Egy gondos gazda motorja – Suzuki GSX1100F

Egy gondos gazda motorja – Suzuki GSX1100F

- Kategória: Cikkek
1

Csak egy kerékcsapágycserére ugrottunk be a Pentele Motorhoz, de végül egy élménnyel gazdagabban tértünk haza – íme, így fest egy lassan veteránkorú gép, ha valaki vigyáz rá!

Harminc évvel ezelőtt, 1987 októberében mutatták be a Suzuki addigi legsportosabb túragépét, a 16 szelepes, négyhengeres, 112 Nm-es forgatónyomatékú GSX1100F-et.

Büszkén hirdeti a Made in West Germany felirat, hogy ez a gyári dobozszett még a Krauser – és a túrázás – hőskorából származik

Olyan jövőbe mutató megoldások tették vonzóvá a japánok ultrakényelmes túragépét, mint a motorosan állítható plexi (!), s az sem mellékes, hogy a svéd újságírók 1988 tavaszán 252 km/órás (!) végsebességet mértek a GSX-szel, ami messze meghaladta a vetélytársak tempóját.

Helló, 21. század! Motoros állítású plexi a nyolcvanas években? Sok mai túragép tulajdonosa megirigyelné ezt a hasznos extrát

Suzuki GSX1100F – Hihetetlen, de ez egy harmincéves konstrukció

A 136 lóerőre szelídített GSX-R-erőforrás tökéletesen illett a túragéphez, mely így már háromezres percenkénti fordulatszámtól határozottan repíti a 248 kilós vasat.

Nem kell megijedni – majdnem hetvenezret mutat a kilométerszámláló, de ez legalább valós. Ez a blokk egyébként sem adja fel 150-200 ezer előtt, ha odafigyelnek rá…

Típushibáktól mentes, megbízható konstrukciónak bizonyult a Suzuki nagyágyúja, csupán a legelső évjárat túl puha első felfüggesztése miatt volt panasza a tulajdonosoknak, akik négy különböző fényezéssel (fehér-ezüst, kék-ezüst, kék és bordómetál) rendelhették meg új Suzukijukat.

Csodaszép kiállás – kicsit sem látszik rajta, hogy a nyolcvanas évek közepén tervezték a GSX1100F-et

Gyárilag elérhető volt hozzá a német – sőt, akkor még nyugat-német – gyártmányú Krauser dobozszett, amit a gondos tulajdonos megrendelt az általunk próbált példányhoz is, így fokozva a gép túraalkalmasságát.

Utas? Csomagok? A helykínálatra tuti nem lesz panasz

Anno egy családi autó árát kellett kifizetni a túradobozokkal megspékelt, villámgyors Suzukiért, bezzeg ma egy közepesen leharcolt, húszéves robogó áráért megvehető.

Most vedd meg – már nem lesz olcsóbb…

Ideje lecsapni rá, hiszen pár év, és hivatalosan is oldtimer-korba lép, és onnantól már nem lesz olcsóbb, sőt évről-évre csak többet ér, már ha egyáltalán felbukkan a hirdetésekben, hiszen egyre ritkább kincs az ilyen megkímélt és élvezetes túragép.

Hihetetlen, hogy 290 000-ért kínálnak egy ilyen vasat. Ideje lecsapni rá!

A konkrét példány elképesztően csekély összegért, 290 000 forintért (!) keresi új gazdáját, ami tényleg nevetséges pénz egy utasszálításra, túrázásra tökéletesen alkalmas modellért, mely korának egyik legkényelmesebb és nem mellesleg leggyorsabb túramotorja volt. Ha rákívántál, Áron szívesen mesél a gépről – őt a 0620-232-2644-es telefonszámon és a pentele.motor@gmail.com címen éred el – érdemes élőben is megnézni a vasat, igazán jó vétel ennyiért.