Lightning Strike: 20 perc alatt feltölthető és 240-et megy

Lightning Strike: 20 perc alatt feltölthető és 240-et megy

- Kategória: Hírek

Jó eséllyel a Lightning ma este leleplezett újdonsága, a Strike lesz az első komoly fordulópont a benzines és elektromos motorkerékpárok küzdelmében…

 

Hosszú várakozás után ma végre lehullt a lepel az amerikai gyártó elképesztően nagy hatótávú és lenyűgözően erős motorjáról.

Lightning Strike
A csekély, 3,6 milliós indulóár dacára minőségi Brembo fékrendszer került a motorra

Háromféle kapacitású akkumulátorcsomaggal kínálják a gépet, ezek közül a legkisebbel (10 kWh) nagyjából 150 kilométert lehet megtenni, a 15-össel 200-at, míg a legnagyobb, 20 kWh-s legfeljebb 320 kilométert megy el egy töltéssel vegyes üzemben, tehát városban és azon kívül használva.

Lightning Strike – a gyorstöltés bajnoka!

Ráadásul a nagy teljesítményű, 6,6 kW-os töltővel húsz perc alatt 160 kilométerre elegendő ampert pumpálhatsz az akkukba, vagyis ezzel már tényleg nem sokkal hosszabb idő a tankolás, mint egy benzinessel.

Lightning Strike
Részleteiben is szép az Öhlins futóműves, csupán 205 kilóval mérlegelő és 220-240 km/órás végsebességű Strike

A Strike teljesítménye 90 lóerő, forgatónyomatéka pedig már-már rekordgyanús, 244 Nm. Ráadásul a legnagyobb akssicsomaggal felszerelt Carbon kivitel még harminc lóerővel izmosabb az alapmodellnél, nem mintha szükség lenne erre a 244 newtonméteres forgatónyomaték mellett.

Lightning Strike
A fejidom a korábbi Lightning versenymotor, az LS-218 formáját idézi

Tömege 205 és 220 kiló között változik a telepek méretétől függően, ami szintén kiemelkedően szerény adat az ilyen nagy teljesítményű villanymotorok között.

Lightning Strike
20 perces töltés, kiemelkedő nyomaték és kedvező ár jellemzi a Lifhtning Strike-ot

Ennyi remek tulajdonság után igazán meglepő, hogy mennyiért adják az új Strike-ot: az alapmodell 12 998 dollár (3,6 MFt), a középső 4,7 milliót kóstál, míg a 20 kWh-s kivitel 5,6 millióba kerül. Ezzel pont a közvetlen vetélytársak, a 750-es és ezres gyorsasági motorok ellenfele lett, hiszen teljesítményben és árban is abszolút versenyképes velük.

Continental 2019

Facebook Comments

5 Comments

  1. Ezek szerint 4millió forint a 20kWh akku ára. A többi a motor.
    Ez kb. dupla ár mint a Nissan Leaf 24kWh-s akkuja.
    Tesla akku árát nem tudom, de az elvileg még olcsóbb.

    Viszont durván könnyebb, hiszen ~40kg az akku, ami tényleg rekorder.
    A Tesla legjobb akkuja 20kWh kapacitásra vetítve netto 80kg 247Wh/kg energiasűrűséggel.
    Szóval ebben 500Wh/kg energiasűrűség van, ami elég nagy durranás lenne a piacon és a dupla árat is lazán megéri, és ilyen technológiát kár lenne egyetlen motorra pazarolni, bár bemutattak már egy-két fizikailag hihetetlen paraméterű autó is, valószínűleg azokban is ilyen akkuk lesznek, mert ezzel képesek lennének rá.

    Kár hogy ez az USA-ban kerül ennyibe, mire hozzánk kerül lesz 8milla is a nagy akkus, az meg túl van a vásárlási küszöbömön 🙁

  2. Mondjuk a töltési paramétereknél valami nem stimmel.
    20kWh-s akkuval 320km hatótáv.
    6.6kW-os töltővel 20perc alatt 160km?
    6.6kW-os töltővel 1.5óra az a 160km.

    Szerintem külön van ez az adat.
    6.6kW-os fedélzeti AC töltője van ami 3 fázisról (vagy 1fázis 32Amperről) képes erre.
    Illetve rá lehet dugni villámtöltőre, ami ebben az esetben 30kW-os töltést jelent, ami kb. reális érték egy ekkora akkunak DC töltés esetén.

  3. Alfi Kovács

    Seggrakéta és trolibusz keresztezése, kicsi villanyyfúrógép hangtuninggal!

  4. “Lightning Strike – a gyorstöltés bajnoka!”

    FIFY:

    Lightning Strike – az akkurongálás bajnoka!

    1. Villanyautós körökben a meglepő tapasztalat az, hogy aki gyakrabban villámtölti a kocsiját, annak jobb állapotú az akkuja.
      Ugye itt maximum 2C töltésről beszélünk, ami főleg egy modernebb, kisebb belső ellenállású akkunak meg sem kottyan, lévén hogy alsó hangon 4C a kisütő áram.

      Éppen ezért a Tesla is megnövelte utólag az engedélyezett töltőáramot, illetve az újabb kocsikon is ráeresztik amit a drótok bírnak.
      Tapasztalat azt mutatja, hogy az akkuk inkább azt nem szeretik ha túl melegek, vagy teljesen lemerítve tárolják őket.

Válasz