Olvasói: Új abroncsot vettem… Vagy mégsem?

Olvasói: Új abroncsot vettem… Vagy mégsem?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Vettem egy új Coninental Conti Attack, 190-es futófelületű gumit a Yamaha R1-re. Annyi a nyűgöm vele, hogy 2010-es kiadású, és nagyon keménynek érzem.

Kérdésem: a használat során ez megpuhul majd, vagy így marad? Kockáztatni semmiképpen nem szeretnék.

Válaszod előre is köszönöm. Üdv: Sándor

VÁLASZ

Kedves Sándor! A hőmérsékletváltozás hatására az abroncs természetes viselkedéséből adódóan veszíthet a rugalmasságából, s a motorodra felszerelt, csaknem nyolcéves abroncs most biztosan keményebb, mint egy igazán forró nyári napon. Magasabb hőmérséklet hatására ez az állapot persze változik, és ahogy Te is gondolod, valamelyest puhább lesz. Viszont az érdemes tudnod, hogy az abroncsok a bekövetkezett hőciklusok hatására minden egyes alkalommal veszítenek a rugalmasságukból, persze nem nagy mértékben, de ez a folyamat nem visszafordítható.

Yamaha YZF-R1

Nyolc év nem kevés egy abroncsnak

Hőciklus alatt itt azt értem, hogy teljesen hideg állapotból az abroncs felmelegszik és ismét kihűl. Egy 2010-es gyártású, de még új guminál ezeknek a ciklusoknak a száma még szinte nulla, maximum környezeti hatások érték. Ilyenkor jó tudni, hogy hol tárolták a gumit, hiszen alapvetően az szabja meg, hogy mennyit is veszített eredeti tulajdonságaiból. Mindemellett nem gondolom jó választásnak a sima Sport Attackot, főleg így 7-8 évesen, egy kőkemény, ezres sportmotoron, szerintem nem éri meg a kockázatot. Röviden tehát minden arra utal, hogy mindenképpen érdemes lecserélned, ha nem szeretnél kockáztatni.