GumiGuru: Erős motor, fiatal pilóta…

GumiGuru: Erős motor, fiatal pilóta…

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Sziasztok! Bár nem szükséges még az abroncscsere nálam, de felmerült bennem egy kérdés. Nagy kanállal eszem a hátsó gumikat, amiben az is közrejátszik, hogy fel-fel kerül egy aszfaltot már látott abroncs is a malacra. (Honda X11). Fiatal vagyok és vehemens, így a csuklóm meglehetősen ideges. Használom a gépben rejlő nyomatékot. Járt már elég sok minden rajta: Angel ST, aztán GT Pilot Road 2 (ez mondjuk nekem nem jött be), Most Pilot Power 3 (Ez egész kellemes) Használatról annyit, hogy a tempót szeretem, döntögetni is szoktam, bár az igazi sportgumik szintjétől még messze vagyok.

Igen sokat megyek autópályán is. Sajnos mivel jól megtermett ember vagyok, közel olyan terhelést kap az abroncs, mintha mindig utassal mennék. Velem együtt megtankolva a gép karcolja a négy mázsát. Kérdésem az, hogy szemezek ez ideje az Angel GT “A” specifikációjával. De különösebb tapasztalatot nem igazán láttam még. ami kimondaná, hogy igen jó, frankón tapad és tényleg jobban bírja a hosszabb egyenes távokat, mint a sima GT. Alapjaiban a GT-t kedvelem. Főleg a nedves futását. A stílusa is rendben van számomra, csak az a fránya pályaél azon is elég hamar meg tud jelenni, főleg ha a nagy melegek előjönnek. Van valami elsőkezes tapasztalat az “A”-ról esetleg a sima GT-vel szembe állítva?Válaszodat előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Nos, a fiatalság és az erős motor az valóban nem kíméli a hátsó gumit, így nem lepődöm meg azon, hogy gyakran váltogatod a hátsókat. A  sporttúragumik – főleg a régebbi modellek – nem feltétlenül a tapadásra vannak kihegyezve, így egy erős motor esetén annak tudatában, hogy nem is kíméled a gépet, elő-elő fordulhat, hogy elforog a hátsó kerék, ami pedig nem kíméli a gumit.

Honda X11

Pirelli Angel: a  terhet bírja, de a pályát az sem

A Pilot Power3 már teljesen más kategória, az egy igen jó szupersportgumi, ahol az elsődleges cél a jó tapadás és az irányíthatóság, így ennek a guminak a tapadáshatárát nehezebb elérni, ezért is tetszik jobban Neked. Az Angel GT “A” változata valóban egy erősített  szerkezetű abroncs, ahogy te is írtad, kifejezetten a nagy terhelésre fejlesztve. Valamelyest jobban bírja a sok egyenes futást, de sok gumi esetében a keverékképzésen nem feltétlen változtatnak a mérnökök, csupán felépítésében vannak “okosságok”.

Arra érdemes figyelni, hogy az ilyen gumik kisebb terhelés esetén rontják a komfortot, hisz’ nem működnek jól csekélyebb súlyú motoron.

A motor tömege folyadékokkal feltöltve úgy 250 kg, szerintem veled együtt még nincs 400 kg fölött az összsúly, tehát nem feltétlenül tartom indokoltnak az erősített gumit. A futófelület rendellenes kopása pedig az agresszív használatból adódik, a “pályaél” kialakulása szintén ennek az oka. Ezt kiküszöbölve többet és jobban kell dönteni a motort, s elkerülni a fránya autópályákat, még ha ez többi idő is.

  • Egon Fazon

    Na, én ki is hagyom a pályákat!