„Futár vagyok, ebből élek…”

„Futár vagyok, ebből élek…”

- Kategória: Cikkek, Közélet
7

Krisztina osztotta meg velünk az alábbi bejegyzést arról, miként is néz ki egy ételrendelés a robogós-, motorosfutárok szemszögéből. Ha Te is szoktál rendelni, és magadra ismersz, akkor talán érdemes változtatni.

Természetesen a megrendeléssel indul a folyamat, de korántsem mindegy, hogyan is adod le a listát, amin a kiválasztott ételek szerepelnek. Hogy mi múlik rajta? Nagyon is sok…

Első lépés: rendelés leadása

A telefont vagy a netet használod? Tulajdonképpen mindegy (igaz, a netes közvetítő kapásból lekaszál 20%-ot), majd megadod a szokásos paramétereket: név, cím, telefonszám és hogy mit szeretnél enni-inni. No meg a megjegyzés rovat! Neved? „lazasrác007”? Ez azért hasznos, mert a futár így egyből megtalálja a 20-100 kapucsengő valamelyikén, hogy merre is laksz, hisz’ nem ez lesz ráírva… Az is „pompás”, ha saját nevet írsz, mondjuk Kovács László, de nem ez van a kapucsengőn. No, itt jön képbe a „Megjegyzés” rovat! Más kérdés, hogy nem erre használják…

Nehéz úgy sietni, ha a futárnak fogalma sincs róla, pontosan hol van a bejárat vagy melyik lépcsőházba kell bemennie

Ha megvan, jöhet a cím! Ez majdnem mindenkinek megy, kivétel az a 15-20%, aki nem tudja a saját vagy mondjuk a munkahelye címét. Ez sem gond! A profi kiszállító majdnem mindig rutinból kezeli, mert jobban tudja, hol laksz vagy dolgozol, mint saját magad!
Ha például a címed: Bp. 1115 Oszkár utca 7/D,

amely bejárata a Saul utca felől van, 200 méterre az Oszkár utcától, ezt se írd be megjegyzésként, mert a végén még megtalálja a futár, főleg ha világos van. Sötétben pláne!

Az is jó megoldás, ha mondjuk, a munkahelyedre rendelsz, de otthon vagy illetve fordítva! Kettő között van 5-7 kilométer, de nem számít! Csak mondd, hogy, „hozd már át!” Az a másik 3-4 megrendelő, akinek a kajája a futárnál van, úgy is bír várni, nemde? Ilyenkor a „kajásfiú” a többiektől sem kap jattot, viszont boldogan hallgathatja a fülének oly kedves: „mi tartott ennyi ideig, hideg az étel, innen soha többé nem rendelek stb”. mondatokat. Ez az étteremnek is hasznos, javítja a hely nehezen felépített jó hírnevét! Szóval csak nyugi, ezzel se törődj!

Telefonszámnak lehetőleg olyat diktálj be, amin nem vagy elérhető! Ez azért fontos, mert így akkor sem tudnak felhívni, ha végképp nem vagy megtalálható! Leggyakoribb példák?

Volt barát-barátnő száma, minimum négy éve nem használod (fütty-fütty, előfizető nem szerepel) vagy aktuálisan éppen nem kapcsolható! Ha kéred, hogy a futár „csörr, ha ideér”, akkor is vedd fel és ne nyomd ki a hívását, ha egész nap nem hívott senki és nem is fog, mert csak ezt az egy hívást várod, hadd kerüljön pénzébe a szerencsétlennek! Esetleg kapcsold ki – igen, van ilyen -, majd, mivel kártyával rendeltél, semmiképpen ne adj jattot, amiért nagy nehezen felkutatott a futár. Nem gond, tulajdonképpen ebből él, ebből élek…

2. Tudod, hogy mit szeretnél?

Fontos: Nehogy nevén nevezd, amit kérsz! Példa: Kérek egy 32 centis pizzát, sonka, gomba, sajt, de ne legyen rajta sajt, meg gomba. Nehogy sonkásnak kérd egyből! Akkor olyan egyszerűnek fogsz tűnni. Vagy kérj olyan fele-fele pizzát, aminek egyik oldala paradicsomos alapon hagyma, erős paprika, tonhal és olíva bogyó, szalámi, tarja, kolbi, míg a másik fele tejfölös alapon csak vega, de hagyma nélkül és nehogy csípős legyen!
Ha kollégáddal egyforma gyros tálat kértél, ami egyértelműen ugyanabból a húsból készült, az egyiket, persze nagyjából azután, hogy már megetted a háromnegyedét, felháborodva küldd vissza, hogy büdös a hús! A másikra meg jöhet az értékelés a neten: „fincsi volt”. Hihetetlen? Pedig nem fikció…

A címen túl azt sem árt tisztázni, pontosan mit szeretnél enni vagy inni

3. Feszült várakozás…

Tegyük fel, kint van a 30 perc késés felirat. 59 percet ígér az étterem normál esetben, plusz a 30 perc mondjuk jégesőben, mikor áll tömegközlekedés és kijárási tilalom lép életbe. Ne zavarjon, akkor is telefonálj 28 perccel azután, hogy megrendelted az ételt!

Nem kell bemutatkozni, elég a HOL A KAJÁM?

Ez azért fontos, mert így a diszpécser nem tud a többi megrendelővel foglalkozni, amíg veled beszél. Igaz, ettől az ételed nem fog előbb odaérni, de ezáltal a többieké sem! Így legalább mindenki idegbeteg lesz, nem csak te.

Megjegyzés rovat: térjünk csak vissza rá!

A rendelkezésedre álló pár karaktert úgy használd fel, hogy semmi segítséget ne nyújts se a konyhának, se a kiszállítónak! A fent említetten kívül pár javaslat:

– Rajzoljatok valami szupcsit a dobozba!
– A nutipalimat csináljátok szögletesre, mert úgy jobban csipázom, cukkerek vagytok!
– A mákos guba nem vaníliával, hanem lekvárral, és lesz hozzá csemegeuborka!
– Ha a címeden nyolc lépcsőház van, melyek körülbelül 200 lakást foglalnak magukba, azt írd a csengőrovatba, hogy „Kovács”! Véletlenül sem azt, hogy „VI-os lph. III. em. csengő 34!”
– „Csörrrr, ha ideér a futár” Ezután ha hív, mondd neki: a Gulyás nevet nyomd meg, nyitom a kaput!
– „A futár nem tudja használni a liftet, sajnos!” – Ennek oka, hogy olyan chipkártya vagy kulcs kell hozzá, amivel csak te rendelkezel, de le ne menj! Várd meg szépen az ajtónak dőlve, lehetőleg karba tett kézzel, amíg a „nyomorult” felvonszolja a testét és a kajádat meg három másfél literes kólát az ötödikre! Persze ezúttal is kártyával fizettél, borravalót ne adj!

Ha megérkezem és felcsengetek, nem kötelező köszönni, de persze nem is tilos…

Bónusz: végre találkozunk!

Tegyük fel, hogy minden erőfeszítés ellenére megtalál a futár és felcsenget: Jó napot kívánok! XY vagyok a Pizza Akármiből, meghoztam az ételt. Nos, erre sokféle frappáns válasz jött már…

– Brrrrrrrrrrrrr, és nyílik a kapu
– …ötödik!
– ….ki volt fizetve, ugye? (ti. felejtsd el a borravalót)
– Mi tartott ennyi ideig?
– Nyitom.

Néhányan próbálkoznak, például „Szia, gyere a másodikra!” vagy „Jó napot, rögtön jövök”, esetleg  „Milyen hamar ideértél!” de ezeket soha ne próbáld meg – még a végén mindenki boldog lesz.

Elnézést, csípősre sikerült ez a kis útmutató, mint a bangla büfé mutton curryje? Sebaj, így talán célba ér az üzenet! Akárhogy is, remélem, tudtam segíteni, és jó étvágyat kívánok a későbbiekben megrendelt gyorsan és melegen megkapott ételekhez!