Gumiguru: Nagyobb erő = másik abroncs?

Gumiguru: Nagyobb erő = másik abroncs?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Három szezon után szeretnék váltani egy 2004-es 600-as Honda Hornetről 2007-es Yamaha FZ-1-re. A Horneten Pilot Power 3 gumikat használtam, amikkel nagyon meg vagyok elégedve.

Mi lenne a megfelelő gumi az ezresre, tudva hogy sportosan szeretek motorozni, a közút határain belül agresszíven, de évi 1-2 hosszabb túra is szóba jön, tehát egy esetleges esőben sem szeretnék félreállni. Nem tudom, mennyire kell féljek a nagy nyomatéktól, amit az FZ lead, így szeretnék biztos lenni, hogy a gumin nem múlik semmi.

Köszönöm!

 

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Egy 600-as motorhoz képest, legyen az gyakorlatilag bármilyen felépítésű és teljesítményű, egy 1000-es gép plusz ereje és nyomatéka mindenhol nagyobb lesz, ami a gumikat is egy kicsit komolyabb feladat elé állítja. Persze a gázkart mi kezeljük, s ha nem kérjük a plusz erőt, akkor nem jelentkezik, ez ilyen egyszerű. A Pilot Power 3 egyébként minden tekintetben megfelel az új vasra, semmi ok aggodalomra.

A Yamahára is jó lesz a Pilot Power

Egyértelműen a sportos motorozásra fejlesztették ki, hisz’ egy szupersportgumiról beszélünk, biztos vagyok benne, hogy minden gond nélkül teljesíti a feladatát. Viszont, ha biztosabbra akarsz menni, vannak már ennél is frissebb darabok, melyekről tudjuk, hogy jobban tapadnak, mint a Power 3, márkán belül például az új abroncs, a Power RS, ami minden tekintetben felülmúlja a PP3-at.

Yamaha FZ1 Fazer

Érdemes számításba venned a többi márka palettáját is, legyen az például a Dunlop vagy a Bridgestone. Előbbinél egy új modellel állunk szemben, ami SportSmart2 MAX néven fut, vagy a Bridgestone-nál jól teljesítő S21-ről sem feledkeznék meg, ahol a hátsó abroncs öt (!) zónára van osztva az elérhető maximális tapadás és tartósság érdekében.