Michelin Anakee 3 teszt – első rész

Michelin Anakee 3 teszt – első rész

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt
0

Talán emlékeztek még a „Kismotor, nagy kaland” sorozat első részéből, hogy tavaly tavasszal nagyon ácsingóztam egy 650-es enduróra, de akkor nem jött össze, helyette inkább bejártam egész Európát a kis Yamahával. De ami késik, ugye…

Nos idén, rám mosolygott a szerencse, és Kevin barátom is Angliából. Felajánlotta a használaton kívüli, 2004-es Honda Transalp 650-ét, csak ki kellett repülnöm érte Angliába, majd lábon, kalandos útvonalon hazajönni vele. Ez érdekes történet lesz önmagában is, de erről, és a kacifántos hazajutásomról majd később.

Kerék ki, kerék be, és már roboghat is tovább a Honda – gyorsan megvolt a gumicsere, igaz, mást is találtak a gépen…

Vadonatúj lábakon – Michelin Anakee 3

Most azért ragadtam billentyűt, mert megkeresett az R17.hu, hogy tesztelném-e nekik a Transalp karakteréhez igencsak passzoló Michlein Anakee 3 abroncsokat. Természetesen nagy örömmel igent mondtam, és köszöntem a megtiszteltetést, pár perccel később pedig már utaztak is a Michelinek a távoli Debrecenből ide a fővárosba.

Aszfaltra tervezték, de laza terepen sem esetlen

A már bevált, megbízható Cribmotónál vállalták, hogy fel is pattintják a két Anakee-t a Hondára, amit tegnap meg is ejtettünk. Lám, semmi nem történik véletlenül: az emelőre állított vason szembesültem azzal, hogy a tökéletesnek hitt technika jó néhány kopóalkatrésze bizony a végét járja, és egyéb, kisebb karbantartásokat is ideje elvégezni rajta. Szóval ha már itt voltam, foglaltam még egy időpontot, hogy a következő laza napon visszavihessem a Transalpot egy teljes átvizsgálásra.

Mit tud az Anakee 3?

A mai túraendurók egyre agilisabbá válnak fejlett futóművüknek, nagyteljesítményű fékrendszerüknek és egyre durvább erőforrásuknak köszönhetően, ami folyamatos fejlesztésekre sarkallja az abroncsgyártókat is. Az aktuális követelményeknek megfelelően a Michelin elkészítette forradalmian új mintázatát, az Anakee 3-at. A rendhagyó profilt a Michelin sporttúraabroncsai ihlették, így minden eddiginél jobb kezelhetőséget, és stabilitást biztosít. Az íveltebb profilkontúr kiemelkedő manőverezhetőséget, és nagy érintkezési felületet nyújt a sportos motorozhatóság érdekében.

Már most tetszik az Anakee 3 mintázata, pedig még fent sincs a gépen

A szilikában gazdag összetevőknek és a széles, hornyolt mintaároknak köszönhetően tovább javultak a vizes aszfalton tapasztalt tulajdonságok, ami a jobb vízkiszorítási teljesítményben és rövidebb fékútban mérhető. A mintaélek számának növelésével sikerült megfelelni a mérsékelt terephasználat támasztotta igényeknek is. A speciális mintaárok-kiképzés további kapaszkodóéleket biztosít, növelve az öntisztulási képességet is. A tartósság tekintetében pedig abszolút új etalon született, köszönhetően a kétkomponensű futófelületnek és a felhasznált anyagok területén végzett folyamatos kutatásoknak.

Cribmoto

Az abroncsok felszerelését – és a motor hibáinak szakszerű feltárását – a Cribmoto csapata végezte – köszönjük!

Büszkén jelenthetjük be, hogy a konkurensekhez (Pl.: Tourance EXP) mérten 25%-al teljesít jobban, és sokat elárul minőségéről, hogy a BMW R 1200 GS is Anakee abroncsokkal hagyja el a gyárat.

Új abroncs? Más gond is akad…

De térjünk vissza a főszereplőkre, az abroncsokra, melyek már előző nap megérkeztek Debrecenből, és most a falnak támasztva várták, hogy végre motorra kerüljenek, beteljesítve valódi küldetésüket. Miközben felszerelték őket, volt időm egyeztetni, hogy mikor és milyen javításokat kell elvégezni még a gépen.

Hála a Cribmoto alapos szerelőinek, fény derült a hátsó fék és csapágyazás hibáira is, úgyhogy hamarosan újra találkozunk

A flottul, gyorsan zajló munka után már tűkön ülve vártam, hogy újra nyeregbe üljek, és a kopott terepgumik után vadonatúj papucsokkal élvezzem a motorozást. Már a Hengermalom útra kikanyarodva szembetűnő volt a változás, mintha csak a közútkezelő elsimította volna a kisebb úthibákat, teljesen másként viselkedett a gép. Nosza, ezen felbátorodva Békásmegyer után elhagytam a műutat, és a kertek alatt, öklömnyi kövekkel tarkított csapásokon vettem célba Budakalászt.

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Jó bemelegítés volt ez a későbbi túrákra, elvégre az Alpok katonai ösvényein is hasonló viszonyok várnak majd rám… Egyelőre csak annyit, hogy egyszer sem csúszott meg, és magabiztosan futott, tökéletesen irányítható maradt kimondottan „porolós” tempónál is. Persze ez még csak a kezdet, de úgy tűnik, gyorsan összebarátkozunk – a további tapasztalatokról természetesen beszámolok, miként hamarosan érkezik az angliai kiruccanás kalandos története is – tartsatok velünk!