GumiGuru: ellentmondások tengere a Monsteren

GumiGuru: ellentmondások tengere a Monsteren

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Abroncsok terén sajnos igencsak limitált a tudásom, ezért fordulok Hozzád! Másfél éve vettem magamnak(~95 kg) egy 600-as Ducati Monster Darkot (még az ominózus 2000-es évek elején gyártott), amire nem tudom, milyet vegyek. Többnyire egyedül utazok, városba motorozva, ellenben azért hétvégén szeretne a szezon kezdetével csatlakozni az asszony is (50 kilós, madárcsontú leánykáról van szó), egy kis hegyi kanyarvadászatra.

Ducati Monster

Pályára ezzel a géppel nem nagyon szándékozok menni, ellenben néha megesik, hogy esőben is megyek. Elsődleges szempontom az lenne, hogy minél tartósabb, túrázásra is alkalmas abroncs legyen, valamint minél kezelhetőbb, mert az utassal való motorozásban még minimális tapasztalatom van. Válaszodat előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Mihályi Domonkos

VÁLASZ

Kedves Domonkos! Nagyon sok ellentmondást vélek felfedezni a kérdésedben, sokrétű stílusban használod a motort, városi átlagos használat mellett, előfordul a hegyi szerpentinezés is, egymagad  vagy esetleg utassal társulva. A kis 600-as Monstert alkalmasabbnak tartom az előbb említett felhasználásra, de ettől függetlenül biztos vagyok benne a Ducati építési filozófiáját követve, hogy jót lehet vele motorozni egy kanyargós szakaszon is. A minél tartósabb gumi ( ami eleve egy kemény keverékképzésre utal ) pontosan ellent mond a jó kezelhetőségnek, egy túraabroncsnak is lehet jó a profilja, de mit sem érünk ezzel ha egy kicsit nagyobb dőlésszöget elérve már bizonytalan a tapadás.

Ducati? Pirellit rá!

Egy túrasportabroncsot mindenképp elegendőnek tartok a motor adottságai mellé, de ezek közül sem bíznék akármelyik modellben. Az olasz mentalitást követve egy Pirelli Angel ST, vagy jobb esetben egy Angel GT modell  kellő sportosságot és biztos kezelhetőséget kölcsönöz a gépnek, továbbá esőben és szárazon is igen jól teljesítenek és a hosszabb futásteljesítmény sem okoz gondot a gumiknak. Ezt a két modellt javaslom számodra.