GumiGuru: Az abroncsom még Csehszlovákiában készült?

GumiGuru: Az abroncsom még Csehszlovákiában készült?

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! MZ ETZ 250-es motoromon nagyon öreg gumik vannak, elöl Heidenau K36 300×18 (2002-es évjárat), hátul egy (még CSEHSZLOVÁK!) Barum, enduro jellegű, 1986-ból, pontos típusát nem tudom így hirtelen. A Heidenau már repedezett kicsit, meg kemény, de a Barum még mindig puha, semmi repedés, és még legalább 2,5 mm mély a futófelület. Cseredarabnak én új K36-ra gondoltam, előre 3.50, hátra 4.10 szélességgel. A kérdés, hogy milyen gumit tudsz ajánlani, ami 18”, és tapad, de nem kopik el olyan hamar?

Válaszod előre is köszönöm: Bence

VÁLASZ

Kedves Bence! A boldog békeidőkből származó hátsó Barumod véleményem szerint annak ellenére is cserés, hogy puha, nem repedezett és még valamennyi mintamélységgel is rendelkezik. 1986 több évtizede volt, az akkor gyártott gumik szerintem már nem nyújtják a megfelelő teljesítményt…

ETZ250

A K36 egyébként egy korhű mintázat, nem is rossz abroncs, úgy gondolom minden paraméterében jól igazodik az MZ tulajdonságaihoz. Ezt a párost mindenképp javaslom. A gyári mérettől való eltérés kihat a motor viselkedésére, de MAMI kupás MZ-s visszajelzések alapján – amire bátran adhatunk – azt mondom, adhatunk egy esélyt a nagyobb gumiknak, bár a népes mezőny többsége a gyári méretre esküszik.

Bizony a MAMI Kupában is jeleskednek az egykori NDK motorjai, elképesztő köridőket futva a népszerű pályákon

A jól tapadjon, de ne kopjon mondatodra röviden és tömören tudok válaszolni: a kettő kihat egymásra, kompromisszumit kell kötni ezen a téren -a kettő együtt nem működik…