GumiGuru: Öreg abroncs, de szinte új gumi – mi legyen vele?

GumiGuru: Öreg abroncs, de szinte új gumi – mi legyen vele?

- Kategória: Gumiguru
2

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Egy 500-as Piaggio Beverlyt vettem tavaly, de a gumik 2004-es évjáratúak rajta. Mennyire gáz ez? Tudniillik a profilja majdnem új! Mit befolyásol, ha most tavasszal lecserélném őket 2016-os gumikra? Még egy kérdés: milyen tipust ajánlanál rá? Elöl 110/70-16-os, hátul 150/70-14-es a méret.

Köszönettel: T. András

VÁLASZ

Kedves András! Több szempontból sem ideális egy 13 éves gumival motorozni, gondoljunk csak bele: jelen esetben még két tenyérnyi érintkezési felületünk sincs igazán, úgy gondolom kár lenne e miatt egy kellemetlen meglepetést összehozni a motorral. Gyakran előfordul, hogy keveset használják a motort, és emiatt hamarabb öregszik el az abroncs, mint ahogy a futófelülete elérné a megszabott kopáshatárt. Egyszerűen megkeményedik az anyaga, nem lesz olyan lágy és rugalmas, hogy megfelelő vonóerőt és fékhatást tudjon átadni ezáltal nem fog olyan tapadást biztosítani mint egy friss abroncs.

Mennie kell, nincs mese…

Még abban az esetben sem javasolnám a használatát az abroncsnak, ha azok  még nem lettek volna felszerelve. Két jó alternatíva jutott eszembe, amivel szerelhetjük ezt a motort, az egyik ilyen a Dunlop Scootsmart, másik pedig a Michelin City Grip. Előbbi egy kellően sportos darab a kategórián belül. Kisebb mintázottsági aránnyal rendelkezik, mint vetélytársa, ezáltal jobb száraz tapadást biztosít és szebb kopásképpel rendelkezik.

Viszont a City Grip egy sokkal felhasználóbarátabb modell, nagyok sok robogónak gyári szereléseként szerepel ez a gumi, ami nem véletlen. Kiválóan használható akár esős körülmények között is, továbbá erősségei közé tartozik a városi használat és a hosszabb távú futás egyaránt. Nem említetted számomra, hogy milyen felhasználásban van a robogó, de én mindenképp az utóbbi variációt részesítem előnyben erre a gépre. Röviden tehát: a régi abroncsaidat mindenképpen cseréltesd le!

4sr HUngary