Tegyük tisztába a gumik sebességindexét!

Tegyük tisztába a gumik sebességindexét!

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Első motorom egy Yamaha FZS600 1998 as. 43 vagyok, ez az èn “egyszer lesz egy ilyen motorom!” Koràbban sosem motoroztam, és ugyan van baja, de javìtgatom. Viszont mèg sosem vàsàroltam motorra gumit. A felhasznàlàs: kissebb-nagyobb tùràkra hasznàlnàm a felesègemmel. Gumit màr vàlasztottam, de a motor a csomagok az asszony ès èn, ez együtt 400-410 kg. Akkor a gumiknak mennyit kell elbìrni? Elöl 205 kg és hàtul is 205 kg? Vagy hàtsònak többet kell tudni? Esetleg +10% a biztonsàg kedvèèrt?

Illetve a sebessègindex: nem fogom kimotorozni a maximumot az biztos, de 230-240 a vège. Szòval inkàbb a motorhoz vagy magamhoz vàlasszam a gumit? 180-190-nèl èn nem hùzom tovàbb, az màr nem az èn vilàgom. V-s indexű ezt már tudja? Vagy nyugodtan lehet az T is? Melyik az okos vàlasztàs?

Köszönöm a vàlaszt! Üdv Tamàs

VÁLASZ

Kedves Tamás! Amennyiben nem említetted volna meg az írásodban, hogy ez az első motorod, erre akkor is fényt derítek, hisz’ tipikusan túlbonyolítod és -aggódod az egész gumi választást. A kisebb-nagyobb túrák pontosan a motorhoz illenek, így ebből a szempontból nem lesz nehéz a feltételeket ismerve gumit választani. A rá való abroncsok sebesség indexe szinte kivétel nélkül “W” jelzésű ami biztosítja azt hogy 270+ km/h fölött is tartósan motorozható legyen. Úgy gondolom erre nem fog sor kerülni, a technika ehhez nem feltétlen adott…

A sebességindex és a tömeg is belefér

A terhelési index miatt szintén nem kell aggódnod, hisz az abroncsok összterhelhetősége a Te esetedben 539 kg. Ennyire a motor sem terhelhető, így az írt bő 400 kilóval gond nélkül el fognak bánni az abroncsok, ettől nem kell tartanod. A súlyelosztást pedig nem 50-50% a két tengelyen, közel sem ennyire ideális, mint ahogyan azt képzeljük. Mindenesetre a gumik bírni fogják a terhelést, hisz ez az egyik feladatuk – kár aggódnod.

  • LaciK

    Oké kezdő vagy, tehetsz fel buta kérdéseket, bele fér 🙂
    De én ha valamit akarok autóhoz, motorhoz, akkor fogom a használati utasítást és megnézem mi való rá.
    Ha nem kaptál hozzá, akkor google a barátod, de ha mégse vagytok barátok, akkor a legközelebbi márka kereskedésben tuti segítenek. Már csak az alap üzemeltetés és karbantartási terv miatt is érdemes utána nézni.