinek nincs pénze 4-5 évenként új autóra,motorra akkor majd ettől lesz?Aztán hova adják el a pár éves használt járgányaikat a gazdag nyugatiak?Kidobják?Azt kell,hogy mondjam eme nagyszerű ötlet megalkotójának,amit az ötvenes években a Szovjetunióban:eta kolhoz,eta falhoz!

Válasz