DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!
Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!
Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Adott egy 1994-es Honda VFR 750F RC36, tavaly június óta az enyém, s erre szeretnék most gumikat venni. Az első felnire 120/70-es méretet ajánlanak, és az is van rajta.
Azonban a hátsó felnire 170/60-ast találtam az interneten, és jelenleg 180/55-ös van rajta.
Szeretném a hozzá illő méretet megvenni, de nem tudom melyik az. Ezen elbizonytalanodva már azt is meg kell kérdeznem, hogy ugye tömlő nélküli kell nekem? 🙂
Ti melyiket javasoljátok nekem? Előre is köszönöm a választ!
VÁLASZKedves Kérdező! Gyakran kapok hideget-meleget, amiért rendre kitartok mellette, hogy az esetek 99%-ában nem érdemes eltérni a gyári méretektől. Ez szinte csalhatatlan recept, nem véletlenül tették rá a mérnökök éppen azt a papucsot, de azért vannak kivételek. Gondolom kitaláltad: a Te géped is ide tartozik…
A Honda VFR750-re tehetsz szélesebb gumit…
Pontosabban utánanézve a motorod típusának több helyen is megerősítették, hogy 5,5 col – és nem coll, ugye – szélességű hátsó felnid van. Erre viszont mindkét abroncs gond nélkül felszerelhető, sőt tulajdonképpen a 180-as illik rá inkább. Van ajánlás a 170/60-17-re is, tehát ez is használható – ha szimpatikus, nyugodtan vegyél rá ilyet.

Itt több mint valószínű, hogy a felhasználási tapasztalat fogja megmondani, hogy melyik gumival működik ideálisan a motor, tekintve, hogy a lassú és gyors kanyarodáshoz más és más profil az ideális. Természetesen tömlő nélküli verzió kell, hisz’ nem fűzöttküllős kerekek vannak a gépedben, meg ilyen gumikból egyébként sem gyártanak tömlős kivitelt. A gyári méretben jellemzően sporttúraabroncsok találhatók, ez is illik leginkább a VFR-hez. Bridgestone és Dunlop kínálatában igazi gyöngyszemek bukkannak fel, T30 EVO, RoadSmart II vagy RoadSmart III, ezeket javaslom első körben neked.