GumiGuru: mit válasszak a „repülő téglára”?

GumiGuru: mit válasszak a „repülő téglára”?

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Több, mint 20 éves BMW K1100Lt-vel motorozom. Általában hosszabb túrákon veszek részt, technikás, kanyargós utakon, utassal. Eddig Metzeler lasertec volt rajta, most szeretném cserélni, műszaki előtt.

Legyen Michelin?

A Pilot Road4-et néztem ki, de ebben a méretben nem gyártják. Eltérhetek-e kicsivel a gyári méretektől, vagy maradjak az eredetileg előírtnál? Van-e más alternatíva az öreg „repülő téglára”? Válaszotokat előre is köszönöm, Üdv: Gábor

VÁLASZ

Kedves Gábor! Bármilyen csábító is a Pilot Road, személy szerint maradnék a jól bevált Metzeler Lasertecnél. Emellett több hasonló alternatívát tudok még elképzelni a motorra, pl. a Dunlop StreetSmart lenne az egyik ilyen opció. Ez utóbbi azért is lenne szintén egy jó választás az öreg BMW-re, mert kifejezetten egy jó profilú abroncs, ami nagyban javíthatja a motor irányíthatóságát, stabilitását. Továbbá egy lágyabb keverékű gumi, ami szintén a tapadást segíti elő a kanyargós utakon, ami számodra ezek szerint fontos szempont.

BMW K 1100 LT

Ragaszkodj a gyárihoz!

Akárhogy is döntesz, mindenképp ragaszkodj a motor gyári méreteihez! Ezt a gépet a gyártása során diagonál szerkezetű abroncsokkal  szerelték, így – az eredeti méreten túl – ez is egy kitétel a gumi kiválasztása során. A Pilot Road 4 napjaink legjobb sporttúragumija, ami valóban illene a motor karakteréhez, de ahogy említetted, ilyen méretekben nem gyártják. A legkeskenyebb hátsó profil az a 150/70-17-es méret ami minden tekintetben túl széles lenne a motor felnijére. Ez negatív hatást gyakorolna a kezelhetőségre, szóval semmiképp nem javaslom ezt az opciót.