GumiGuru: Melyik mérettel lesz kezesebb a motorod?

GumiGuru: Melyik mérettel lesz kezesebb a motorod?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Jön a tavasz, és venném az új gumikat a motorra (Triumph Street Triple). Láttam valahol egy videót, tesztet, ahol a 120/70 helyett 120/60 gumit raktak fel a jobb irányíthatóság miatt. Mennyire befolyásolná a csere a menettulajdonságot, a kanyarodást? Érdemes-e kísérletezni vele? Válaszodat előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Egyértelmű, nem érdemes méretet váltanod elöl, főleg nem ebbe az irányba, ugyanislényeges eltérés van a két abroncs között, és ezt a motor tulajdonságaiban is észlelnéd, de korántsem jó irányban. A kis érces hangú háromhengeresed megtervezett geometriáját nem rontanám el egy nem oda illő mérettel.

triumph street triple 675 r
Triumph Street Triple

A /60 és  /70 közötti eltérés csak nagy vonalakban: előbbinek az oldalfalmagassága kisebb, a futófelület profilja pedig laposabb, kevésbé íves, tehát – ha úgy vesszük – romlik a motor irányíthatósága. Nem véletlen, hogy a /70 az elterjedtebb. A 120/70-es abroncsban sokkal több tartalék van, adott helyen nagyobb érintkezési felülettel gazdálkodhatsz, ami például egy nagyobb dőlésszögnél egyenesen arányban több, jobb tapadást is jelent számodra. Ne válts, nem éri meg kísérletezni – maradj a gyári méretnél.