GumiGuru: melyik abroncs a legjobb esőben?

GumiGuru: melyik abroncs a legjobb esőben?

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszol az R17.hu szakértője, Szabó Roland!

r17-szabo-roland-motorgumiSzeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Roland hamarosan jelentkezik a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem:Honda CBF600 (abs) motorom van. Gumit szeretnék cserélni rajta és segítséget szeretnék kérni a választásban. Keveset motorozok esőben de szeretném ha akkor is tapadna. Alföldön megyek a legtöbbet. Az alábbi gumikat néztem:

-Metzeler-roadtec-01

-Pirelli Diablo Rosso II

Vagy esetleg egy harmadik bizonyulna a legjobb választásnak? Te mit ajánlanál?

Válaszodat előre is köszönöm, Zoli

VÁLASZ

Kedves Zoli! A nedvestapadás manapság az egyik legmeghatározóbb jellemzője egy sport-túra abroncsnak, egyrészt a felhasználói elvárások miatt, másrészről pedig a Michelin Pilot Road 3 mintázatának debütálása során egyértelműen bebizonyosodott, hogy igen jól kommunikálható a “biztonságos esőmenő” túraabroncsstátusz, ezért a gyártók nagy hangsúlyt fektetnek az abroncs ezen jellemzőinek fejlesztésére, és persze az erős marketing támogatásra.

Ráadásul a tesztek során is az egyik fő szempont, sőt gyakran külön mérik fel az abroncsok nedves útburkolaton nyújtott teljesítményét. Belegondolva, hogy tulajdonképpen az abroncs teljes élettartamának hány százalékát teszi ki a nedves úton való futás, akár túlzásnak is tűnhet ez az igyekvés, de mégis ebbe az irányba indult el a sport-túra abroncsok fejlesztése, és a hozzájuk kapcsolható marketing aktivitás egyaránt. Szóval attól nem kell tartanod, hogy bármelyik új fejlesztésű sport-túra abroncs nem fog tökéletes tapadást, és biztonságot nyújtani, ha vízen kell motoroznod.

Ezt személyes meggyőződésem alapján is bátran állíthatom, hiszen idén volt szerencsém az összes prémium gyártó első vonalas termékét összehasonlítanom a GoodYear egyedülálló vizes tesztpályáján Mirevalban. Az apróbb különbségek érzékelése tapasztalt tesztpilótát igényel, akinek nem ez a munkája, nehezen tud különbséget tenni, én tökéletesnek éreztem mindegyiket.

A tartósság kérdése ugyanakkor némileg háttérbe szorul, hiszen a motorok teljesítménye folyamatosan nő, ezért lágyabb keverékű gumikat kíván a biztonságos üzemeltetésük. Hosszútávú tesztek ritkábban készülnek, mint összehasonlítótesztek, és egyébként is 2-3 évente új termékkel debütálnak a gyártók, ami korábban egy átlagos élettartama lehetett egy ilyen kategóriájú abroncsnak. Tehát lassan elmondhatjuk, hogy a régebbi fejlesztések tartósabbak. Tekintettel arra, hogy egy Cbf 600-assal motorozol, ami sem motorerőben, sem súlyban nem számít extrémnek, így bátran javaslom, hogy válassz akár 1 generációval régebbi fejlesztést, ami jobban elviseli az Alföld hosszú egyeneseit. A Pirelli Rosso II semmiképp sem ajánlott mivel az egy szupersport abroncs, extra tapadással, kicsi futásteljesítménnyel. A Metzeler Roadtec 01 már jó választás lehet, hiszen kategóriáját tekintve a célcsoportba tartozik a motorod, ráadásul idén debütált, tehát a szegmens egyik csúcsterméke. Részemről figyelmedbe ajánlanám a Michelin korábbi modelljét a Pilot Road 3-at, ami első generációs XST lamellával ellátott futófelülettel készül, tehát kiváló a vízelvezetése, ugyanakkor rendkívül tartós, ezért ár-érték arányban az egyik legjobb ajánlat.

Continental 2019