GumiGuru: Miért ragaszkodsz hozzá, ha balesetveszélyes?

GumiGuru: Miért ragaszkodsz hozzá, ha balesetveszélyes?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Tavaly már segítettél nekem a ködvágásban, és megfelelő gumit választani, a válaszod után 2 napra pedig meg is érkezett tőletek a hátsó abroncs, amit ismételten köszönök. Most ismét segítségedet szeretném kérni, ugyanis az idei szezon végére csereéretté válik az első és hátsó gumim is egyszerre. A motor egy Yamaha FZ6N, a jelenlegi szett pedig Pilot Power 2CT. Felhasználást tekintve kb. a következőek az arányok:

– Szerpentinezés, kanyarvadászat 40% (kb fele arányban utassal)

– Munkába járás Budapesten 30%

– Kanyarokkal kevésbé tarkított túrázgatás 15% (kb. fele arányban utassal)

– Pályanapok 15%

Elsősorban a szerpentinezéshez keresek sportos gumit, ami a hazai utakon is jól tapad és megfelelő magabiztosságot ad a kanyarokban. Ezeket várnám el az új szett gumitól:

– Csak a minél jobb száraz tapadás érdekel. Esőben nem motorozom, ha meg épp elkap egy eső akkor úgyis óvatosra veszem a figurát.

– Kb. 15 fok alatt már nem nagyon ülök motorra, csak városban de ott meg nem megyek nyélen úgyhogy az irreleváns.

– Bírja az egyenesfutást, mert amíg eljutok egy kanyarokkal tűzdelt szakaszig vagy versenypályáig, addig sokat kell kvázi nyílegyenes utakon mennem.

– Egy szezon nálam kb. 7-8 ezer km, ha ennyit kibír a hátsó, nekem az már bőven elég.

A Power 2-ben hátul jelenleg van 8000 km, és ránézésre még 1-2 ezret bírhat. Ami a dilemmám okozza, hogy a motorom felépítése nem annyira kedvez a nagy dőlésszögeknek. Egyrészt magasabban ülök a sportmotorokhoz képest, másrészt

van a motoron egy középtámasz, ami már előfordult párszor hogy a lábtartóval együtt leért kanyarban, és megdobta a motort. Emiatt a majrécsík a Pilot Poweren úgy néz ki, hogy hátul egyáltalán nincs, elöl pedig 1 mm körüliek mindkét oldalon.

Ezért ennél lentebb nem tudom dönteni, mert balesetveszélyes. A középtámasz mindenképp marad, leszerelni nem fogom. Éppen ezért nem tudom, hogy a modern, hegyes profilú sportabroncsoknak mennyi értelme lenne az én motoromon, mert a Power RS és a Diablo Rosso 3 az, amin eddig gondolkoztam. Te hogyan látod ezt? Milyen gumikat ajánlanál nekem?

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Mindenképpen pozitív számomra, hogy elégedetten motoroztál le egy szezont az általam javasolt gumival. A felhasználás, ahogy látom, nem igazán módosult, szép vegyes, tehát nagyjából mindenre kell a motor, ehhez muszáj a legoptimálisabb módon kiválasztani a következő szett abroncsot. Az első dolog, ami igazán szemet szúr az a ragaszkodás középsztenderhez… Miért? 🙂

Minek az a középállvány?

Saját elmondásod szerint is balesetveszélyes lehet, és többször gátolt meg abban, hogy adott esetben nagyobb dőlésszöget érj el a motorral stb. Említetted, hogy megdobta a gépet. Adott esetben, ha ez nagyobb mértékű és baleset származik belőle, szerintem nem éri meg az a plusz kényelem, amit nyújtani tud a középállvány, személy szerint azonnal levenném, már csak azért is, hogy sportosabban használhassam a motort.

Egy hegyesebb profilú gumi a használhatóság előnyére válik, emiatt ne aggódj, a motorod pedig igen nagy dőlésszögekre képes. A minél jobb száraz tapadást keresve jó irányba keresgélsz, a Power RS és a Rosso III idén nagy etalonok a kategóriában. Előbbi tartósabb, ezt tapasztaljuk eddig. Saját tapasztalataimból kiindulva az S21 is jól bírja a hosszabb távot, mindemellett kellően lágyak a vállrészek, amire használod a motort, azt 100%-ban kiszolgálja, szóval mindegyik abroncs sokkal jobban teljesít, mint a Power 2CT. A felsorolt gumik közül bármelyiket ajánlom számodra, mindegyik komoly előrelépés lesz, illetve javaslom azt is, hogy újra gondold át, szükség van-e a fránya középállványra.