Honda Forza 300: Új trónkövetelő a maxik között

Honda Forza 300: Új trónkövetelő a maxik között

- Kategória: Kiemelt cikk
0

Csaknem húsz éve róják már Európa és a nagyvilág útjait a Honda Forza robogói. Hogy népszerűségüket megőrizzék, a japán mérnökök nemrég alaposan átfésülték a közkedvelt család háromszázas változatát, mely igazi mérföldkőnek számító felszerelésekkel gazdagodott…

Sokkal könnyebb és karcsúbb lett a Honda Forza 300, ülésmagassága is nőtt, emellett vadonatúj, sokkal látványosabb idomzatot kapott, ám a modellfejlesztés legfontosabb eleme mégiscsak a motorosan állítható plexi megjelenése, illetve a Honda robogóin most először alkalmazott, saját fejlesztésű kipörgésgátló.

Emellett a japán mérnökök kiemelték, hogy a váz átdolgozásával jelentősen, 12 kilóval vált könnyebbé a motor, mely így még nagyobb végsebességre képes, míg átlagfogyasztása mindössze 3,2-3,3 liter száz kilométerenként. A 14 centis tartományban állítható légterelőt a kormány baloldalán elhelyezett gombokkal vezérelheti a pilóta, s ugyanitt található a hajtott kerék tapadását felügyelő kipörgésgátló (HSTC – Honda Selectable Torque Control) kezelőszerve is.

Ez utóbbi az üzemanyag-ellátás szabályozásával csökkenti az immáron nagyobb, 14 colos hátsó kerék fordulatszámát, ha azt érzékeli, hogy az gyorsabban pörög az elsőnél. Miként azt megszokhattuk, a HSTC tetszés szerint ki-bekapcsolható

Megannyi extra az új Honda Forza 300-on

Emellett fontos újítás, hogy minden lámpatest fénydiódás (LED) izzót rejt, illetve a Honda robogóin megszokott okoskulcs immáron nemcsak az ülés alatti, két zárt sisakot elnyelő poggyászteret nyitja, hanem az extraként rendelhető, 45 literes hátsó dobozt is. Hogy a vezető és utasa minél több csomagot magával vihessen, a topcase nyitó-zárómechanikája nem a dobozban, hanem a csomagtartó alatt a motoron kapott helyet.

Ami a hajtásláncot illeti, a Forzában is a legendás SH300i-ben megismert, SOHC-vezérlésű egyhengeres dolgozik, legnagyobb teljesítménye 18,5 kW (25 LE), forgatónyomatéka pedig 27,2 Nm 5750-es főtengelyfordulatnál. Ezzel a motor 129 km/órás végsebességre képes, s a súlycsökkenésnek köszönhetően hatótávja is nőtt – akár 350 kilométer is megtehető vele egyhuzamban.

Műszaki adatok – Honda Forza 300 (2018)

ERŐFORRÁS
Motorkonstrukció Folyadékhűtésű, négyütemű, 4 szelepes, SOHC-vezérlésű egyhengeres
Hengerűrtartalom 279 cm3
Furat x löket 72 mm x 68,5 mm
Sűrítési viszony 10,5:1
Maximális teljesítmény 18,5 kW/7000 f./perc
Maximális forgatónyomaték 27,2 Nm/5750 f./perc
Motorolaj mennyisége 1,7 liter
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER
Befecskendező PGM-FI elektronikus befecskendezés
Üzemanyagtartály kapacitása 11,5 liter
Üzemanyag-fogyasztás kb. 3,22 liter/100 km (WMTC)
ELEKTROMOS RENDSZER
Indítás Elektromos önindító
Akkumulátor kapacitása 12V/8,6 Ah
Generátor teljesítménye 340 W
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló Száraz, röpsúlyos
Erőátvitel fajtája Folyamatosan változó áttételű automatikus váltó (CVT)
Szekunder hajtás V-szíj
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Konstrukció Acél bölcsőváz
MÉRETEK
Méretek (HxSzxM) 2140 x 755 x 1470 mm
Tengelytáv 1510 mm
Villaszög 26,5°
Utánfutás 89 mm
Ülésmagasság 780 mm
Szabad hasmagasság 135 mm
Menetkész tömeg 182 kg
Fordulókör sugara 2,4 m
FELFÜGGESZTÉS
Elöl 33 mm-es csúszószárátmérőjű teleszkópok
Hátul Kétoldali rugóstag
KEREKEK
Elöl 15 col átmérőjű könnyűfém felni
Hátul 14 col átmérőjű könnyűfém felni
Gumiabroncs mérete elöl 120/70 R15
Gumiabroncs mérete hátul 140/70 R14
FÉKRENDSZER
Blokkolásgátló típusa Kétcsatornás
Elöl 256 mm-es féktárcsa
Hátul 240 mm-es féktárcsa