Buszsáv-baleset: indexelt vagy sem?

Buszsáv-baleset: indexelt vagy sem?

- Kategória: Hírek
3

Cikkünk nyomán több újság és tévéstáb is felkapta a témát – jogászok és vezetéstechnikai szakemberek elemzik a videót.

Közelít a kereszteződéshez a motoros, ahol hatalmas sárga tábla hirdeti a sávelhúzást, vagyis tiszta sor, hogy a középsőben haladó kocsinak kutyakötelessége a padka mellé sorolni. Ennek dacára sem lassul a motor, pedig ott egy zebra is, amin tilos jelzésnél is felbukkanhat egy-egy meggondolatlan gyalogos… Itt már borítékolható a baj – írtuk csütörtökön a lenti videó kapcsán:

Cikkünk alapján több tévécsatorna, illetve online és nyomtatott újság is foglalkozott a témával – most a Tények összeállítását emeljük ki, ahol szakértők vizsgálják a motoros felelősségét, illetve azt, hogy az autós miként előzhette volna meg az ütközést:

A rendőrök azt kérdezték elsőként a helyszínelésnél, hogy indexelt-e a sofőr, de a szakértők szerint az sem biztos, hogy a sávelhúzásnál egyáltalán kellett-e neki. Mindenesetre a kocsi baloldalán futó sárga felfestés egyértelműen arra utal, hogy az ő sávja egyszerűen folytatódik, tehát akkor lett volna szükség az irányjelzőre, ha egyenesen tartja a kormány, és ezzel balra átsorol a belsőbe. Ellenvéleményként elhangzott, hogy a motoros tábláján nincs elsőbbségadás kötelező jelzés, ami szintén igaz.

Index vagy sem? Az biztos, hogy ha a sofőr egyenesen halad tovább, akkor szabályt sért (sárga záróvonal), és tuti szükség lett volna az irányjelzőre. Jobbra sorolásnál már nem ilyen egyszerű a helyzet…

Mi a tanulság? Kellett vagy sem az irányjelző, elképzelhető, hogy a felvillanó indexet látva a motoros is másként dönt, és gáz helyett inkább fékez. Tehát itt is elmondható, hogy inkább használjuk az irányjelzőt, akkor is, ha nem muszáj (pl. kereszteződésben balra kanyarodó főutakon), hiszen a plusz információ csak jól jöhet ilyen helyzetekben, és megelőzhet egy-egy ütközést.