GumiGuru: A sok kanyar megeszi az Anakee 3-at

GumiGuru: A sok kanyar megeszi az Anakee 3-at

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Társaimmal együtt Tirolban motorozunk, már évek óta. Itt élünk, szóval kanyarban nincs hiány. Honda XL 1000 ABS Varadero 2006-os motorom van, amin Michelin Anakee 3 volt eddig. Eljött a csere ideje és nemigen tudom eldönteni, hogy mit tegyek rá. Természetesen párban cserélném, más típusra, mert nem vagyok teljesen megelégedve vele. Hamar elkopott, és az utolsó fázisban drasztikusan vesztett a tapadásából.

Bár a felhasználása sem éppen rendeltetésszerű volt:szinte kizárólag aszfalton, erősen forszírozott tempóban. Konkrétan nem maradt széle a guminak. Az első gumimat szinte hegyesre gyalulták a Dolomitok… Szóval a kérdésem az lenne, hogy milyen gumit tudnál nekem ajánlani, ami bírja a strapát aszfalton, tapad is és nem kell belőle két garnitúra szezononként. A sport-túra szegmensből szemezgetnék szívem szerint. Kb. kéthetente megyünk, napi 3-4-500 km-es köröket. Sokszor csomagokkal és gyakran ketten megyünk. Természetesen esőben is, ha úgy adódik. A kiszemeltjeim: Dunlop Roadsmart 3, Michelin Pilot Road 4 ( esetleg 3?), Conti Road Attak 3 (vagy 2, 2 evo, esetleg GT?).

A válaszodat előre is nagyon köszönöm!

Üdv. Péter

VÁLASZ

Kedves Péter! Sajnos nem számszerűsítetted azt, hogy mennyi megtett kilométer után koptak el az abroncsok, támpontként szolgálhatott volna, hogy milyen másik abroncsot javasoljak számodra, hisz’ tapasztalataink szerint az Anakee 3 egy tartósabb modell, ez személytől függően pozitív vagy negatív hatást vált ki a motorosból.

A tapadást illetően több kritika is érkezett az említett modellre. Úgy gondolom, kompromisszumot mindenképp kell kötnöd, vagy a tapadás vagy pedig a tartósság irányába. Észrevételem szerint az első jellemző a fontosabb, így erre kell elindulnunk. Túraenduró-abroncsok közül abszolút az idei év favoritja a Pirelli Scorpion Trail II. Tapadás szempontjából ez az egyik legjobb választás, nagyjából 10 000 km-es futás jellemzi vegyes felhasználás mellett. A sporttúra-vonal adott méretű modelljeiből kevesebb választási lehetőségünk van, ezek közül Dunlop és a Michelin modelljei egyaránt jók lehetnek, teljesítik azokat az elvárásokat amiket támasztasz a gumi felé.

Teljesen megújult futófelület jellemzi a Metzeler Roadtec 01-et, mely szintén ajánlható ilyen célra

A Continental egyelőre nem elérhető ezekben a méretekben. Egy harmadik variáció, mely szintén új modell a kínálatban a Metzeler Roadtec 01. Az általam felsorolt túrasportszegmens képviselői egyértelműen a motor irányíthatóságát segítik, és kifejezetten jó tapadást nyújtanak nedves útviszonyok között. Kiindulva a visszajelzésekből a Dunlopot javaslom számodra, mert ez az abroncs jobban viseli a nagyobb terhelést.