GumiGuru: Milyen slickgumit javasolsz Honda CBR-re?

GumiGuru: Milyen slickgumit javasolsz Honda CBR-re?

- Kategória: Gumiguru
4

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Egy 2004-es évjáratú Honda CBR 125R motorom van, amivel pályára járok, és slickgumit szeretnék felrakni. Milyen lehetőségeim vannak?

Köszönettel: Varga Zsolt

Válaszod előre is köszönöm. Tamás

VÁLASZ

Kedves Zsolt! A lehetőségek a legszorosabb értelemben is igen szűkösek. Konkrétan egy gyártót tudok, aki az adott típusra és legfőképpen 125-ös versenygépekre gyárt ilyen méretű slickabroncsokat, méghozzá a Dunlop. Mondhatni extrém az igény, ebben a szegmensben nem válogathatunk kedvünkre széles kínálatból, csupán 1-2 opció van, ami szóba jöhet.

Az első méret és pontos típus az a 95/75-17 Dunlop KR149 a hátsó pedig 115/70-17 Dunlop KR133. Ezek a méretek a motoros gyorsasági világbajnokság Moto3-as mezőnyének gumiméretei. Az abroncsok gyártása szezonális, a gyártónál megérdeklődtem Neked, s azt az infót kaptam, hogy jelenleg szünetel ezeknek a kis slickeknek a készítése. Újat beszerezni nem lesz egyszerű, javaslatom szerint érdemes keresgélni, és ha van használt, jó állapotú, azonnal lecsapni rá, hisz’ igen ritka darabok.

  • Lakatos Imre

    Miért megy valaki pont 125-össel pályára?

    • CyberPunk

      Mi a probléma vele?

      • Lakatos Imre

        Semmi, nem azért írtam, csak kicsinek tartom. Személyes vélemény, az én 125-ösöm nem volt oda való, de biztos van attól jobb is.

        • CyberPunk

          Sokan vannak nagymotorral a páylán, pedig egy 125 köbcentiset sem tudnak kimotorozni.
          Én is kicsivel pályázom és bizony vannak, akikkel tartom a lépést a kanyarban, vagy még meg is előzöm, majd az egyenesben jön vissza.
          Én hiszek a fokozatosságban, pályán is.

          Ám azért a 125 és 125 között is hatalmas lehet a különbség, mondjuk egy 2T 40 lovas 125-ös motogp replika azért már elég fun pályán…