GumiGuru: Negyvenesként kezdem a motorozást

GumiGuru: Negyvenesként kezdem a motorozást

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: 40 éves fejjel megcsináltam az A kategóriás jogsit, majd teljesítve egy régi álmom vettem egy Honda Transalp 650-et. Korábban olvasott tesztek és az árak miatt döntöttem a megbízható, strapabíró Honda. Mivel csak hobbiszinten fogok motorozni, úgy gondoltam egymilliós határ alatt keresek egy aszfalton otthonosan mozgó gépet. A paripa tökéletes műszaki és esztétikai állapotban van, de a gumik érzésem szerint megértek a cserére. Körülbelül 150-200 km-es túrákat tervezek vele és ingázásra fogom használni. A fentiek alapján nyugodt, jórészt aszfaltos örömmotorozásra alkalmas gumikra várom szíves ajánlatodat.

Köszönöm!  Üdvözlettel, Sándor

 

VÁLASZ

Kedves Sándor! Üdvözöllek közöttünk! A motorozást elkezdeni soha sem késő, főleg egy nagy célt szem előtt tartva, és megvásárolva azt a motort, ami egy régebbi álom volt. Szerintem nagyon jól döntöttél, egy bevált és megbízható gépről beszélünk. Egy jó motorhoz mindenképpen minőségi gumi illik, és a leírtakhoz igazodva úgy gondolom, sok kiváló típus közül válogathatunk. Mivel kiemeled, hogy csak és kizárólag aszfalton fogod használni a motort, így nem feltétlenül szükséges olyan abroncs, ami tereptulajdonságaiban is erős. A célközönséget szemmel tartva a gyártók figyelik az igényeket, és ehhez, továbbá a motorok karakteréhez igazodva gyártanak olyan gumikat is, amelyekkel csak aszfalton érdemes motorozni, mivel tudásuk javát ilyen körülmények között tudjuk igazán kiaknázni.

Michelin Anakee 3 vagy Dunlop Trailsmart?

Rögtön eszembe jutott a Michelin Anakee 3, aminél a tartósságot emelném ki elsősorban, gyanítom hogy friss jogosítványt megszervezve és a napi munkába járáshoz, illetve  túrákhoz szükséged lesz egy “időtállóbb” abroncsra. Egy közkedvelt darab még a Metzeler Tourance Next is, mely szintén a burkolt úton brillírozik igazán.

Honda XL650V Transalp, az elpusztíthatatlan igásló

Csak hogy legyen miből választanunk, a Dunlop TrailSmart készül még olyan méretekben. amelyekre neked szükséged van, az új MAX jelzővel ellátott gumi pedig még jobb, mint az elődje. Ezek kiváló abroncsok, napi szintű közlekedésben megállják a helyüket, nem fogsz csalódni bennük. Felhívnám a figyelmed a belső gumik cseréjére is, hisz’ az évekig használt példányok sokszor megöregednek, dörzsölődés hatására vékonyodnak , így ezek is csereéretté vállnak. A gondtalan motorozás érdekében érdemes a külső köpenyhez új tömlőket is beszerezni, elkerülve és megelőzve ezzel egy kellemetlen defekt kialakulását.