Honda PCX125: még jobb, még erősebb

Honda PCX125: még jobb, még erősebb

- Kategória: Hírek
0

A szerte Európában népszerű Honda PCX125 alapos modellfejlesztésen esett át: látványosabb külsővel, átdolgozott vázzal és erősebb motorral folytatja diadalútját.

Az újdonság bemutatóján kiemelték, hogy az elmúlt nyolc évben 140 ezer darabos mennyiségben eladott PCX-nek szinte minden porcikája megújult, élen a sokkal vonzóbb burkolattal, a szintén új LED-es lámpákkal, no meg a korábbinál több információt nyújtó műszeregységgel.

Ne riasszon el senkit, hogy a PCX125 ülésmagassága közel fél centivel nőtt, ugyanis a karcsú felépítésből fakadóan az alacsonyabb pilóták is könnyen elérik a talajt. Emellett a colos tulajdonosoknak kimondottan jó hír, hogy a 2018-as modell lábtere sokkal tágasabb, mint az elődé

Az átdolgozott vázhoz új, hosszabb rugóúttal felvértezett hátsó rugóstagok csatlakoznak, ezáltal a módosított konstrukció még jobban tűri a kátyúkat, úthibákat, s nem mellesleg közel három kilóval könnyebb, mint a 2017-es változat.

Még erősebb lett a Honda PCX125

A könnyebb kezelhetőséget és a takarékosabb működést szem előtt tartva az abroncsok méretén és felépítésén is változtattak a Honda mérnökei. Míg a kifutó generáció gumijain 90/90 R14, illetve 100/90 R14 felirat díszelgett, a 2018-as változatról már 100/80 R14-es és 120/70 R14-es értéket olvashatunk le, ráadásul az eltérő övszerkezetnek köszönhetően a köpenyek kevésbé „terülnek” irányváltáskor, ezáltal tovább javult a gép kezelhetősége.

Az inverz műszeregység vitathatatlan előnye, hogy vakító napsütésben is könnyen leolvasható, szemben a hagyományos kijelzőkkel

Szintén fontos újítás, hogy az egyhengeres erőforrás csúcsteljesítménye jelentősen nőtt, miközben forgatónyomatéka szemernyit sem csökkent az alsó fordulatszám-tartományban. Ez – elsősorban – az új szívóoldali kialakításnak köszönhető, ami az átdolgozott kipufogórendszerrel kiegészítve még magasabb elérhető fordulatszámot biztosít. Az már tényleg csak hab a tortán, hogy a fürge robogó fogyasztása továbbra is rekordgyanús, alig haladja meg a két litert száz kilométerenként.

2018 Honda PCX125

Műszaki adatok – Honda PCX125:

ERŐFORRÁS  
Konstrukció Egyhengeres, folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, négyütemű, kétszelepes
Összlökettérfogat 125 cm3
Furat x löket 52,4 x 57,9 mm
Sűrítési viszony 11:01
Csúcsteljesítmény 9,0 kW (12,24 LE)/8500 f./perc
Legnagyobb forgatónyomaték 11,8 Nm/5000 f./perc
Olajmennyiség 0,9 liter
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége 8,0 liter
Üzemanyag-fogyasztás 2,1 l/100 km (Alapjárat-leállító Rendszer nélkül, WMTC szabvány szerint)
ELEKTRONIKAI RENDSZER
Indítás Önindító
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V/7 Ah (10H)
Generátor legnagyobb teljesítménye 255 W
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítése Automatikus, röpsúlyos, száraz
Váltó felépítése V-szíjas
Végáttétel 10,65
VÁZ
Konstrukció Dupla bölcsős, acél csőváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) 1923 x 745 x 1107 mm
Tengelytáv 1313 mm
Villaszög 27°
Utánfutás 86 mm
Ülésmagasság 764 mm
Szabad hasmagasság 137 mm
Menetkész tömeg 130 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl 31 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópvilla, 89 mm-es rugóúttal
Hátul Alumínium lengővilla, kétoldali rugóstag 84 mm-es rugóúttal
KEREKEK
Elöl Nyolcágú, öntött, alumínium
Hátul Nyolcágú, öntött, alumínium
Felniméret elöl 14M/C X MT2,15
Felniméret hátul 14M/C X MT3,50
Abroncs elöl 100/80 R14M/C (48P)
Abroncs hátul 120/70 R14M/C (61P)
FÉKRENDSZER
Elöl Két 220 mm átmérőjű tárcsa, radiálisan rögzített, 2 dugattyús féknyergek, ABS
Hátul 130 mm átmérőjű dobfék
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA
Fényszóró LED-es
Hátsó lámpa LED-es