Színes dobogó: Kawasaki, Honda és Suzuki a Le Mans-i pódiumon

Színes dobogó: Kawasaki, Honda és Suzuki a Le Mans-i pódiumon

- Kategória: Cikkek, Események, Közélet, Verseny
1

A Randy de Puniet-vel, Sébastien Gimbert-rel és Yonny Hernandezzel pályára lépő Honda Endurance Racing csapat második helyre hozta be a Honda CBR1000RR Fireblade SP2-t a győztes SRC Kawasaki mögött, illetve a Suzuki alakulata előtt. A 2018/2019-es FIM Endurance-vb második fordulója mindvégig izgalmas, fordulatokkal teli összecsapást hozott, s csak az utolsó percekben dőlt el az elsőség sorsa. Így festett az összecsapás a japán csapat szemszögéből.

Kezdetben a Honda pilótái vezették a versenyt, ám egy balesetben összetört, majd leesett hátsó lámpa miatt nem tervezett boxkiállásra kényszerültek, mely során mindössze három perc alatt kicserélték az alkatrészt, valamint megjavították a rakoncátlankodó gyújtáskapcsolót is. Hiába esett vissza a csapat a 11. helyre, a Puniet, Hernandez, valamint Gimbert alkotta trió nem adta föl, így a Honda Endurance Racing csakhamar utolérte a vezető hármast, majd néhány körrel később már ismét a győzelemért harcolt.

Az újabb esés sem gátolta Randy de Puniet-t a felzárkózásban

Puniet nagy igyekezetében elhagyta a pályát, de ez szerencsére nem gátolta a felzárkózásban, ugyanis ő és a Fireblade SP2 is karcolások nélkül megúszta a kicsúszást, s a francia versenyző újabb boxkiállás nélkül folytathatta a versenyt. Miután leszállt az éj, az alakulat szinte csak Randy de Puniet-re támaszkodott, és minden második pilótacserénél őt küldte pályára, hogy legtapasztaltabb versenyzőjük minél jobb eredményeket érhessen el napfelkeltéig. Ez remek döntésnek bizonyult, ugyanis az egykori MotoGP-pilóta ellentmondást nem tűrően gyorsult, mi több, az éjjeli etap végén, reggel hét körül megfutotta a verseny leggyorsabb körét is (1:36.819).

Az éjszakai etapon egyszerűen nem volt ellenfele a Hondának

Ennek eredményeként a Honda Endurance Racing Fireblade-je mindvégig a mezőny leggyorsabb motorja volt, a reggeli órákban folyamatosan előzte ellenfeleit, és egyre közelebb került a végső győzelemhez. A verseny utolsó óráiban világossá vált, hogy ez lesz a hosszútávú-világbajnokság egyik legizgalmasabb és legemlékezetesebb összecsapása, miután a Honda Endurance Racing alakulata felzárkózott a futamot vezető SRC Kawasaki egysége mögé.

Az a fránya biztonsági autó…

A sorozatos esések és biztonsági autós fázisok miatt végül mindössze egyperces hátránnyal (!) másodikként zárt a Honda Le Mans-ban az SRC Kawasaki mögött, de a csapattagoknak nem lehet oka búslakodásra, elvégre a dobogó második foka is megsüvegelendő eredmény a Honda CBR1000RR Fireblade SP2-vel pályára lépő, szinte teljesen új alakulatnak. Mögöttük, a dobogó legalsó fokán a Suzuki legénysége sorakozott, igaz, a kék-fehérek már körhátrányban fejezték be a versenyt.

Egyedül a Honda tudott körhátrány nélkül befutni a hatvan csapatot felvonultató összecsapáson 

Balszerencsés hétvégét tudhat maga mögött a jelenlegi bajnok, az F.C.C. TSR Honda France, melynek versenyzője, Mike di Meglio még a viadal első harmadában hatalmasat esett. Sajnos hiába javították meg rekordidő alatt a Fireblade-et, illetve küldték vissza a pályára Megliót, Freddy Foray-t és Josh Hookot, ugyanis versenyzőik felzárkózás közben újabb hibát észleltek, s ezért ismét a boxba rendelték a motort.

honda

A jelenlegi bajnok már a futam elején komoly hátrányba került, amikor Mike di Meglio hatalmasat esett a CBR-rel

Ezúttal a nyolcadik helyről kényszerültek kiállni fékhiba miatt, mely következtében gyakorlatilag a teljes fékrendszert kicserélték a motoron. A beavatkozás után Forey igyekezett behozni az elvesztegetett perceket, de sajnos összeütközött egy másik motorossal, és csúszás közben súlyosan megsérült a CBR erőforrása. Szinte az összes motorolaj elfolyt és több létfontosságú alkatrész megsérült, ezért a szerelők újabb két órát dolgoztak a boxban, hogy helyrehozzák a balesetben megsérült gépet. Kitartásukra jellemző, hogy végül talpra állították a Fireblade-et, és ha nem is küzdhettek a pontszerző helyekért, becsületből végig csinálták a 24 órás versenyt, és a 35. helyen értek célba.

Continental 2019