GumiGuru: Csúszkál a Suzuki az esőben

GumiGuru: Csúszkál a Suzuki az esőben

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Nekem van 2006-os Suzuki M800 Intruderem. Jövő szezonra kell új gumikat vennem a vasra. Még a gyári van fent, most érte el a kopásjelző szintet a hátsó gumi. Nyáron voltunk Szlovéniában túrázni, a hegyekben fogta jól a gépet, de kis esőnél már igen-igen csúszkált. A barátaim mind a saját gumijukat dicsérik csak, elég részrehajlóak… Kérdésem: milyen fajta gumit ajánlanál? Javarészt magam megyek, hosszú távon.

Üdv.: Sz. Zoltán

VÁLASZ

Kedve Zoltán! A motorod mondhatni a klasszikus chopper méretekkel megáldott gép, így ebből a szempontból igen könnyen válogathatunk a variációkból. A barátaid tapasztalataiból is érdemes kiindulni, és ha jó alapnak szánod a megjegyzéseiket és a mi tapasztalatainkkal vegyíted ezt, akkor biztosan egy jó abroncsot fogsz választani a következő szezonra. Japán motor mivoltából kiindulva sejtésem szerint Bridgestone abroncsok vannak rajta, de ezt a modellt információim szerint évjárattól függően Dunlopokkal is szerelték.

Suzuki M800 Intruder

Kis támpontnak hasznos lett volna ez az információ számomra, hogy pontosan melyik abroncs is az, ami bejött számodra. A nedves felületen való bizonytalan tapadást már betudhatjuk annak a ténynek, hogy az abroncs az élettartama végén jár, nem megfelelő a vízkiszorítása, ez egy természetes jelenség.

Metzelert vagy Bridgestone-t a Suzukira!

Nos, a legjobb visszajelzéseink a Michelin Commander II és a Bridgestone Exedra MAX abroncsokról érkeznek. Népszerű és jó abroncsok, jól kialakított profillal és anyagösszetétellel. Előbbi gumi esetén kifejezetten nagy hangsúlyt fektettek a nedves tapadásra, ez a kialakított mintaárkokból is kikövetkeztethető. Az biztos, hogy ezzel a két abronccsal csak jól járhatsz. Persze több opció is felmerülhet még, nem csak ez közül a 2 modell közül választhatunk. Egy abroncs tetszését/nem tetszését persze sok tényező befolyásolhatja. A motorunk irányíthatósága a saját habitusunk sőt még az út minősége is. Egy olcsóbb kategóriás abroncs valakinél beválik, és persze lesz olyan személy is aki nemtetszését fogja kifejezni ez ismét egyénfüggő, itt a saját habitusodból tudsz kiindulni. A Dunlop D404 és a Metzeler Me880 vagy a Pirelli Night Dragon  ez utóbbi nem sokak által választott darab) is ilyen abroncsok, élettartamuk vége felé már jellemzően megkeményednek, nehezen is kopnak el, ezáltal a tapadásuk elmarad a kategória legjobb darabjaitól, viszont ezek is megfelelnek az átlagos motorozás minden követelményének!