Motoros tévhitek: a szélesebb gumi jobban tapad?

Motoros tévhitek: a szélesebb gumi jobban tapad?

- Kategória: Gumiguru

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszol az R17.hu szakértője, Szabó Roland!

r17-szabo-roland-motorgumiSzeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Roland egy munkanapon belül jelentkezik a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem:Üdv! nekem van egy kawasaki ninja 300-asom amin jelenleg elöle 110/70 hátul peddig 140/70-s gyári gumik vannak fent ezeket szeretném lecserélni. A kérdésem peddig az lenne hogy ezen a motorn elfér a 120-s gumi elöl és a 150-s gumi hátul mennyire lenne ez ajánlatos? Esetleg többet változtatna a motor menetstabilitásán mivel én ugy tudom nagyobb gumi jobb tapadás. Elöre is köszönöm a választ!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Erre a motorra mindenképp a gyári méreteket javaslom. Ha szélesebb gumikat teszel az adott méretű felnikre, akkor a felszerelést követően nem képes felvenni az abroncs eredeti alakját, ami torz profilképet fog eredményezni. Egyenesfutáskor kisebb felületen fog érintkezni, a kanyarokban pedig bizonytalanabb lesz a motor, a túlzottan hegyes profil miatt. Tehát a menettulajdonságokat mindenképp negatív irányba befolyásolná a váltás. A nagyobb gumi csak akkor jár nagyobb tapadással, ha megfelelő szélességű felnire szereljük. A motorod kiváló irányíthatóságát egyébként pont a keskeny gumiknak köszönheti, tehát érdemes megtartani a gyári méreteket. Hidd el, hogy nem akartak rosszat azok a mérnökök a Kawasakinál amikor meghatározták a kerekek paramétereit. 🙂

 

Facebook Comments

Válasz