Vajon melyik volt a hárommilliomodik BMW motorkerékpár?

Vajon melyik volt a hárommilliomodik BMW motorkerékpár?

- Kategória: Kiemelt cikk
0

Megadták a módját az ünneplésnek, hiszen jelen volt a BMW Motorrad első embere, Dr. Markus Schramm, valamint a kék-fehérek superbike-pilótái is, név szerint Tom Sykes, illetve Markus Reitenberger.

Büszkén jelentette be a BMW Motorrad vezetése, hogy ma délután kigördült az üzemből a hárommilliomodik kétkerekű, amely egy S 1000 RR volt.

Nagy az ünneplés a berlini gyárban: a márka 1916-os alapítása óta már hárommillió kétkerekűt gyártottak és értékesítettek

Nem véletlen, hogy 1916-ot említjük, ugyanis sokan az első szériamotor hivatalos leleplezésétől datálják a BMW Motorrad létezését (1923: R 32), ám már lényegesen korábban, 1916 márciusában megkezdődtek a munkálatok.

Az első BMW motorkerékpár, az R 32

Max Fritz ekkoriban vetette papírra az első BMW terveit, mely igazán formabontónak számított, tekintve, hogy a főtengely – rendhagyó módon – a motor hossztengelyével párhuzamosan futott. Szintén nem mindennapi választás volt a kardántengelyben folytatódó kihajtás, így nem csoda, hogy hat-hét évet vett igénybe a tervrajz pontos kidolgozása, illetve újabb egy évet a 494 köbcentis és alig kilenc lovas gép legyártása.

Közel annyiba került, mint egy autó, mégis szó szerint elkapkodták az első, 1923-ban megjelent BMW-t. Persze nem volt csoda a nagy érdeklődés, hiszen az R 32 kereken 100 km/órás végsebessége akkoriban észveszejtő tempónak számított…

Innen már nem volt megállás, sorra jöttek a bajorok sikermodelljei, az R 39, az R 5, a korát beelőzve hidraulikus csillapítású teleszkóppal (magyarul első villával) ellátott R 12, a kettős első tárcsafékkel felszerelt R 90 S vagy éppen a túraendurók atyja, a sokoldalú R 80 G/S. Így jutottunk el napjainkig, amikor már évente több mint 150 000 motor gördül ki a berlini üzemből, közöttük ilyen ékkövekkel, mint a jubileumi, 2019-es S 1000 RR.

Continental 2019