Új csúcs: 220-szal repesztett a kawás, nehogy kihűljön a lángos

Új csúcs: 220-szal repesztett a kawás, nehogy kihűljön a lángos

- Kategória: Baleset-megelőzés, Cikkek

Úgy tudjuk, egy újfehértói pilóta lett az idei „rekorder” Borsodban, aki kilencven helyett 227-tel suhant el a traffipax előtt.

 

Tegnap délelőtt sokfelé az országban kint voltak a sebességmérők, így a 37-es úton is, ahol több autós és motoros fennakadt az ellenőrzésen. Közülük egy 54 éves, újfehértói motoros „vitte el a pálmát”, aki a megengedett több mint kétszeresével, 227-tel száguldott el a yard előtt:

Kép forrása: Police.hu

Még hogy nincs humora a zsaruknak? A hivatalos közleményben még azt is idézték, hogy az egyenruhások kérdőre vonták a motorvezetőt, hogy hová ilyen sietősen, mire ő csak annyit mondott: egy lángosra ugrott át Borsod megyébe. Ez persze nem hatotta meg a rendőröket, hiszen ilyen mértékű gyorshajtásnál már nem mérlegelhetnek, így kereken 300 ezer forintos bírságot kell kicsengetnie a Kawasaki ZX-9R vezetőjének.

Nyitókép: Közúti ellenőrzés a cseszneki szerpentinen. Kép forrása: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László

Continental 2019

Facebook Comments

20 Comments

  1. Bokor Attila

    ‘za baj , tisztelt honfitársaim , és barátaim (bocs ) , hogy nincs egy olyan szakasz-út , bármi , ahol ki lehet engedni a gázcsapot-lehetőleg biztonságban , mármint a közlekedésben résztvevők többi tagjára gondolok…Fizetős csak volna-de zárva tart bizonyos időkben…akkor ? Akkor ? Ha nincs nagy forgalom , elcsavarjuk a kart….Elég derága a következmény-vállalta aki tette…Ki az akinek nem esett nehezére visszaengedni a paripákat , mert -.jaj (!) túllépem a megengedettet , noha csábítóan jó az asztalfalt , megy a moci , forgalom is gyér…..??!!

    1. Tibor Horváth

      Pl. nekem nem okozott gondot, hogy ne húzzam ki a 600-as végét sohasem. 😉
      El kell menni pályára és ott lehet örjöngeni viszonylagos biztonságban.
      Nekem sokkal inkább okozott örömet a dinamikus, technikás kanyarodás, akár kis sebesség mellett is. Dehát kinek mi.

      Ezért minimum elvenném a jogsiját, mivel 220 körül már nem tud lereagálni egy hirtelen eseményt (kutya, macska, nyúl, faág, akármi), és mást is összetörhet, nem csak magát. A spiccesen autóvezetést akkor is jogsielvétellel honorálják, ha betartotta az illető a sebességhatárt. Ez is van olyan veszélyes.

      1. Gabor Godzi

        Autóval sem tudod lereagálni, ha kiszalad eléd a vad. És bőven elég, ha 90-el mész hozzá. Nem kell minimum elvenni a jogsit. Az ember nem feltétlen a szabályok mentén él. Mindenki ugyan olyan gyarló. Ki miben, de mindenki vétkezik. Persze a motoron vétkezés nagyobb veszéllyel, szankciókkal jár. Nagyobb a felelősség, ha meghalsz a családod magára marad, másokat bajba sodorhatsz, stb… Sajnos a motorozás nem egy racionális közlekedési eszköz. Nem azért veszik az emberek, hogy feltétlen keretek között tartsák magukat. Lehet lassan is menni. Meg lehet gyorsan is menni. Persze lehet kanyarban is dinamikusan menni. De ott is a tempós kanyarok az élvezetesek. Arról nem is beszélve, hogy a lassú visszafordítók jelentik a legtöbb veszélyforrást. Ha igazán élvezetesen akarsz motorozni, akkor sajnos mindig ki vagy szolgáltatva a környezetednek: vad, másik jármű, úthiba, stb…
        A mai nagy motorokkal ez a tempó már harmadik sebesség fokozatban megvan. Szóval nem kell hozzá még csak a határokat sem feszegetni. És nyugodtan elhiheted, hogy az autók sem különbek. Van autós, aki még ezt a motort is simán kielőzi ennél a tempónál. Akár kanyar előtt is, akár kanyarban is.

      2. Gabor Godzi

        Autóval sem tudod lereagálni, ha kiszalad eléd a vad. És bőven elég, ha 90-el mész hozzá. Nem kell minimum elvenni a jogsit. Az ember nem feltétlen a szabályok mentén él. Mindenki ugyan olyan gyarló. Ki miben, de mindenki vétkezik. Persze a motoron vétkezés nagyobb veszéllyel, szankciókkal jár. Nagyobb a felelősség, ha meghalsz a családod magára marad, másokat bajba sodorhatsz, stb… Sajnos a motorozás nem egy racionális közlekedési eszköz. Nem azért veszik az emberek, hogy feltétlen keretek között tartsák magukat. Lehet lassan is menni. Meg lehet gyorsan is menni. Persze lehet kanyarban is dinamikusan menni. De ott is a tempós kanyarok az élvezetesek. Arról nem is beszélve, hogy a lassú visszafordítók jelentik a legtöbb veszélyforrást. Ha igazán élvezetesen akarsz motorozni, akkor sajnos mindig ki vagy szolgáltatva a környezetednek: vad, másik jármű, úthiba, stb…
        A mai nagy motorokkal ez a tempó már harmadik sebesség fokozatban megvan. Szóval nem kell hozzá még csak a határokat sem feszegetni. És nyugodtan elhiheted, hogy az autók sem különbek. Van autós, aki még ezt a motort is simán kielőzi ennél a tempónál. Akár kanyar előtt is, akár kanyarban is.

        1. Tibor Horváth

          Egyetértek veled, fogtam már én is nyulakat 80-nal meg 90-nel is kocsival. 🙂 És tudom, hogy sok autós sem különb. Elég sokat közlekedek az ország minden pontján, beleértve a nyugati vendégmunkás ingázók útvonalait is csúcsidőben. Volt már konfliktus is emiatt, mert a pályán gyakorlatilag szinte letarolt volna valaki a leállósávból előzve. Aztán a benzinkúti pihenőben ki sem nézett a kocsi ablakán, amikor 10 perc múlva újra találkoztunk, pedig kijárt volna 1-2 atyai pofon ha már más nem tanította jó modorra… A gyerekem életével is játszik, nem csak a sajátjával.

          Lehet, hogy én nem fogalmaztam egyértelműen:
          Az egy dolog, hogy maga és a családja iránt felelősséggel kell tartoznia az embernek, ha a közlekedésbe becsatlakozik. Az is egy dolog, ha eldobja a paripát ekkora tempónál. Nyilván ő is tudatában van, hogy mennyi a saját esélye ha ennél a tempónál eldobja. (Igen tudom, hogy 30-40-nél is meg lehet halni, csak nem akkora %-kal.) Ez még mindig úgymond nem érdekes.

          Az viszont már igenis fontos, hogy ha ekkora sebességnél ha balul sül el valami, hatványozottan nagyobb eséllyel öl meg mást is, mint ha normál tempóval menne. Ha járműbe/re ülsz, akkor attól a másodperctől felelős vagy másokért is. Nem érdekel, ha megöli magát, de mások életével nem játszhat.

          Ez semmiképp sem tekinthető az útviszonyok alapján megengedhető közlekedésnek sem, akármilyen száraz, jó és egyenes az út. Ha 110-120-130-cal húzza meg a bajszát, az még csak-csak – azt talán egy előzésbe kezdő autós is még időben észreveszi. De erre nem tud felkészülni. Mit tenne, ha miatta halna meg egy családapa, anya, gyerek? Már ha túlélné a csattanást?

          Az alkoholos befolyásotságot is azért büntetik jogsielvétellel, mert másra drasztikusan veszélyesebb lehet a sofőr, mint józan állapotban. Számomra ekkora sebességgel való motorozás láthatóan más járművek közelében ugyanolyan vétség, mint a részeg vezetés – ha nem nagyobb, mert itt józanul hozza meg azt a döntést, ami ha balul sül el, nagy a baj.

        2. B Attila Dosa

          Teljes egészében eggyet értek a leirtakkal,mert lehet,hogy ez a 227 biztonságosabb mint sok embernek a 130 km/h. És a motorosok 97 % jobban vezet autót mint egy csak autó jogosítvánnyal rendelkező soför

  2. nem mai tema …..ne gyartsanak olyan jarmuveket,amivel atlehet lepni a megengedett sebesseget ….ennyi.!

    1. és persze kést se gyártsanak mert azzal meg ölni lehet…

    2. Pedig egyszerű, minden járműbe (nemcsak a teherautókba) kellene menetrögzítő egység. Hatóság kiolvassa, még csak trafizni sem kell.
      Indítókulcs helyett pedig olvassa be a jogsit (ki vezette, érvényes-e, stb.).
      Plusz ezt még meg lehetne fejelni egy alkohol teszterrel, ha nem jó az érték letilt a jármű.

      1. Ezek létező dolgok már,csak óriási kiesés lenne az országoknak bevételi oldalon….egyszerűen csak pénzkérdés…jobb többször büntetni,mint egyszer beszereltetni….

    3. Melyik megengedett sebességre gondolsz? Autópálya 130, autóút 110, főút 90, vagy lakott terület 50? Például, ha 130-cal mehet egy jármű, mert autópályán annyi a megengedett, akkor azzal városban is tud annyival menni és máris átlépte a megengedett sebességet. Vagy esetleg minden különböző útszakasz határán járművet kell váltani, ami az adott útra megengedett sebességet tudja?

      1. Jobb lett volna csendben,nyugalomban meginni azt a kavet !

        1. Nem kávézom. Ezt a “ne gyártsanak olyan járműveket, amivel át lehet lépni a megengedett sebességet” témát pedig el kellene felejteni. Egyébként nem kaptam választ a kérdésemre: hogy oldanád meg?

          1. Tibor Palotai

            hajaj, ezt a témát ne boncolgassuk a mai gps-el megáldott világban, megvan a technika, hogy a motorvezerlőt őssze lehessen kötni a gps-el, és egy online adatbázisbol nyerje hozzá a sebesség limiteket, persze bármi törhető, nem tartana tartana sokáig. A fonalat továbbvive meg időjárás adatokkal korrigálható lenne akár a relativ gyorshajtás is. Szép új világ…

          2. Remélem ez az idő minél hamarabb bekövetkezik , veszel egy szép új autót és egy építkezés után kint felejtett 20 as tábla miatt ennyivel érsz haza majd pár száz kilométerről 😀 Csak egy nappal később mint szeretnéd 😉

    4. Jobb lett volna csendben,nyugalomban meginni azt a kavet !

  3. A képen is látszik hogy jönnek a szembe sávban (többen is).
    Erre a sebességkülönbségre nincs senki felkészülve.

  4. Szánalmas hogy sokan ugy élik le az életüket,mintha egy rulettasztal mellett ülnének és téteket tenének az életükre…erre ennyi az esély,arra annyi…..Amugy elárulom amikor benész az orvosi rendelőbe akkor vár rád a legnagyobb veszély,nem a 220-as gyerektemponál…Ha már a véletlenekbe kell hinni…..

  5. Tóth-Sári Nándor

    Még szerencse,hogy észrevette a trafit,így volt ideje lassítani! 😁

  6. Tóth-Sári Nándor

    Még szerencse,hogy észrevette a trafit,így volt ideje lassítani! 😁

Válasz