Teszt: Honda Forza 300 – Hagyd magad mögött a várost!

Teszt: Honda Forza 300 – Hagyd magad mögött a várost!

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt
0

A japán gyártó gondolt egy nagyot, s átszabta stílusos maxirobogóit, melyek sportosabbak, mégis elegánsabbak lettek, és gazdagabb felszereltséggel szállnak harcba az öltönyös úriemberek vagy épp a hölgyek szívéért. A tesztnapon előbb a Monkey-t, majd a Forza 125-öt faggathattam, majd jöhetett a főfogás, az izmos és vagány megjelenésű 300-as…

A 2018-as Forza 300 már első ránézésre felismerhető, ugyanis sokkal modernebb, sportosabb megjelenésű elődjénél, ami főként abból fakad, hogy átdolgozott burkolata egy kompaktabb felépítésű, karcsúbb és rövidebb motort rejt. Csökkent a tengelytáv és keskenyebb lett az idomzat, a magasabb nyeregnek köszönhetően pedig könnyebben észrevehető a Forza vezetője, aki a módosítás következtében még egyszerűbben áttekintheti a forgalmat. A mérnökök – a váz módosításával – 12 kg-os súlycsökkenést értek el, így nőtt a végsebesség és javult a gyorsulás, illetve még tovább csökkent a fogyasztás.

forza 300
Lényegesen karcsúbb és sokkal szebb lett a 2018-as Forza 300

Ez a gép mintha egy ikerpár azon tagja lenne, aki ugyanúgy néz ki és ugyanolyan okos, mégis kicsit izmosabb, kicsit ügyesebb, mint a 125-ös öcskös. Főleg abban érhető tetten, hogy bár a 300-as menetkész tömege 182 kiló, vagyis húsz kilóval nehezebb, mint a nyolcadliteres, a gázkar megcsavarása után itt egyből meglódul a gép, nem is akárhogy.

forza 300
A megújult Forzákon átszabták a lámpatesteket is. Az előző, cicaszemes megoldást LED-es fényszóróra cserélték, ami hatékonyan világítja be az utat előttünk

Városon belüli közlekedéshez a huszonötös is bőven elegendő, de azoknak, akik városok között ingáznak vagy szívesen vállalkoznak hosszabb utakra, pont a plusz erőtartalék okán ideálisabb lehet a Forza 300. Ezzel nem okoz gondot a tempósabb etapok leküzdése, az országúti előzések is gördülékenyebben mennek.

Kilóötvenig meg sem állunk! A Forza 300 nyergében autópályán sem gond az előzés…

Miként említettük, a modell nemcsak fizikailag, hanem műszakilag is megegyezik kistesójával, ám extra csemegeként ebbe már bekerült – a cég robogói közül elsőként – a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), mely vigyáz a pilótára, ha az túlságosan nagy gázt adna. Ami azt illeti, e remek segédlet komoly biztonságérzetet adott a monacói szerpentinek néhol még nedves kanyarjaiban, így pont olyan bátran húzhattam teligázt a La Rascasse-ban, ahogy az F-1-esek lőnek ki ugyanitt.

forza 300
A Forzák hatótáv tekintetében is párjukat ritkítják: a 125-ös kb. ötszáz (!) a háromszázas 350 kilométert megy el teli tankkal, mindezt megkoronázza a nagyszerű komfort, a praktikum és a tekintélyes szállítókapacitás

Az fent ecsetelt túlsúly lassú manővereknél, parkolás közbeni ügyetlenkedéseknél sem érződik, pláne nem menet közben. A magam alig 160 centis magassága is elég volt ahhoz, hogy bármilyen helyzetben könnyedén terelgethessem a Hondát, vagyis elmondható, hogy a Forza kortól és nemtől függetlenül bárkinek ideális választást jelenthet, aki kimagasló szállítókapacitású és használati értékű, stílusos robogóra vágyik.

Mivel dobhatod fel a Forza 300-at?

Jó pár hasznos, praktikus gyári kiegészítő közül válogathatnak a leendő Forza-tulajdonosok, úgymint a 45 literes, okoskulccsal nyitható hátsó doboz, a topcase-t tökéletesen kitöltő hordtáska, csomagtartókonzol vagy éppen markolatfűtés a téli reggelekre, miként gyári riasztórendszer is elérhető hozzá.

Műszaki adatok – Honda Forza 300:

Motorkonstrukció: SOHC-vezérlésű, folyadékhűtésű, egyhengeres,
Összlökettérfogat (cm³): 279
Szelepek száma hengerenként: 4
Furat x löket (mm): 72 x 68,5
Sűrítési viszony: 10,5:1
Csúcsteljesítmény: 18,5 kW/24,8 LE/7000 f./perc
Legnagyobb forgatónyomaték: 27,2 Nm/5750 f./perc
Üzemanyag-ellátás: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége (l): 11,5 1
Üzemanyag-fogyasztás: 3,22 l/100 km
Tengelykapcsoló felépítése: Száraz, röpsúlyos
Váltó felépítése: Folyamatosan változó áttételű automatikus (CVT)
Végáttétel: V-szíj
Váz típusa: Acél bölcsőváz
Első felfüggesztés: 33 mm-es csúszószárátmérőjű teleszkópok
Hátsó felfüggesztés: Kétoldali rugóstag
Felniméret elöl: 15 col
Felniméret hátul: 14 col
Abroncs elöl: 120/70 R15
Abroncs hátul: 140/70 R14
Hosszúság x szélesség x magasság: 2140 x 755 x 1470 mm
Tengelytáv: 1510 mm
Villaszög: 26,5°
Utánfutás: 89 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Szabad hasmagasság: 135 mm
Menetkész tömeg: 182 kg
Fordulókör sugara: 2,4 m

Vételár: 1 869 000 Ft