Változhat a kötelező biztosítás rendszere

Változhat a kötelező biztosítás rendszere

- Kategória: Hírek
4

Jó hírnek tűnik, hogy a biztosítás ezentúl – szinte – korlátlanul helytáll, de kérdés, hogy mibe kerül majd ez a motortulajdonosoknak.

Az Európai Bizottság május végén tette közzé új javaslatát, amellyel alapjaiban megreformálná a jelenlegi KGFB-rendszert. A módosítás lényege, hogy a baleset áldozatai állampolgárságuktól és az ütközés helyszínétől függetlenül teljes kártérítést kapnának, akkor is, ha a biztosító egyébként képtelen ilyen összeg kifizetésre. Ugyanakkor bevezetnék, hogy a kártörténeti igazolások bármelyik EU-s tagállamban elérhetőek legyenek, vagyis külföldön is kedvezményes áron köthessünk biztosítást, ha korábban nem okoztunk balesetet. Más kérdés, hogy mennyivel növeli majd a költségeket, ha egy összeurópai, szinte korlátlan felelősséget vállaló szervezet kerül a nemzeti szolgáltatók, cégek fölé? Ha ez magával hozza, hogy mi is a francia vagy brit díjakat fizetjük, akkor inkább kösz, de nem kérjük…

Biztosítás? Nem aprópénzről van szó…

Itthon nevetségesen olcsó a KGFB, elvégre egy 150-200 lovas sportmotorra is csak havi egy-kétezer forintot kell fizetnie egy középkorú, vidéki tulajdonosnak. Örüljünk, amíg így van, hiszen Európa nyugati felén egészen más szelek fújnak: az MCN-en éppen a minap elemezték, milyen többletkiadással is jár, ha valaki kategóriát vált.

biztosítás
Szép vas és élvezetes is, de az évi 7-800 ezer forintos biztosítási díj egyszerűen nonszensz, még a brit fizetések mellett is

– Hihetetlen, hogy mennyit ugrik a biztosítás, ha kategóriát váltok. Az ötvenes gépre 323 ezer forintnak megfelelő fontot fizettem egy évre, a 125-ös motoromra 475 ezret, de ennél is durvább volt, amikor megvettem a Triumphot. A kis Street Triple-re átszámítva 728 400 forintot kell becsengetnem – mesélte az újságnak a kategórialépcsőket kijáró friss Triple-tulajdonos.